کدخبر : 17564 تاریخ انتشار :
A

عملکرد پیش‌فصل داغ بزرگان فوتبال در آمریکا

عملکرد پیش‌فصل داغ بزرگان فوتبال در آمریکا

باشگاه‌های بزرگ اروپایی همراه با ستاره‌هایشان در آمریکا مشغول سپری کردن پیش فصل داغ خود هستند.

به گزارش ورزش ۳۶۰، مسابقات دوستانه باشگاه‌های اروپایی در پیش‌فصل بامداد امروز ادامه پیدا کرد که طی آن در مهم‌ترین مسابقات، لیورپول با نتیجه ۲ بر یک از سد آرسنال گذشت و میلان با یک گل رئال مادرید را شکست داد. منچستریونایتد با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل رئال بتیس به برتری رسید، لایپزیش با ۲ گل بر تیم ۱۰ نفره استون‌ویلا غلبه کرد و چلسی با ۳ گل کلاب آمریکای مکزیک را از پیش رو برداشت.

رکوردشکنی هواداران

فوتبال روز به روز در ایالات متحده محبوب‌تر می‌شود و صبح امروز ۶۹ هزار و ۶۷۹ هوادار برای تماشای جدال لیورپول و آرسنال خود را به ورزشگاه فایننشال فیلد رساندند که رکورد تاریخ این استادیوم برای مسابقات فوتبال به شمار می‌رود.

گل‌ زودهنگام محمد صلاح و ضربات تمام‌کننده کاروالیو در دقیقه ۳۴ لیورپول نونوارشده آرنه اسلوت را پیش انداخت. در ادامه کای هاورتز آخرین گل نیمه اول جذاب این دیدار را به ثمر برساند. هاروی الیوت عزم خود را برای رسیدن به ترکیب تیم ملی انگلیس جزم کرده. او مقابل بتیس عملکرد درخشانی داشت و بامداد امروز هم در فاز تهاجم عالی کار کرد. پاس در عمق دیدنی او زمینه‌ساز گل صلاح شد و در ادامه با پاس‌‌های خود ۲ موقعیت عالی برای کاروالیو و ژوتا ساخت و البته فقط یکی به گل تبدیل شد.

موقعیت‌های از دست رفته فراوان آرسنال در این مسابقه نوعی زنگ خطر را برای میکل آرتتا به صدا درآورده. گابریل ژسوس موقعیت تک‌ به تک با کلهر را از دست داد، گابریل مارتینلی از آستانه دروازه توپ را به هوا فرستاد و کای هاورتز، ادی انکتیا و فابیو ویرا چندین موقعیت عالی را از دست دادند. آرتتا گفته: «ما باید توانایی استفاده از فرصت‌ها و تنبیه تیم‌های رقیب را افزایش دهیم. آنها با اولین فرصت خود به گل رسیدند و همین موضوع تفاوت‌ها را رقم زد.»

پیروزی مجدد میلان مقابل بزرگان اروپا

میلان چند روز بعد از غلبه بر منچسترسیتی در ورزشگاه یانکی، امروز هم در ورزشگاه سولجرفیلد شیکاگو با یک گل از سد رئال مادرید گذشت. این پیروزی با عملکرد درخشان ساموئل چوکووئزه به دست آمد و بال راست ۲۵ ساله تیم ملی نیجریه تک گل مسابقه را در نیمه دوم به ثمر رساند. هر ۲ تیم از حضور بسیاری از بازیکنان اصلی خود بی‌بهره بودند و میلان موفق شد در مقابل تیم نسبتاً جوان رئال عملکردی مسلط از خود به جا بگذارد. آردا گولر در بازگشت از استراحت بعد از یورو ۲۰۲۴ به مدت ۴۵ دقیقه فرصت بازی به دست آورد و نمایش خوبی از خود به جا گذاشت.

آنچلوتی در این باره گفته: «آردا در طول تعطیلات سخت کار کرده و با همان استعداد همیشگی و قدرت بدنی و ثبات بیشتر به تیم اضافه شده. فصل پیش رو برای او بسیار مهم است. بهترین جایگاه برای او بین خطوط است. می‌تواند در جایگاه شماره ۱۰ یا دفاع راست بازی کند. به عنوان بازیکن چپ‌پا، سمت چپ برای او مناسب نیست.» اندریک بازیکن جدید لوس بلانکوس که به تازگی از پالمیراس به تیم اضافه شده برای نخستین بار پیراهن رئال مادرید را در این مسابقه به تن کرد. او در مقابل دفاع میلان به زحمت افتاد و نتوانست نمایش خوبی به جا بگذارد.

پیروزی شیرین چلسی

چلسی که عملکرد درخشانی در تور پیش‌فصل نداشت و چند روز پیش با ۴ گل مغلوب سلتیک شده بود، صبح امروز در ورزشگاه مرسدس بنز با نتیجه ۳ بر صفر کلاب آمریکای مکزیک را شکست داد. پنالتی زودهنگام کریستوفر انکونکو با نخستین گل مارک گویوی جوان با پیراهن چلسی همراه شد اما نتیجه ۲ بر صفر بازتاب درستی از سیطره شدید شیرها بر توپ و میدان در نیمه اول نمی‌دهد.

نونی مادوئکه از روی نقطه پنالتی اختلاف را به ۳ رساند تا اولین نمایش امیدوارکننده چلسی زیر نظر مارسکا و اولین پیروزی پیش‌فصل آبی‌ها از راه برسد. دوزبری هال با بازگشت از مصدومیت برای نخستین بار در ترکیب قرار گرفت و چلسی حالا برای تقابل شنبه شب مقابل منچسترسیتی در مشکلت اوهایو آماده می‌شود.

 

منبع فوتبال۳۶۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار