کدخبر : 13146 تاریخ انتشار :
A

آشنایی با ولخرج‌ترین مربیان دنیای فوتبال

آشنایی با ولخرج‌ترین مربیان دنیای فوتبال

مشهورترین و موفق‌ترین مربیان دنیای فوتبال هز فصل چه مقدار خرج بر روی باشگاه خود می‌گذارند؟

به گزارش ورزش 360،  پپ گواردیولا، ژوزه مورینیو و کارلو آنچلوتی در دوران مربیگری خود بیشتر از همه مربیان برای خرید بازیکن هزینه کرده‌اند. به نقل از اسپورت، یک مربی بسته به نتایجی که می‌گیرد، بودجه کمتر یا بیشتری برای خرید خواهد داشت. داشتن یک تیم با بهترین‌ها همیشه تضمینی برای رسیدن به قهرمانی نیست ولی طبعا کمک زیادی در این راه خواهد کرد.

در سه دهه اخیر و طبق آمارهای موجود، هیچ مربی‌ای به اندازه پپ گواردیولا در تیم‌هایش برای خرید بازیکن هزینه نکرده است.

گواردیولا: 2.04 میلیارد یورو

در آخرین بازار تابستانی، پپ گواردیولا به اولین مربی‌ای تبدیل شد که بیش از 2000 میلیون یورو در نقل و انتقالات خرج کرده است این نقطه عطفی در فوتبال جهان بود.

سرمربی کاتالان شانزدهمین فصل خود را به عنوان مربی تمام کرد و به طور متوسط ​​سالانه 135 میلیون یورو برای تیم‌هایش، منچسترسیتی-بایرن مونیخ-و بارسلونا هزینه کرده است.

گواردیولا با پشتوانه سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و همچنین لیگ‌های برتر، بوندسلیگا و اسپانیا و با 2040 میلیون یورو پیشتاز پرخرج‌ترین مربیان تاریخ است.

ژوزه مورینیو: 1.86 میلیارد یورو

نفر بعدی در لیست، آنتی پپ یعنی ژوزه مورینیو است. اگرچه اکنون او در سطح اول فوتبال کمی دور شده اما ما در مورد ژوزه مورینیو صحبت می‌کنیم که توانسته 1860 میلیون یورو برای اضافه شدن بازیکنان جدید در دو دهه اخیر هزینه کند.

مربی پرتغالی این هزینه را در پورتو، چلسی، اینتر، رئال مادرید، دوباره چلسی، منچستریونایتد، تاتنهام و رم داشته است.

کارلو آنچلوتی: 1.69 میلیارد

سومین مربی فهرست، کارلو آنچلوتی است که در تمام دوران مربیگری‌اش 1690 میلیون یورو برای خرید بازیکن جدید خرج کرده است. او البته قدیمی‌تر از پپ و مورینیو است و از فصل 1996/97، مربیگری را شروع کرد.

کارلتو در پارما، یوونتوس، میلان، چلسی، پی اس جی، رئال مادرید، بایرن، ناپولی، اورتون و دوباره رئال مادرید سابقه مربیگری دارد.

 

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار