کدخبر : 12201 تاریخ انتشار :
A

تحلیل فابیو کاپلو از چالش سخت تیاگو موتا و پائولو فونسکا

تحلیل فابیو کاپلو از چالش سخت تیاگو موتا و پائولو فونسکا

فابیو کاپلو سرمربی نامدار ایتالیایی در تحلیلی در خصوص آینده دو تیم میلان و یوونتوس نوشت.

به گزارش ورزش ۳۶۰، فابیو کاپلو معتقد است که تیاگو موتا و پائولو فونسکا در یوونتوس و میلان با چالش مشابهی روبرو خواهند شد و فکر می‌کند مدیران باشگاه باید به هر دو مربی کمک کنند. موتا و فونسکا قرار است به ترتیب به عنوان سرمربیان جدید یوونتوس و میلان منصوب شوند و کاپلو وظایف دو مربی ایتالیایی و پرتغالی را در ستونی برای روزنامه گاتزتا در روز چهارشنبه تجزیه و تحلیل کرد.

سرمربی سابق یوونتوس، میلان و رم گفت: «موتا و فونسکا دو مربی با سوابق متفاوت هستند اما چالش‌های مشابهی در پیش دارند که می‌تواند بزرگترین چالش در دوران حرفه‌ای هردوی آنها باشد. گرفتن اسکودتو از اینتر آسان نخواهد بود، به خصوص زمانی که هواداران یوونتوس و میلان بی‌صبرانه در انتظار قهرمانی دوباره هستند. یک مربی جدید همیشه به زمان نیاز دارد، اما تیاگو و فونسکا می‌دانند که باید به کارشان سرعت ببخشند.»

کاپلو ادامه داد: «اول از همه، موتا باید دو چیز را برای یوونتوس به ارمغان بیاورد: سبک بازی جدید و رویکرد متفاوت در بازی‌ها. برای انجام این کار باید وارد ذهن بازیکنان شود و آنها را در شرایطی قرار دهد که متفاوت از دوره قبل فکر کنند. تیاگو باشگاه‌های بزرگی را مربیگری نکرده، اما با موفقیت در بولونیا اعتبار کسب کرده است.»

با این حال، به گفته کاپلو ذهنیت و رویکرد تاکتیکی جدید کافی نخواهد بود و خریدهای جدید نیز مهم هستند. ریکاردو کالافیوری، مدافع میانی بولونیا به عنوان یک مهره ایده‌آل برای بانوی پیر در نظر گرفته می‌شود، اما تغییر واقعی یوونتوس باید در خط هافبک مرکزی باشد. کاپلو احساس می‌کند مربی جدید به هافبک مرکزی جدید با تکنیک و قدرت بدنی بالا نیاز دارد و کنجکاو است که ببیند موتا پیرامون دوشان ولاهوویچ چه خواهد ساخت.

شاید کاپلو کار فونسکا را که روی یکی از داغ‌ترین نیمکت‌های سری آ خواهد نشست، سخت‌تر می‌داند. او افزود: «مدیران میلان فکر می‌کردند که چرخه پیولی به پایان رسیده است. او اسکودتو را برده بود و به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیده بود، بنابراین هدف فقط یک چیز است: نتیجه بهتر. شروع دشوار خواهد بود زیرا هواداران میلان در حال اعتراض هستند. آنها دیگر برنده نشدن را نمی‌پذیرند و بدتر از آن، حتی جنگیدن برای برنده شدن را نیز نمی‌پذیرند. محیط میلان از نظر تاریخی جاه‌طلبانه است و این در حال حاضر بیشتر به چشم می‌آید زیرا تیم دیگر شهر بر لیگ تسلط دارد.»

به گفته کاپلو، فونسکا باید استحکام دفاعی را بازگرداند و به رافائل لیائو کمک کند تا آخرین گام را به جلو بردارد، اما نقل و انتقالات نیز باید به سرمربی پرتغالی کمک کند. به گفته کاپلو، میلان به یک مهاجم مرکزی جدید نیاز خواهد داشت، زیرا بدون ژیرو آنها گل، تجربه و رهبری را از دست خواهند داد. سرمربی سابق روسونری احساس می‌کند که میلان باید یک هافبک دفاعی جدید نیز جذب کند و مدیران باشگاه باید از مربی جدید حمایت کنند.

مقاله کاپلو با پیامی برای زلاتان ایبراهیموویچ، یکی از بازیکنان سابقش در یوونتوس، به پایان می‌رسد. «او برای مدت طولانی سکوت کرده است، اکنون زمان آن رسیده که صدایش را به گوش دیگران برساند.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار