کدخبر : 18222 تاریخ انتشار :
A

حمله به ویلای گران‌قیمت لیونل مسی با رنگ‌پاشی و شعارنویسی

حمله به ویلای گران‌قیمت لیونل مسی با رنگ‌پاشی و شعارنویسی

گروهی از فعالان محیط زیست و تغییرات آب و هوایی به ویلای ۱۱ میلیون یورویی لیونل مسی در جزیره ایبیزای اسپانیا حمله کرده‌اند.

به گزارش ورزش 360،  رسانه‌های اسپانیا تصاویری منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد گروهی از فعالان محیط زیست و تغییرات آب و هوایی به ویلای ۱۱ میلیون یورویی لیونل مسی در جزیره ایبیزای اسپانیا حمله کرده‌اند.

لیونل مسی که ماه گذشته به همراه تیم ملی آرژانتین با شکست دادن کلمبیا به قهرمانی در کوپا آمریکا ۲۰۲۴ رسید، دوران نقاهت پس از مصدومیت پایش را طی می‌کند و فعلا در تعطیلات به سر می‌برد.

 اما خبر بدی که اسطوره آرژانتینی صبح امروز دریافت کرد این بود که ویلای گران قیمت او در ایبیزا هدف اعتراض سازمان «Futuro Vegetal» قرار گرفت، و دو فعال معترض وارد محوطه این ویلا شدند و اقدام به رنگ پاشی به دیوارها کردند و جمله «تجمل شما بحران آب و هوایی ما» را روی دیوار خانه او نوشتند.

این فعالان بسیاری از نقاط ویلا را با اسپری قرمز و مشکی رنگ کردند و تصاویری را هم از این اقدام در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که باعث تعجب بسیاری شده است.

در میان این تصاویر، عکس یکی از اعضای این گروه دیده می‌شود که بنری در دست دارد که روی آن نوشته شده است:« به زمین کمک کنید، خوب غذا بخورید و پلیس را از میان بردارید» که اشاره به اعتراض آنها به بی‌توجهی دولت به بحران آب و هوایی و گرمایش زمین دارد.

آنها همچنین در توضیح دلیل حمله به عمارت متعلق به مسی نوشتند: «ما عمارت غیر قانونی مسی در ایبیزا را رنگ کردیم. این عمارت ساختمانی غیر قانونی است که یک فوتبالیست به ارزش یازده میلیون یورو ساخته است. این در حالی است که در جزایر بالریک روزانه دو تا چهار نفر به دلیل موج گما می‌میرند.»

لیونل مسی در زمان حضورش در اسپانیا و با توجه به این که علاقه زیادی به این کشور داشت و فرزندانش هم در این کشور به دنیا آمده و بزرگ شده بودند اقدام به خرید چند عمارت کرد که یکی از آنها عمارت یازده میلیون یورویی او در ایبیزا بود.

220-001858-gursrc5w0aavmrb_700x400

این ستاره آرژانتینی برای سپری کردن تعطیلات و خوشگذرانی و تفریح راهی این عمارت می‌شد اما در چند ماه اخیر به واسطه حضورش در لیگ آمریکا و همچنین اردویتیم ملی آرژانتین فرصتی برای حضور در اسپانیا پیدا نکرده بود.

این خبر توسط رلوو گزارش شده و در ادامه آمده است که برخی از اموال سایر ثروتمندان مانند یک قایق بادبانی، یک خودروی لامبورگینی و یک جت شخصی نیز در چند وقت اخیر مورد حمله همین سازمان قرار گرفت.

هدف این سازمان اشاره به گزارشی از آکسفام است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده و ادعا می‌کند ۱٪ از ثروتمندترین افراد جهان مسئول همان میزان آلودگی کربنی هستند که توسط دو سوم از افراد فقیر جهان ایجاد می‌شود، در حالیکه گروهی که بیشترین آسیب را از تغییرات اقلیمی می‌بیند افراد ضعیف جامعه هستند. و افراد وابسته به این سازمان با اعتراضات مختلف سعی در برجسته کردن مسئولیت ثروتمندان در قبال بحران آب و هوا و محیط زیست دارند.

پلیس اسپانیا در ماه ژانویه ۲۲ نفر از اعضای این سازمان را که به اموال ثروتمندان آسیب می‌رساندند، دستگیر کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار