کدخبر : 12317 تاریخ انتشار :
A

بالاخره یک ترک قهرمان لیگ قهرمانان اروپا می‌شود!

بالاخره یک ترک قهرمان لیگ قهرمانان اروپا می‌شود!

تا به حال هیچ بازیکنی از کشور ترکیه‌ موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نشده است.

به گزارش ورزش 360، دورتموند و رئال مادرید امشب در ورزشگاه ومبلی به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا برای 90 یا شاید 120 دقیقه، برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا تلاش کنند.

این فینال برای فوتبال ترکیه بسیار خاص خواهد بود چرا که هر دو تیم یک بازیکن از تیم ملی ترکیه را در ترکیب‌شان دارند و این در حالی است که تا به حال هیچ بازیکنی از کشور ترکیه نتوانسته است تا قهرمان اروپا شود و این طلسم امسال شکسته خواهد شد!

ییلدیری باشتورک

لیگ قهرمانان اروپا فصل 2001-2002

رئال مادرید 2 - بایرن لورکوزن 

باشتورک شماره ده و هافبک هجومی 23 ساله لورکوزن بود که به عنوان مغز متفکر لورکوزن و اولین ملی پوش فوتبال ترکیه در فینال اروپا، در میانه زمین باید با زیدان، فیگو و ماکلله رقابت می‌کرد. او و هم‌تیمی‌هایش از پس این ماموریت دشوار برنیامدند تا جام قهرمانی از آنها دور شود.

او یک ماه بعد از آن فینال با طلایی‌ترین تیم تاریخ ترکیه تا نیمه نهایی جام جهانی پیش رفت و در نهایت بر روی سکوی سوم ایستاد. باشتورک سال 2010 در بلکبرن بدون اینکه هیچ جامی کسب کرده باشد از فوتبال خداحافظی کرد.

حمیت آلتینتوپ

لیگ قهرمانان اروپا فصل 2009-2010

اینتر 2 - بایرن مونیخ 0

آلتینتوپ یک هافبک خلاق و با تجربه برای تیم لویی فن‌خال بود و مربی هلندی اطمینان زیادی به او داشت.

او در مقابل اینتر تا دقیقه 60 در زمین حضور داشت و دقایقی قبل از اینکه دیگو میلیتو تیر خلاص را بر پیکره‌ی بایرنی‌ها وارد کند، با میروسلاو کلوزه تعویض شد.

آلتینتوپ در طول دوران بازی‌اش افتخارات زیادی با بایرن، رئال مادرید و گالاتاسرای بدست آورد اما لمس جام قهرمانی برای او یک حسرت ابدی شد.

نوری شاهین

لیگ قهرمانان اروپا فصل 2012-2013

بایرن مونیخ 2 - دورتموند 1

به خاطر آوردن این بازی قطعا دلهره عجیبی در دل هواداران دورتموند ایجاد خواهد کرد. شاهین که امروز به عنوان دستیار ادین ترزیچ روی نیمکت زردها می‌نشیند، در آن دیدار که در ومبلی برگزار شد، در دقیقه 90 توسط یورگن کلوپ به زمین فرستاده شد و برخلاف دیگر هم‌وطنانش نقش مهمی در تیمش نداشت اما شکست در فینال اروپا تا ابد در ذهن او خواهد ماند.

آردا توران 

لیگ قهرمانان اروپا فصل 2013-2014

رئال مادرید 4 - اتلتیکو مادرید 1

یک سال پس از شکست شاهین در فینال، نوبت آردا توران بود تا این اتفاق تلخ را تجربه کند. او که گل صعود اتلتیکو به فینال را به ثمر رسانده بود، به علت مصدومیت نتوانست در فینال لیسبون به میدان برود و خارج از زمین شاهد شکست سنگین تیمش در وقت‌های اضافه بود.

توران دومین بازیکن ترکیه‌ای است که یک فینال را به رئال مادرید واگذار کرده است و احتمال دارد این عدد به سه برسد.

هاکان چالهان‌اوغلو

لیگ قهرمانان اروپا فصل 2022-2023

منچستر سیتی 1 - اینتر 0

فینال سال گذشته در ورزشگاه المپیک آتاتورک برگزار شد اما باز هم یک بازیکن ترک در کسب جام ناکام ماند.

هاکان 85 دقیقه برای اینتر جنگید اما نراتزوری نتوانست گل رودری را جبران کند و سه گانه تاریخی آنها در برابر چشمان اینتری‌ها تکمیل شد.

او پنجمین فوتبالیست اهل ترکیه بود که در فینال لیگ قهرمانان شکست خورد ولی امشب با توجه به حضور آردا گولر در رئال مادرید و صالح اوزجان در دورتموند، این طلسم بالاخره به پایان می‌رسد تا جدای از بازیکنان دو تابعیتی که در سالیان اخیر قهرمان اروپا شدند، یک بازیکن با ملیت ترکیه فاتح جام باشگاه‌های اروپا شود.

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار