کدخبر : 16459 تاریخ انتشار :
A

معماری به سبک فلورنتینو پرز؛ رئال‌مادرید تا 1 دهه بیمه است!

معماری به سبک فلورنتینو پرز؛ رئال‌مادرید تا 1 دهه بیمه است!

فلورنتینو پرس طی ۵ سال گذشته به شکل استادانه‌ای برای رئالی‌ها تیمی برای یک دهه را ساخت.

به گزارش ورزش 360، باشگاه رئال مادرید طی ۵ سال گذشته به رهبری فلورنتینو پرس تحولات بزرگی را به خود دید. رئیس قدرتمند کهکشانی‌ها در حالی پروژه بزرگ بازسازی سانتیاگوبرنابئو را آغاز کرد که به موازات آن پروژه بزرگ دیگری را هم کلید زده بود؛ بازسازی ترکیب اصلی تیم فوتبال. بازسازی تیم با خریدهای آرام و کم سروصدایی همچون فده والورده، رودریگو گوئس و وینیسیوس جونیور در سنین پایین آغاز شد و با جذب فوق ستاره‌ای به نام کیلیان امباپه در نقطه اوج خود به ساحل آرامش رسید. روشن شدن چراغ اول تحول در ترکیب رئال مادرید به فصل 2019-2018 باز می‌گردد؛ وقتی کهکشانی‌ها پس از دوران طلایی کسب ۳ لیگ قهرمانان پی در پی، با خداحافظی کریستیانو رونالدو و زین‌الدین زیدان مجبور شدند خود را برای ورود به عصری جدید آماده کنند. از آن تابستان به این سو، پرس آهسته و پیوسته زیر پوست بازار، از رئال مادرید یک غول به تمام معنا ساخت. در ادامه نگاهی گام به گام به پروژه بازسازی کهکشانی‌ها توسط فلورنتینو پرس طی ۵ فصل گذشته می‌اندازیم.

033337fb-876e-4c88-af7c-a9226bc11afb

فصل 2020-2019

رئالی‌ها پس از پشت سر گذاشتن یک فصل ناموفق وارد تابستان 2019 شده بودند. آنها گام اول برای بازسازی را با خرید تیبو کورتوا، وینیسیوس جونیور و آندره لونین برداشتند. مهم‌تر از این ۳ خرید، بازگرداندن زین‌الدین زیدان برای مهندسی این پروژه در کوتاه مدت بود. در ادامه آن تابستان، رئالی‌ها، فرلان مندی، ادر میلیتائو و رودریگو گوئس را به خدمت گرفتند و جرات استفاده بیشتر از جوانی با انگیزه به نام فده والورده را به خود دادند. اِدِن ازار با امید فراوان و در قامت یک فوق ستاره به ترکیب تیم اضافه و لوکا یوویچ هم برای داشتن آینده‌ای درخشان به مادرید آورده شد. رئالی‌ها با وجود انجام این خریدها از بازیکنان بزرگ تیم هم غافل نشدند و قرارداد فوق ستاره‌هایی همچون تونی کروس، کریم بنزما، لوکا مودریچ، سرخیو راموس، کاسمیرو و کارواخال به همراه مهره‌های تاثیرگذاری همچون لوکاس واسکز، ناچو و آسنسیو را تمدید کردند. خروجی آن فصل، قهرمانی در لالیگا و سوپرجام اسپانیا بود.

c05e45cb-efd2-4b4e-8cc4-705fe0281ed4

فصل 2021-2020

کهکشانی‌ها پس از به دست آوردن مجدد جام، نفسی به آرامی کشیده بودند که «همه‌گیری کرونا» ترمز تغییرات گسترده را کشید. تابستان آن سال آرام‌تر از همیشه پیش رفت و پرس آینده باشگاه را در قدم‌های وینیسیوس، والورده و رودریگو جستجو می‌کرد. تلاش‌های زیادی برای اضافه کردن نام مارتین اودگارد به این گروه شکل گرفت اما نتیجه نداد. مصدومیت‌های پی در پی اِدِن ازار که قرار بود رهبر این پروژه باشد، روند منفی را به تیم تزریق کرد و در نهایت رئال مادرید در یکی از آرام‌ترین فصل‌های خود، بدون جام به کارش پایان داد.

d05c2589-12e1-45be-8721-496667a0558b

فصل 2022-2021

زین‌الدین زیدان و سرخیو راموس تیم را ترک کردند؛ زیدان به خواست خود و راموس به دلیل عدم تمدید قراردادش از سوی باشگاه. رافائل واران یکی از مهره‌های کلیدی خط دفاع طی ساله‌ای گذشته هم راهی منچستریونایتد شد. تقریبا تمام تابستان پرس در تلاش برای جذب کیلیان امباپه گذشت و در نهایت بی‌نتیجه ماند. در آن تابستان کارلو آنچلوتی به رئال مادرید بازگشت. داوید آلابا و ادواردو کاماوینگا هم به تیم اضافه شدند تا در آینده‌ای نه چندان دور از مهره‌های کلیدی تیم باشند. در آن تابستان فلورنتینو با تمدید قرارداد ۸ بازیکن مهم تیم از جمله، لوکا مودریچ، کریم بنزما، کارواخال، والورده، کاسمیرو و کورتوآ، بدنه اصلی را به خوبی حفظ کرد و شاگردان کارلتو فصل را در بهترین حالت و با قهرمانی در لالیگا، لیگ قهرمانان و سوپرجام اسپانیا به پایان بردند.

de806304-7a14-4442-aed4-80c28482bf75

فصل 2023-2022

مارسلو، گرت بیل و ایسکو با پایان قرارداد از تیم جدا شدند. پرس در ازای فروش کاسمیرو 30 ساله به منچستریونایتد با همان پول شوامنی 22 ساله را جایگزین او کرد. طعم شیرین درخشش آلابا با تجربه که به عنوان بازیکن آزاد به تیم پیوسته بود، باعث جذب آنتونیو رودیگر از چلسی با همان شرایط شد. با جا افتادن ستاره‌هایی همچون وینیسیوس، رودریگو و والورده در کنار با تجربه‌های تیم، حالا پروژه بازسازی با سرعتی بسیار بیشتر پیش می‌رفت. میزان خروج فوق‌ستاره‌های پا به سن گذاشته و ورود ستاره‌های آینده‌دار که از فصل 2019-2018 آغاز شده بود به صورت متوازن پیش می‌رفت. در میانه فصل اندریک و فران گارسیا به عضویت رئال مادرید در آمدند و کهکشانی‌ها تا پایان فصل سوپرجام اروپا، جام جهانی باشگاه‌ها و جام حذفی اسپانیا را به ویترین افتخارات باشگاه اضافه کردند.

a9e540b0-9f08-4512-a14a-3e88211bac44

فصل 2024-2023

پرس به آرامی و با هوش بالای خود تیم بزرگ بست و در آغاز این فصل در بهترین نقطه ممکن قرار گرفت. قرارداد مودریچ، کروس، کاماوینگا و ناچو تمدید و جود بلینگام به عنوان یک ستاره آینده‌دار به تیم اضافه شد و خیلی زود به فوق‌ستاره تغییر سطح پیدا کرد. در دوران درخشش وینیسیوس، براهیم دیاس و خوسِلو با ماموریت‌های مشخص به تیم  آمدند و شکار آردا گولر هم از دست پرس در نرفت. رئالی‌ها در بهترین نسخه خود طی سال‌های گذشته و با ترکیبی جوان و پر انگیزه، سوپرجام اسپانیا، لالیگا و لیگ قهرمانان را دوباره به تالار افتخارات خود اضافه کردند.

فصل 2025-2024

کمتر از یک ماه تا آغاز فصل باقی مانده. در تابستانی که با خداحافظی تونی کروس آغاز شد، پرس خیال هواداران را از تداوم کار تمام ستاره‌ها و فوق‌ستاره‌های تیم راحت کرد و البته با جذب کیلیان امباپه مهر آخر را بر پروژه بازسازی تیم زد. کهکشانی‌ها با رهبری رئیس تکرارنشدنی خود طی ۵ فصل و در حالی که بسیاری از باشگاه‌ها از جمله بارسلونا در بحران اقتصادی «پسا کرونا» به وضعیت بسیار بدی افتادند، موفق شدند از ترکیب کریستیانو رونالدو، گرت بیل، کریم بنزما، تونی کروس، ناچو، مارسلو، ایسکو، کیلور ناواس، رافا واران، سرخیو راموس، کاسمیرو و آسنسیو به ترکیب کورتوا، وینیسیوس، رودریگو، والورده، میلیتائو، مندی، کاماوینگا، شوامنی، رودیگر، آلابا، بلینگام، اندریک، گولر و کیلیان امباپه برسند. این تغییر تمام و کمال بدون قدرت مدیری همچون فلورنتینو پرس، احتمالا قابل تصور هم نبود.

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار