کدخبر : 15828 تاریخ انتشار :
A
نیمه نهایی کوپاآمریکا 2024

کلمبیا 1 - اروگوئه 0؛ آرژانتین باید از این تیم بترسد!

کلمبیا 1 - اروگوئه 0؛ آرژانتین باید از این تیم بترسد!

کلمبیای شکست‌ناپذیر، برای رسیدن به رویای خودش تیم بیلسا را حذف کرد و در فینال کوپا آمریکا ۲۰۲۴ حریف آرژانتین شد.

 

به گزارش ورزش 360، از ساعت ۰۳:۳۰ بامداد پنجشنبه به وقت تهران، تیم‌های کلمبیا و اروگوئه بازی دوم مرحله نیمه‌نهایی کوپا آمریکا ۲۰۲۴ را برگزار کردند. این مسابقه در نهایت با تک گل جفرسون لرما به سود کلمبیایی ها به پایان رسید، همان تیمِ شکست‌ناپذیر که نیمه دوم را به دلیل اخراج بد موقع دنیل مونیوز با ۱۰ بازیکن به پایان رساند. کلمبیا در فینال کوپا آمریکا ۲۰۲۴ مقابل آرژانتین صف‌آرایی خواهد کرد. اروگوئه بیلسا دیگر نمی‌تواند سودای قهرمانی شانزدهم را در سر داشته باشد. فینال کوپا آمریکا ۲۰۲۴، ساعت ۰۳:۳۰ بامداد دوشنبه برگزار خواهد شد.

اطلاعات بازی اروگوئه و کلمبیا 

بستر برگزاری: مرحله نیمه‌نهایی کوپا آمریکا 2024

تاریخ برگزاری: پنج‌شنبه، 2۱ تیر 1403 (1۱ جولای 2024)

ساعت برگزاری: 03:30 به وقت تهران

مکان برگزاری: استادیوم بانک آمریکا، شارلوت (کارولینای شمالی)

داور: سزار راموس (مکزیک)

گلزن کلمبیا: جفرسون لرما '۳۹

اخراج: دنیل مونیوز '۱+۴۵ از کلمبیا 

گزارش بازی اروگوئه و کلمبیا 

هامس رودریگز با پاس گل ششم خود در این تورنمنت به کلمبیای 10 نفره کمک کرد تا اروگوئه را با نتیجه 1-0 در شارلوت شکست دهد و فینالیست شود. او از زمان پله در جام جهانی 1970، به اولین بازیکن آمریکای جنوبی با شش پاس گل در یک تورنمنت بزرگ تبدیل شد. پیروزی کلمبیا به این معنی بود که آنها رکورد شکست ناپذیری خود را به 28 بازی رساندند، آخرین باخت انها که به دیدار مقابل آرژانتین در فوریه 2022 باز می گردد.

در یک بازی جنجالی که شامل هفت کارت زرد و یک کارت قرمز بود، بازیکنان هر دو تیم در سوت پایان در زمین با هم درگیر شدند و برخی از بازیکنان برای درگیری با هواداران به سکوها رفتند. جفرسون لرما تنها گل بازی را مقابل تماشاگران پرشور و عمدتاً طرفدار کلمبیا در ورزشگاه Bank of America به ثمر رساند. او با ضربه سر روی یک کرنر ارسالی از هامس رودریگز در دقیقه 39 دروازه حریف را باز کرد.

کار کلمبیا برای حفظ برتری خود زمانی پیچیده شد که مدافع این تیم یعنی دنیل مونیوز در وقت های تلف شده نیمه اول اخراج شد زیرا به دلیل ضربه آرنج به مانوئل اوگارته از اروگوئه کارت زرد دوم را دریافت کرد. در ادامه اما با وجود فرصت های متعدد برای مهاجم لیورپول داروین نونیز و برخورد ضربه لوئیس سوارز به تیر دروازه، اروگوئه بیلسا نتوانست مقابل تیم 10 نفر به گل برسد. کلمبیا نیز در اواخر بازی به تیر دروازه ضربه زد، اما یک گل برای رسیدن به سومین فینال کوپا آمریکا و اولین فینال از سال 2001 کافی بود.

اروگوئه بامداد یکشنبه در دیدار رده بندی برای کسب مقام سومی به مصاف کانادا خواهد رفت و فینال آرژانتین - کلمبیا هم برای بامداد دوشنبه برنامه‌ریزی شده است.

منبع طرفداری
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار