کدخبر : 15730 تاریخ انتشار :
A

یامال و شکستن رکورد جوان‌ترین گلزن تاریخ یورو

یامال و شکستن رکورد جوان‌ترین گلزن تاریخ یورو

خلاقیت فردی لامین یامال باعث شد این هافبک 16 ساله تمامی حاضران در ورزشگاه را مات و مبهوت مهارت بالای خودش کرد.

به گزارش ورزش 360، لامین یامال با گل استثنایی که وارد دروازه فرانسه کرد، تبدیل به جوان‌ترین بازیکن گلزم یورو در تمام ادوار این رقابت‌ها باشد. بدین ترتیب جوان‌ترین گلزنان رقابت‌های یورو عبارتند از:

16 سالو 362 روز | لامین یامال

18 سالو 141 روز | یوهان ونلانتن

18 سالو 237 روز | وین رونی

18 سالو 317 روز | رناتو سانچز

در صحنه گل اول تیم ملی اسپانیا به فرانسه، یامال پاس آلوارو موراتا را در فاصله 25 متری از دروازه دریافت کرد و تصمیم گرفت آن را دوباره به او پاس ندهد و شانس خود را با یک ضربه فنی امتحان کند.

وینگر اسپانیا در مقابل خود آدریان رابیو را می‌دید که پشت سر هافبک فرانسه هم ویلیام سالیبا حضور داشت. یامال توپ را ابتدا روی پای راست خود برد و سپس به پای چپ برگرداند تا دو بازیکن مقابل خود را فریب دهد.

یامال از فاصله بیش از حد معمول مایک مانیان با خط دروازه بهترین استفاده را برد و موفق شد با ضربه فنی پای چپ توپ را از بالای دست دروازه‌بان عبور دهد که پس از برخورد با تیرک عمودی وارد دروازه شد و در دقیقه 21 گل تساوی اسپانیا به ثمر رسید.

این اولین گل یامال در مسابقات یورو بود که با حضور در این بازی با 16 سال و 362 روز سن به جوان‌ترین بازیکن ادوار نیمه نهایی یورو تبدیل شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار