کدخبر : 17829 تاریخ انتشار :
A

«فاندی احمد» سنگاپوری کیست که از «علیرضا جهانبخش» و «رضا قوچان‌نژاد» بهتر است؟

«فاندی احمد» سنگاپوری کیست که از «علیرضا جهانبخش» و «رضا قوچان‌نژاد» بهتر است؟

یک نظر سنجی جالب توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شده تا بهترین ستاره‌ی آسیایی لیگ هلند را شناسایی کند. اما نتیجه این نظر سنجی همه را غافلگیر کرده است.

ورزش ۳۶۰- در حالی که لیگ هلند در دو دهه‌ی اخیر یک ایستگاه خوب برای پرورش و پرتاب ستاره‌های آسیایی به سطح یک فوتبال دنیا بوده اما در عین ناباوری هیچ‌کدام از ستاره‌های اخیر این سال‌ها به عنوان بهترین بازیکن آسیایی لیگ هلند شناسایی نشدند.

به گزارش ورزش ۳۶۰، در سال‌های اخیر ستاره‌هایی جون پارک جی سونگ از کره جنوبی، شینجی اونو از ژاپن و علیرضا جهانبخش و رضا قوچان‌نژاد از ایران در لیگ هلند درخشیدند. هر کدام از این بازیکنان پس از درخشش در  اردی‌ویزه هلند راهی لیگ‌های سطح یک دنیا شدند و مثل پارک به ستاره‌ی منچستر یونایتد هم تبدیل شدند. با این حال هیچکدام از این نام‌ها نتوانستند عنوان بهترین آسیایی لیگ هلند را کسب کنند.

به تازگی کنفدراسیون فوتبال آسیا یک نظرسنجی آنلاین برگزار کرده تا بهترین بازیکن آسیایی لیگ هلند را شناسایی کند. برنده وصدرنشین این نظر سنجی اما یک فوتبالیست سنگاپوری است. «فاندی احمد» که بسیاری او را بهترین و بزرگترین بازیکن تاریخ فوتبال سنگاپور می‌شناسند با کسب ۳۷ درصد از ۲۸۶۳۱ رأی آنلاین بهترین آسیایی لیگ هلند لقب گرفت. 

پس از او رضا قوچان‌نژاد با ۲۸ درصد و علیرضا جهانبخش با ۲۵ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند. عجیب اینکه پارک جی سونگ در کمال تعجب تنها ۸ درصد از آرا را به دست آورد و شینجی اونو که سال‌ها در فاینورد و بوخوم درخشید تنها یک درصد آرا را کسب کرد.

فاندی احمد سال ۱۹۸۳ به خرونینخن هلند پیوست و چنان در این تیم درخشید که در پایان همان فصل به عنوان محبوب‌ترین و بهترین بازیکن باشگاه انتخاب شد. دامنه‌ی محبوبیت او در باشگاه چنان بالا بود که در پایان سال اول حضورش قراردادش تا سال ۱۹۸۷ تمدید شد. اما در نهایت او به دلیل مشکلات مربوط به مجوز کار نتوانست بیش از دو سال در هلند بازی کند و از این باشگاه جدا شد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار