کدخبر : 12057 تاریخ انتشار :
A

معرفی بهترین‌های سری‌آ در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳

معرفی بهترین‌های سری‌آ در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳

با قهرمانی اینترمیلان در رقابت‌های سری‌آ ایتالیا، وقت آن است تا بهترین‌های این لیگ را معرفی کنیم

به گزارش ورزش 360، میلان بارها لغزید، یووه باز هم در فرم ایده‌آلش نبود، ناپولی همه هیبتش را فراموش کرد و دیگران هم نظاره‌گر بودند تا اینتر اینزاگی در بهترین فرم ممکن بدرخشد و اسکودتو را از آن خودش کند. نراتزوری با شایستگی بر بام فوتبال ایتالیا ایستاد. این گزاره را اکنون و در پایان فصل می‌توانیم با مرور آمار و ارقام فنی دریابیم. آنها سزاوار قهرمانی با این سطح از اختلاف امتیاز هم بودند.

از رقابت‌های این فصل سری‌آ فقط یک بازی عقب افتاده باقی مانده و به این بهانه به مرور بهترین‌های فصل لیگ باشگاهی فوتبال ایتالیا می‌پردازیم و در خلال این بررسی ضعیف‌ترین‌ها را هم بر می‌شمریم.

بهترین خط حمله؛ نراتزوری

89 گل در 38 بازی نشان از خط حمله‌ای دارد که قرار بوده فقط به قهرمانی منجر شود. کمتر از این برای این اینتر رو به جلو و هجومی سزاوار نیست. به آن هم رسیده‌اند؛ به هدفشان! تیر به نشانه خورده و جام قهرمانی روی دست گروهی است که به طور میانگین در طول این فصل 15.6 شوت در هر بازی روانه دروازه رقبا کرده‌اند. البته اینتر در این زمینه نسبت به ناپولی با بیشتر از 17 شوت در هر بازی در رده دوم قرار دارد اما عملکرد اینتری‌ها در مجموع موفق‌تر ارزیابی می‌شود. اینتر با تمام بازیکنانش به جز دروازه‌بان حمله می‌کرده است. شاید اگر راهی بود اینزاگی سنگربان تیمش را هم به گلزنی فرا می‌خواند. آنها این 89 گل را در قالب‌های گوناگونی به ثمر رسانده‌اند. 50 گل در جریان بازی، 10 گل از روی ضد حملات، 14 گل با ضربات شروع مجدد، 13 پنالتی و 2 گل به خودی در کارنامه این فصل تیم اینزاگی ثبت شده و این اعداد نشان از تدارک مرد ایتالیایی برای پیدا کردن هر راهی به سمت دروازه رقبا و گلزنی دارد. آنها همه راه‌های رسیدن به هدفشان را آزموده‌اند و به هر شیوه ممکن گلزنی کرده‌اند. در تمام راه‌ها بهترین یا جزو بهترین‌ها هستند. اگر هم بهترین نباشند، با بهترین آمار در زمینه‌ای خاص فاصله زیادی ندارند. اینتر بدون هیچ اغراق و مبالغه‌ای با اختلاف بهترین خط حمله این فصل لیگ ایتالیا نام دارد و آمار این موضوع را با شواهد متعددی تایید می‌کند. موفق‌ترین خط حمله پس از قهرمان، میلان است و پس از آن هم آتالانتای گاسپرینی! اینتر و میلان به طور مشترک با 5.6 شوت در چارچوب در هر مسابقه در این زمینه بهتر از دیگران بوده‌اند. به گلزنان و آمار فردی نگاه می‌کنیم و  باز هم نام اینتر در صدر می‌درخشد. نام نراتزوری با مارتینس در صدر جدول گلزنان قرار گرفته. ستاره آرژانتینی برای اولین بار زیر سایه هیچ ستاره دیگری و مکمل هیچ بازیکن دیگری نبوده  و در این رهایی موفق به ثبت 24 گل شده و پشت سرش ولاهوویچ را با اختلاف زیاد 8 گل می‌بیند. بی‌رقیب و فاتح، ستاره آرژانتینی خط حمله تیم اینزاگی، رقبا را جا گذاشته و مثل تیمش، فصلی درخشان را در سری‌آ پشت سر گذاشته است. بهترین‌ها در خط حمله در این فصل سری‌آ بیشتر در سیطره تیمی هستند که همه راه‌های گلزنی را بلد بود و از هر مسیری می‌توانست به دروازه رقبا برسد؛ اینتر! عنوان ضعیف‌ترین خط حمله به امپولی می‌رسد. آنها با به ثمر رساندن 29 گل در این فصل، راز بقا را با همه کاستی‌ها بلد بودند.

بهترین خط دفاع؛ باز هم نراتزروی

آمار دفاعی این فصل لیگ ایتالیا را مرور می‌کنیم و باز هم یک نام پر تکرار است؛ اینتر! تیم اینزاگی نه تنها حمله را از خط دفاع، بلکه دفاع را هم از خط حمله شروع می‌کرد. آبی و سیاه‌های قهرمان در آمار دفاعی حتی شگفت‌انگیزتر از نتایج هجومی خودشان ظاهر شدند. این تیم با 22 گل خورده و فاصله‌ 9 گل با جدی‌ترین تعقیب کننده‌اش در این زمینه، موفق‌ترین خط دفاع این فصل سری‌آ نام دارد. روی جوانب فنی دفاع ریز می‌شویم و می‌بینیم اینتر در طول این فصل و پس از 38 مسابقه فقط 14 گل در جریان بازی دریافت کرده. این اعداد فراتر از شگفت‌انگیز و به شدت خیره‌کننده و ویژه به نظر می‌رسند. یعنی اینتر در جریان بازی و با بهره‌گیری از استراتژی‌های دفاعی هرگز به رقبایش مجال یورش همه‌جانبه نداده و راه دفاع کردن در همه نقاط زمین را به خوبی می‌داند. اینتر حتی در گل‌های خورده روی ضربات شروع مجدد با دریافت 4 گل بهترین آمار را در بین 20 تیم جدول دارد. آنها اگر در حمله عالی ظاهر شده‌اند در خط دفاع از این هم بهتر بودند و شاید رمز اصلی قهرمانی این تیم  به همین برتری در حراست از دروازه باز می‌گردد.

در کنار تمجید از اینتر به معرفی برترین‌های دفاع فردی این فصل سری‌آ می‌رسیم. جایی که باید مورتن فرندراپ، ستاره دانمارکی جنوا را بیشتر بشناسیم. او با 3.6 تکل در هر بازی در این زمینه پیشتاز است. یاکا بیول از اودینزه هم با 5.7 قطع توپ در هر مسابقه از این نظر بهترین آمار را در اختیار دارد. عنوان بدترین خط دفاع در میان 20 تیم جدول نیز به سالرنتینا با 81 گل اختصاص دارد. تیم بیستم جدول درست در نقطه مقابل اینتر، همه راه‌های گلزنی را برای رقبا باز گذاشته بود و بر اساس همین ضعف به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

سایر فاکتورها

شاید از ناپولی بد بگوییم و این تیم را فرسنگ‌ها دورتر از نسخه فصل گذشته‌اش ارزیابی کنیم. با این حال تیم سابق اسپالتی هنوز هم فاکتورهایی از قهرمانی ۲ فصل گذشته‌اش را در اختیار دارد. آنها با میانگین مالکیت توپ 58.3 در هر مسابقه در این زمینه عملکرد بهتری از دیگر تیم‌ها داشته‌اند و به ترتیب جنوا و اینتر را پشت سر خود می‌بینند.

دقت پاس میدان دیگری است که اینزاگی موفق به توجیه مناسب شاگردانش شده و نراتزوری با میانگین 87.8 پاس صحیح در هر بازی بالاتر از میلان و ناپولی در این رده‌بندی هم صدرنشین است. لیائو از میلان و دیبالا از رم هم با 9 پاس گل در این زمینه موفق‌تر از سایر ستاره‌های این فصل سری‌آ بوده‌اند. در کنار همه این ارقام و ارزیابی‌ها نکته دیگری هم در این فصل سری‌آ و داستان قهرمانش نهفته. معمولا در آمار مربوط به بیشترین موفقیت در نبردهای تن به تن در صدر جدول، تیم‌های موفق و قهرمان را کمتر می‌بینیم. این عنوان بیشتر اوقات به تیم‌های موفق بالاتر از میانه جدول می‌رسد چون بیشتر در معرض نبردهای تن به تن بوده‌اند. با این حال اینتر در این زمینه هم گوی سبقت را از رقبا ربوده و بهترین آمار را دارد. این یعنی اینزاگی شاگردانش را با روحیه جنگندگی ویژه‌ای به میادین فرستاده  و اینتر برای تک تک نبردها، چه نبردهای تیمی و چه رویارویی‌های فردی احترام قائل می‌شود. آنها با شایستگی هر چه تمام‌تر اسکودتو را فتح کردند و یک قهرمانی بی چون و چرا و بدون حرف و حدیث را به دست آوردند.

 

منبع فوتبال360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار