کدخبر : 15795 تاریخ انتشار :
A

مهدی طارمی در اینترمیلان دل مربی استقلالی را برد!

مهدی طارمی در اینترمیلان دل مربی استقلالی را برد!

آندره‌آ استراماچونی نامی اشنا بریا ایرانی‌ها و الیته اینتری‌ها است. او به تازگی به انتقال مهدی طارمی به اینترمیلان واکنش نشان داده است.

ورزش ۳۶۰ - مهدی طارمی امروز به میلان رفت و قراردادش با باشگاه اینترمیلان را امضا کرد تا به نقطه‌ی اوج دوران حرفه‌ای خود برسد. 

به گزارش ورزش ۳۶۰، حضور او در اینترمیلان که فصل قبل قهرمان ایتالیا شده و یکی از اماده‌ترین تیم‌های اروپایی است خبر از روزهای سخت و خوب برای آقای شماره‌ی ۹ می‌دهد.

 

حضور طارمی در این باشگاه بزرگ واکنش‌های جالبی را هم به همراه داشته است. از جمله اینکه آندره‌آ استراماچونی به تمجید از او پرداخته است. استراماچونی که سابقه سرمربیگری در ایران را دارد و با مختصات فوتبال ما به خوبی آشنا است زمانی هم در الغرافه هدایت تیمی را بر عهده داشته که زمانی مهدی طارمی در آن بازی می‌کرده. همچنین او با تجربه سرمربیگری روی نیمکت اینترمیلان به نظر گزینه‌ی مناسبی برای تحلیل این انتقال و بیان نقطه نظرات کارشناسی خودش است. استراماچونی در این گفت‌وگو مهارت بالای خودش در تسلط به فوتبال ایران را هم به رخ می‌کشد و در معرفی طارمی می‌گوید:

 

داستان فوتبالی طارمی از ایران آغاز شد. او در تیم شهرش، ایرانجوان در منطقه جنوب‌غربی بوشهر به شهرت رسید. او در ۲۲ سالگی به پرسپولیس، یکی از معروف‌ترین باشگاه‌های آسیا، پیوست و در آنجا با زدن بیش از ۵۰ گل در سه فصل، توجهات قطر و شیخ جاسم آل ثانی، رئیس سابق من، را جلب کرد. در الغرافه، به‌لطف همکاری با اسنایدر، طارمی فصل فوق‌العاده‌ای داشت و به ریو آوه پیوست. در ادامه و پس از تنها یک فصل، به پورتو رفت. یک صعود مداوم، با زدن تقریباً یک گل در هر دو بازی برای تیم ملی ایران.

 

او درباره‌ی حضور طارمی در ترکیب اینترمیلان و تاثیر او روی سیستم تیم اینزاگی هم می‌گوید:

بازیکنان ایرانی معمولاً شخصیت بسیار قوی‌ای دارند و او تا به حال نشان داده که توانایی‌های بالایی در تطبیق‌پذیری دارد. من هرگز مربی طارمی نبوده‌ام اما او را خوب می‌شناسم. او یک کارگر سخت‌کوش است و همیشه در رختکن‌ها نگرش مثبتی داشته است. یادم هست که وقتی تازه به پورتو رسیده بود، در اولین بازی‌ها نیمکت‌نشین مارگا بود. اما با عملکرد و گل‌هایش، کونسیسائو را متقاعد کرد که حتی سیستم تیم را از ۴-۳-۳ به ۴-۴-۲ تغییر دهد.

استراماچونی در بخش دیگری از صحبت‌هایش هم به تمجید بیشتر از طارمی پرداخته و می‌گوید:

 طارمی متخصصی بزرگ در بازی با دو مهاجم است، مهاجمانی که برای یکدیگر بازی می‌کنند. او همیشه این کار را انجام داده، با مارگا و اوانیلسون در پورتو و با سردار آزمون در تیم ملی ایران. او این کار را در اینتر هم خواهد کرد. فصل شلوغی پیش رو داریم و او باید بتواند با هر هم‌تیمی‌ای هماهنگ شود، حتی در حین بازی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار