کدخبر : 12802 تاریخ انتشار :
A

شکست در فینال جام‌جهانی ۹۴ تا عمق جانم را سوزاند!

شکست در فینال جام‌جهانی ۹۴ تا عمق جانم را سوزاند!

آنتونیو کونته سرمربی جدید ناپولی و بازیکن تیم‌ملی ایتالیا در جام جهانی ۱۹۹۴ صحبت‌های جالبی در خصوص خودش مطرح کرد.

به گزارش ورزش 360، آنتونیو کونته پس از ماه‌ها مذاکره، دیروز به طور رسمی به عنوان سرمربی جدید ناپولی منصوب شد. در همین حال، او با کانال رسمی فدراسیون فوتبال ایتالیا، به گفت‌وگو در مورد تجربیات خود با تیم ملی ایتالیا نشست.

کونته گفت: "من در خیابان بزرگ شدم و این بلافاصله به شما می‌آموزد که در زندگی مشکلاتی وجود دارد و هیچکس دیگری به شما کمک نمی‌کند تا آن‌ها را حل کنید. شما باید بفهمید که چگونه از خود مراقبت کنید و نمی‌توانید روی هیچ کس یا چیزی حساب کنید."

هافبک سابق تیم ملی ایتالیا برای اولین بار در سال 1994 از سوی آریگو ساکی به تیم ملی دعوت شد و در جام جهانی حضور یافت.

- من عاشق علاقه ساکی به فوتبال بودم، او فردی سختکوش بود و هیچ چیز را به شانس واگذار نمی‌کرد. سعی کردم تمام آن ویژگی‌ها را در حرفه خودم به‌کار ببرم. او وسواس داشت، اما برای من وسواس در فوتبال یک چیز مثبت است.

ایتالیا به فینال جام جهانی 1994 در پاسادنا رسید و در نهایت در ضربات پنالتی مقابل برزیل شکست خورد.

- وقتی چنین فرصت‌هایی دارید، باید فکر کنید که ممکن است این تنها شانس شما باشد. من جوان بودم، بنابراین فکر کردم که یک شانس دیگر از راه خواهد رسید… وقتی به یک فینال در سطح باشگاهی یا ملی می‌رسید، باید متوجه شوید که این تنها شانس شما در زندگی است و باید مصمم باشید، بگذارید واضح بگوییم، فقط کسانی که برنده می‌شوند در تاریخ ماندگار می‌شوند. آن شکست در فینال همان شکستی بود که تا عمق جانت را می‌سوزاند.

2031044

کونته در سال 2014 به عنوان سرمربی به تیم ایتالیا انتخاب شد. او تیم ملی کشورش را به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2016 رساند و در ضربات پنالتی پس از تساوی 1-1 به آلمان باخت و به دنبال آن استعفا داد.

- ترک آن بازیکنان برای من سخت بود و ما یک جو خانوادگی واقعی ایجاد کرده بودیم. این به ما کمک کرد تا بر محدودیت‌های بازیکنانی که در نهایت یک گروه قوی از بازیکنان نبودند، غلبه کنیم، اما بازیکنانی بودند که می‌خواستند ثابت کنند ما تیم ضعیفی نیستیم. قبل از شروع یورو، در ماه آوریل، به رئیس فدراسیون گفتم که می‌خواهم به مربیگری در سطح باشگاهی بازگردم و قبلاً در ماه آوریل با چلسی قرارداد بسته بودم.

مطمئن بودم که اگر قبلاً آن قرارداد را امضا نکرده بودم و مجبور بودم در آن لحظه در طول یورو تصمیم بگیرم، هرگز از آن تیم جدا نمی‌شدم. یک پیوند بسیار قوی در تیم ملی داشتیم.

همه ما یک سفر در زندگی داریم. یوونتوس را ترک کردم، به تیم ملی رفتم که خاطرات زیبایی به من داد، سپس در انگلیس برای قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی رفتم. در هر موقعیتی ممکن است پشیمانی وجود داشته باشد، اما آنچه رقم خورد هیجان‌انگیز و شگفت‌انگیز بود.

 

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار