کدخبر : 15209 تاریخ انتشار :
A

آمار و ارقام یورو ۲۰۲۴؛ ۱۰۰ گل تا قبل از یک‌چهارم

آمار و ارقام یورو ۲۰۲۴؛ ۱۰۰ گل تا قبل از یک‌چهارم

رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ در شرایطی به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیده که در دیدارهای برگزارشده تا این لحظه یک‌صد گل از خط دروازه‌ها عبور کرده است.

به گزارش ورزش 360، هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) از جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ در شرایطی آغاز شد که ۱۰ شهر آلمان میزبانی بازی‌ها را بر عهده دارند. با پایان مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها نگاهی به آمار و ارقام دیدارهای برگزار شده و عملکرد تیم‌ها نگاهی خواهیم کرد.

مرحله یک‌چهارم یورو ۲۰۲۴ روز جمعه-۱۵ تیر- با تقابل تیم‌های اسپانیا با آلمان،‌ پرتغال با فرانسه آغاز می‌شود و روز شنبه با دیدارهای انگلیس با سوئیس و هلند با ترکیه دنبال خواهد شد و باید دید در نهایت کدام تیم جام را بالای سر خواهد برد. از ابتدای این جام تا پایان مرحله یک‌هشتم، ۱۰۰گل از خط دروازه‌ها عبور کرده که معادل ۲.۲۸ گل برای هر بازی است. بیشترین گل‌های به ثمررسیده بین دقایق ۱۶ تا ۳۰ (۲۰گل) بوده و بعد از آن در دقایق ۴۶ تا ۶۰ (۱۶گل) و یک تا ۱۵ و ۶۱ تا ۷۵، ۱۴ (گل) وارد دروازه‌ها شده است.

تیم ملی فوتبال آلمان با ۱۰ گل در صدر برترین تیم‌های گلزن مسابقات جای دارد و بعد از آن اسپانیا با ۹ گل دیده می‌شود. تیم‌های هلند، سوئیس، ترکیه و اتریش به طور مشترک با زدن ۷ گل در رده سوم جای دارند. در این بخش انگلیس با ۴ گل در رده نهم، پرتغال با ۵ گل در رده هفتم و فرانسه با ۳ گل در رده دوازدهم جای دارند.

در بین گلزنان برتر جام تا این لحظه ۴ بازیکن ۳ گله دیده می‌شود. کودی خاکپو(فرانسه)، ایووان شرانتز(اسلواکی)، جمال موسیالا( آلمان) و گئورک میکائوتادزه(گرجستان) با ۳ گل در صدر هستند و بعد از آنها نیکلاس فولکروگ( آلمان)، روضوان مارین(رومانی)، هری‌کین(انگلیس)، جود بلینگام(انگلیس)، فابین رویز(اسپانیا)، مریح دمیرال(ترکیه)، کای هاورتز(المان) و دونیل مالن(هلند) با ۲ گل قرار دارند.

تیم فوتبال فرانسه و اسپانیا با ۳ کلین‌شیت در رده نخست جای دارند و تیم‌های بلژیک، اسلوونی، هلند، انگلیس،آلمان و پرتغال ۲ بار دروازه خود را بسته نگه‌ داشته‌اند. بدون شک در جدال آلمان و اسپانیا یکی از مدعیان جام باید وداعی تلخ با یورو ۲۰۲۴ داشته باشد. قرار است تیم‌ها در اشتوتگارت به مصاف هم بروند و باید دید میزبان در جام باقی خواهند ماند یا ماتادورها به ماجراجویی خود ادامه می‌دهند.

نکته جالب اینجاست که تیم ملی فوتبال فرانسه در این جام هنوز در جریان بازی به گل نرسیده است و باید دید آیا خروس‌ها در ادامه راه می‌توانند به این مهم دست یابند یا بازهم گل‌به خودی حریفان یا ضربات پنالتی به داد آنها می‌رسد.

در اردوی پرتغال هم شرایط تقریبا مشابه است. رونالدو با آنکه بارها برای باز کردن دروازه حریفان تلاش کرده اما در جریان بازی موفق به گلزنی نشده است تا ناکام بزرگ جام تا این لحظه لقب بگیرد. او در بازی با اسلوونی و در دقیقه ۱۰۵ یک موقعیت پنالتی را از دست داد تا همچنان در عطش گل باقی بماند اما در همان بازی و در ضربات پنالتی یکی از توپ‌های پرتغال را به گل تبدیل کرد تا به لطف درخشش شگفت انگیز دیوگو کاستا و مهار سه‌ضربه پنالتی، رونالدو و دوستان خود را در یک‌چهارم ببینند.

در این جام اسپانیا با ۸۴ موقعیت گلزنی خود را در صدر برترین تیم در این بخش قرار داده و بعد از ماتادورها، پرتغال با ۷۴، آلمان با ۷۱ و فرانسه و هلند با ۶۹ و ۶۳ در رده‌های بعدی جای دارند.

برنامه مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

۱۵ تیر ساعت ۱۹:۳۰

اسپانیا - آلمان

۱۵ تیر ساعت ۲۲:۳۰

پرتغال - فرانسه

۱۶ تیر ساعت ۱۹:۳۰

انگلیس - سوییس

۱۶ تیر ساعت ۲۲:۳۰

هلند - ترکیه

منبع ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار