کدخبر : 1866 تاریخ انتشار :
A

زمستان مهم برای بارسلونا و ژاوی

زمستان مهم برای بارسلونا و ژاوی

بارسلونا برای اینکه در نیم فصل دوم بهتر نتیجه بگیرد، باید اهدافی تعیین کند.

به گزارش ورزش 360، بارسلونا پس از گذراندن یک نیم فصل ناامیدکننده، به دنبال این است که در نیم فصل دوم بهتر ظاهر شده و بتواند نتایج مناسب‌تری کسب کند. مدافع عنوان قهرمانی، اکنون فاصله زیادی با تیم‌های جیرونا و رئال مادرید دارد و اگر  اوضاع به همین منوال پیش برود، فاصله باز هم بیشتر از این مقدار خواهد شد و بارسلونا باید با رویای دفاع از عنوان قهرمانی خداحافظی کند. هنوز یک نیم فصل باقی مانده است و تعطیلات کریسمس به این تیم اجازه می‌دهد تا بتواند بر روی نقاط ضعف خود کار کرده و بار دیگر با قدرت وارد گود شود. نشریه اسپورت، ۳ هدف بارسلونا باید برای سال جدید را ترسیم کرده است.

بازیابی فرم ایده آل

می‌توان گفت یکی از مهمترین اهداف ژاوی برای نیم فصل دوم، باید بازیابی فرم ایده آل بازیکنانی کلیدی تیم باشد، از جمله این افراد می‌توان به بازیکنانی مانند الکس بالده و روبرت لواندوفسکی که فصل گذشته در بهترین سطح قرار داشتند و در این فصل تنها سایه‌ای از آن‌ها در زمین به چشم می‌خورد، اشاره کرد. فرم رو به زوال این زوج، موجب شده تا ژائو کانسلو جایگزین بالده در پست دفاع چپ باشد و لواندوفسکی بیشترین میزان خراب کردن موقعیت‌های گل در این فصل لالیگا را به نام خود به ثبت برساند. اگر این ۲ به فرم خوب خود بازگردند، می‌توان انتظار داشت بارسلونا نتایج بهتری در ادامه فصل به دست بیاورد.

حفظ ثبات فلیکس

ژائو فلیکس از زمان پیوستنش به بارسلونا به صورت قرضی، بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کرده است. با وجود اینکه او در برخی از مقاطع و در بعضی از بازی‌های حساس لیگ قهرمانان اروپا یا لالیگا به عنوان ناجی تیم ظاهر شده اما بزرگترین مشکلش، عدم توانایی در حفظ ثبات است. به عنوان مثال در دیدار برابر آلمریا، ژائو در نیمه اول هیچ تلاشی از خود نشان نداد و این، موجب عصبانیت ژاوی و بیرون کشیدن او از ترکیب شد. در نیم فصل اول فلیکس 9 گل برای بارسلونا به ثمر رساند اما با نگاهی به عملکرد او، این تعداد می‌توانست بیشتر از این مقدار باشد. به همین دلیل یافتن راهی برای حفظ ثبات او در ترکیب، می‌تواند برای بارسلونا در نیم فصل دوم کارساز باشد. 

بازگرداندن نظم و استحکام دفاع

یکی از مشکلات ژاوی در نیم فصل اول، نبود استحکام و انسجام کافی در دفاع بوده است. همچنین این تیم در حفظ مالکیت توپ هم چندان موفق نبوده. وقتی توپ از مالکیت تیم خارج می‌شود، مدافعان باید تاوان آن را پس بدهند و در نیم فصل اول شاهد این بودیم که بارها بارسلونا با ضد حمله از سوی تیم رقیب غافلگیر شده است. دفاع قدرتمند، یکی از نقاط قوت تیم ژاوی در فصل گذشته بود، اما در این فصل شاهد این استحکام در دفاع نبودیم و ژاوی برای حل این مشکل، باید به شیوه‌های قبلی خود بازگردد. 

منبع: فوتبال ۳۶۰

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار