کدخبر : 15735 تاریخ انتشار :
A

آرژانتین 2 - کانادا 0؛ مسی با رکورد علی دایی فینالیست کوپاآمریکا 2024 شد

آرژانتین 2 - کانادا 0؛ مسی با رکورد علی دایی فینالیست کوپاآمریکا 2024 شد

آرژانتین بدون دردسر از سد کانادا گذشت و فینالیست کوپا آمریکا ۲۰۲۴ شد.

به گزارش ورزش 360، بامداد چهارشنبه به وقت تهران، تیم های آرژانتین و کانادا به میزبانی استادیوم مت لایف نیوجرسی مقابل هم قرار گرفتند تا تکلیف اولین فینالیستِ کوپا آمریکا ۲۰۲۴ مشخص شود. این جدال که دومین تقابل دو تیم در این جام پس از بازی افتتاحیه بود، صحنه به ثمر رسیدن اولین گل لیونل مسی در این جام را درون خودش جا داد تا آلبی سلسته در نهایت با گلزنی خولیان آلوارز و کاپیتانش، به فینالیست کوپا آمریکا ۲۰۲۴ تبدیل شود.

اطلاعات بازی آرژانتین و کانادا

بستر برگزاری: مرحله نیمه‌نهایی کوپا آمریکا 2024

تاریخ برگزاری: چهارشنبه، 20 تیر 1403 (10 جولای 2024)

ساعت برگزاری: 03:30 به وقت تهران

مکان برگزاری: استادیوم مت‌لایف، نیوجرسی

داور: پیرو مازا گومز (شیلی)

گلزنان آرژانتین: خولیان آلوارز (۲۲) و لیونل مسی (۵۱)

گزارش بازی آرژانتین و کانادا 

لیونل مسی با به ثمر رساندن صد و نهمین گل ملی خود و اولین گل خود در این تورنمنت، به آرژانتین کمک کرد برای دومین دوره متوالی به فینال کوپا آمریکا برسد. حالا تنها کریستیانو رونالدو از پرتغال با 130 گل ملی بیشتر از مسی گلزنی کرده است و تعداد گل های ملی مسی با علی دایی برابر است.

خولیان آلوارز در دقیقه 22 آلبی سلسته را پس از کنترل خوب پاس دی پل و تک به تک شدن با کرپو پیش انداخت و مسی در دقیقه 51 ضربه انزو فرناندز را به سمت دروازه حریف منحرف کرد تا گل دوم به ثمر برسد. مسی در 25 بازی اخیر خود برای آرژانتین 28 گل به ثمر رسانده و 14 گل در کوپا آمریکا به ثمر رسانده است که سه گل با رکورد این رقابت ها فاصله دارد.

آرژانتین با پیروزی در روز استقلال کشور، روند بدون شکست خود را به 10 بازی رساند. آلبی سلسته بامداد دوشنبه در میامی گاردنز، فلوریدا به دنبال کسب شانزدهمین عنوان قهرمانی کوپا آمریکا است، جایی که با اروگوئه یا کلمبیا بازی خواهد کرد. آرژانتینی‌ها تلاش می کنند دو قهرمانی متوالی در کوپا آمریکا کسب کند، آن هم در حالی که در این میان جام جهانی هم برده و دستاوردهایش در حال رسیدن به سطح اسپانیای رویایی ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ هستند. 

آلفونسو دیویس ستاره کانادا پس از اینکه پای راستش در اثر برخورد با گونزالو مونتیل مصدوم شد، از زمین بازی بیرون رفت و در دقیقه 71 تعویض شد.

20240710_073342

مسی که در 38مین بازی خود در کوپا آمریکا به میدان رفت، به دلیل مصدومیت پا دیدار پایانی مرحله گروهی آرژانتین را از دست داده بود و در جریان پیروزی مقابل اکوادور در مرحله یک چهارم نهایی هم چیز خاصی از او ندیده بودیم. او در دقیقه 12 پس از پاس‌کاری با آنخل دی ماریا توپ را با اختلاف کمی به بیرون زد، سپس در دقیقه 44 یک شوت دیگر از دست داد و در وقت‌های تلف شده نیمه اول هم توپی را از بالای دروازه به بیرون فرستاد. چمن مصنوعی مت‌لایف سنگین به نظر می رسید و در حین دریبل زدن آب پاشیده می شد و شن بیرون می زد.

منبع طرفداری
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار