کدخبر : 15635 تاریخ انتشار :
A
نیمه‌نهایی یورو 2024

اسپانیا - فرانسه؛ رویارویی ماتادورها با اتوبوس فرانسه

اسپانیا - فرانسه؛ رویارویی ماتادورها با اتوبوس فرانسه

نخستین دیدار نیمه‌نهایی یورو 2024 را امشب دو تیم ملی اسپانیا و فرانسه در ورزشگاه آلیانس آره‌نا شهر مونیخ برگزار خواهند کرد تا تکلیف نخستین فینالیست این تورنمنت مشخص شود.

اسپانیا و فرانسه دو تیمی که عملکردی کاملا متفاوت در این رقابت‌ها داشتند و هر کدام با روشی خاص توانستند جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کنند. اسپانیا با فوتبالی تماشاگرپسند و چشم‌نواز توانسته به این مرحله برسد و بسیاری معتقدند در بین چهار تیمی که در جام باقی مانده‌اند شاگردان لوئیس دلافونته بیشترین شایستگی را برای فتح جام دارند؛ اگرچه همیشه تیم‌هایی که فوتبالی زیبا ارائه می‌دهند الزاما در تورنمنت‌ها قهرمان نمی‌شوند. این در حالی است که پیش از آغاز رقابت‌ها از انگلیس و فرانسه به‌عنوان شانس‌های اصلی قهرمانی نام برده می‌شد؛ چراکه هر دو تیم ترکیبی پرستاره و مملو از بازیکنان نامدار در اختیار دارند که به نظر می‌رسد کمتر تیمی توان مقاومت برابر آنها را دارد اما جالب اینکه هر دوی آنها به‌نوعی اسیر تاکتیک‌های دفاعی و کسالت‌آور سرمربیان خود شده‌اند و شاید با خوش‌شانسی توانسته‌اند به این مرحله راه پیدا کنند. 

اسپانیا در طول تورنمنت با خط حمله جذاب و وینگرهای جوان خود توانسته نمایشی جذاب ارائه کند و البته در این دیدار غایبانی دارد که می‌تواند برای این تیم دردسرساز شود. دنی کارواخال که در آخرین دقایق دیدار دور قبل برابر آلمان با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد در کنار رابین لونورمان محرومان اسپانیا در این دیدار هستند و پدری هم با مصدومیت در بازی قبل ادامه تورنمنت را از دست داد. در غیاب آنها احتمالا ناچو و خسوس ناواس، دو بازیکن باتجربه به خط دفاعی تیم اضافه می‌شود و جای خالی پدری را هم دنی اولمو پر می‌کند. اسپانیا تنها تیم این تورنمنت است که از ابتدا هر پنج بازی خود را برده و رکوردی عالی از خود به جای گذاشته است به همین دلیل انتظار می‌رود آنها شانس بیشتری برای برتری در این دیدار داشته باشند. البته از سوی دیگر بازی دفاعی و محتاط فرانسوی‌ها می‌تواند یک مساوی دیگر را در مراحل حذفی رقم بزند. جالب اینکه در یک‌چهارم نهایی تنها یک دیدار در وقت عادی به پایان رسید و مسابقات دیگر به وقت اضافه کشیده شد. 

فرانسه در این جام با انتقادهای زیادی روبه‌رو بوده و برخی معتقدند دیدیه دشان، سرمربی این تیم ایده جدیدی برای این تیم ندارد و تاکتیک‌هایش به بن‌بست خورده است. البته نمایش ضعیف کیلیان امباپه در خط حمله این تیم نیز یکی از دلایلی است که فرانسوی‌ها نتوانسته‌اند تا اینجای کار تورنمنت فوق‌العاده‌ای داشته باشند و بیشتر به لطف شانس و اقبال و ارائه یک فوتبال بسته خود را به جمع چهار تیم برتر رسانده‌اند. دشان امید زیادی به درخشش امباپه در این جام داشته اما این ستاره جوان که فصل بعد در رئال مادرید توپ خواهد زد چه قبل از شکستگی بینی‌اش و چه بعد از آن نتوانست عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد. در چنین شرایطی برخی معتقدند دشان باید فرصت بیشتری در اختیار دیگر عناصر تهاجمی تیم مثل عثمان دمبله، کینگزلی کومان و به‌خصوص بردلی بارکولای جوان که به نظر آینده‌ای درخشان دارد قرار دهد تا شاید تیمش از بن‌بست تاکتیکی خارج شود. عجیب اینکه فرانسوی‌ها تا اینجای تورنمنت سه گل به ثمر رسانده‌اند که دو مورد آن گل به خودی و یکی هم از روی نقطه پنالتی بوده است. 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار