کدخبر : 12965 تاریخ انتشار :
A

شاید این «غول» به رکورد ملی علی دایی برسد

شاید این «غول» به رکورد ملی علی دایی برسد

مهاجم تیم ملی بلژیک برای درخشش در یورو ۲۰۲۴ انگیزه های فراوانی دارد.

به گزارش ورزش 360، در شرایطی که مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ از روز جمعه به میزبانی آلمان آغاز می‌شود، تیم های حاضر در این تورنمنت در اردوهای آماده سازی به سر می‌برند و دیدار های دوستانه فرصتی است تا غول های خفته تیمشان را بیدار کنند.

در این بین تیم ملی بلژیک با حضور روملو لوکاکو شرایط متفاوتی دارد؛ لوکاکو پس از فصل های درخشانی که در اینتر داشت، جدایی‌اش از این تیم و حضور در تیم‌هایی چون چلسی و رم، باعث شد تا از روزهای درخشانش فاصله‌ کمی بگیرد ولی با این حال، جدای از مصدومیت‌هایش، فصل خوبی در رم داشت.

اکنون او در دیدار دیشب مقابل لوکزامبورگ دبل کرد تا پیش از شروع جام ملت‌های اروپا، هشتاد و پنجمین گل ملی خودش را به ثمر رسانده باشد و امیدوار است در دل یورو ۲۰۲۴، به عدد ۹۰ برسد.

پیش از این روملو لوکاکو هم در مرحله انتخابی توانست نامی برای خودش در رکوردهای به جا مانده ثبت کند. او در 7 دیدار از 8 بازی‌ که برای بلژیک در این مرحله به میدان رفت، موفق شد گل بزند تا در مجموع با 14 گل زده، بهترین گلزن مرحله انتخابی یورو 2024 معرفی شود. لوکاکو در این مسیر یک بار در تقابل با سوئد هت‌تریک کرد و یک بار هم 4 گل به آذربایجان زد. این قبیل گلزنی‌ها نهایتا باعث شد تا او به تنهایی در تاریخ بازی‌های انتخابی جا خوش کند. روملو اولین بازیکن زننده 14 گل در یک مرحله انتخابی یورو نام گرفت.

با چنین آمار و ارقام، لوکاکو فقط برای کسب کفش طلای یورو به آلمان می‌اید و مشخصا امیدوار است تا شیاطین سرخ را در آلمان به جایگاه مطلوبش برساند.

لوکاکو دومین گلزن ملی اروپا پس از رونالدو؛

روملو لوکاکو با گلزنی در جریان پیروزی 3 بر 0 بلژیک برابر لوکزامبورگ، به رکورد 85 گل زده ملی رسید و از فرانس پوشکاش افسانه ای عبور کرد.

لوکاکو حالا در جدول برترین گلزنان ملی تاریخ در رتبه ششم قرار دارد و در بین گلزنان اروپایی تنها کریستیانو رونالدو را بالای سر خود می‌بیند.

لوکاکو در 115 بازی موفق به ثبت این رکورد استثنایی شده است.

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار