کدخبر : 11619 تاریخ انتشار :
A

ژوزه مورینیو یا پپ گواردیولا ؟!

ژوزه مورینیو یا پپ گواردیولا ؟!

شاید بتوان پپ گواردیولا با ژوزه مورینیو را دوست نداشت اما به احترام آنها باید کلاه از سر برداشت.

به گزارش ورزش360؛ ژوزه مورینیو و پپ گواردیولا بدون شک ۲ تن از بهترین مربیان تمام دوران هستند اما چگونه رکوردها و افتخارات آنها در مقابل یکدیگر مقایسه می‌شود؟

 این ۲ ستاره دنیای مربیگری بیش از ۲۰۰۰ بازی را به عنوان مربی تجربه کرده‌اند و هر کدام در طول سال‌ها جام های بی‌شماری را به دست آورده‌اند.

آنها چندین بار در جدال رودر رو قرار گرفته اند و اغلب گواردیولا پیروز میدان لقب گرفته. سرمربی اسپانیایی در ۲۴دیدار خود با مورینیو، ۱۲ برد، ۶ تساوی و ۷ شکست کسب کرده .

با این حال، این به آن معنا نیست که مورینیو در طول این سال‌ها به همتای خود نرسیده. پیروزی او مقابل گواردیولا در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۹/۱۰ با اینتر  یکی از دراماتیک‌ترین بازی‌های لیگ قهرمانان بوده. او همچنین یکی از تنها ۴ مربی در تاریخ است که بالاتر از تیم پپ گواردیولا یک لیگ را به پایان رسانده است .

 رقابت آنها در فاصله زمانی سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲شدیدترین رقابت ممکن بود؛ وقتی هر ۲  در لالیگا حضور داشتند. این ۲ رئیس در طول سال‌ها از جنگ لفظی لذت برده‌اند و این  باعث می‌شود تماشای گیشه برای ما هواداران فوتبال لذت‌بخش شود.

این روزها رقابت دوئل‌مانند بین این ۲ افسانه کاهش یافته است؛ اگرچه به نظر می‌رسد همیشه یک تنش  بین این ۲ وجود دارد؛ بخصوص وقتی در کنفرانس‌های خبری درباره یکدیگر صحبت می‌کنند.

 گواردیولا با منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس پادشاهی ساخته و به تازگی ششمین قهرمانی خود در لیگ برتر را در هشتمین فصل حضورش در این باشگاه لیگ برتری کسب کرده.

 مورینیو به ندرت تمایل دارد برای مدت طولانی در یک باشگاه بماند.  او در اوایل سال جاری میلادی کار خود را در رم از دست داد. البته ما می‌دانیم برای مدت طولانی از مستطیل سبز دور نخواهد شد چون عاشق فوتبال است و مطمئناً فوتبال با حضور سرمربی پرتغالی مکان بهتری می‌شود.

هنگام مقایسه رکوردها و افتخارات این ۲ سرمربی بزرگ،  گواردیولا از نظر درصد برد، گل در هر بازی و جام‌های کسب شده کمی برتری نسبت به مورینیو دارد. البته، هنگام مقایسه سوابق آنها باید شرایط آن تیم و لیگ را هم در نظر داشته باشیم که نقش خیلی تأثیرگذاری دارد.

با این اوصاف، ما نگاهی دقیق‌تر به هر یک از سوابق مربیگری آن‌ها انداخته‌ایم تا ببینیم چگونه آنها در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

ژوزه مورینیو؛  بازی ها: ۱۱۳۳،  برد: ۷۰۱، مساوی: ۲۳۶، شکست: ۱۹۶، میانگین امتیاز در هر بازی: ۲.۰۶،  درصد برد: ۶۱.۸۷٪، گل زده: ۲۱۶۳، گل خورده: ۹۹۴، میانگین گل زده در هر بازی: ۱.۹۱، میانگین گل خورده در هر بازی: ۰.۸۷

جام های کسب شده: لیگ برتر (۲)، جام حذفی پرتغال (۱)، سوپرجام پرتغال (۱)، لیگ قهرمانان اروپا (۲)، لیگ اروپا (۲)، لیگ کنفرانس اروپا (۱)، لیگ برتر (۳)، جام حذفی (۱)، جام اتحادیه (۴)، سوپر جام انگلیس (۲)، سری‌آ (۲)، جام حذفی ایتالیا (۱)، سوپرجام ایتالیا (۱)، لالیگا (۱)، جام حذفی اسپانیا (۱) سوپر جام اسپانیا (۱).

پپ گواردیولا؛  بازی‌ها: ۹۲۱، برد: ۶۷۱،  مساوی: ۱۴۳، باخت: ۱۰۷، امتیاز در هر بازی: ۲.۳۴،  درصد برد: ۷۲.۶۸٪،  گل زده: ۲۲۷۶، گل خورده: ۷۱۶، میانگین گل زده در هر بازی: ۲.۴۷، میانگین گل خورده در هر بازی: ۰.۷۷، 

جام‌های کسب شده: لالیگا (۳)، جام حذفی اسپانیا (۲)، سوپرجام اسپانیا (۳)، لیگ قهرمانان اروپا (۳)، سوپر جام اروپا(۳)، جام‌جهانی باشگاه‌ها (۴)، بوندس‌لیگا (۳)، جام حذفی آلمان (۲)، لیگ برتر (۶)، جام حذفی (۲)، جام اتحادیه (۴)، سوپر جام انگلیس (۲)

نمی‌توان گفت که گواردیولا بهتر است یا ژوزه مورینیو فقط با توجه به سلیقه فوتبالی، می‌توان یکی را از دیگری بیشتر دوست داشت و عاشق شد!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار