کدخبر : 11590 تاریخ انتشار :
A

فرانچسکو فاریولی سرمربی جدید آژاکس کیست؟

فرانچسکو فاریولی سرمربی جدید آژاکس کیست؟

فرانچسکو فاریولی پدیده‌ای در دنیای فوتبال است. این مربی با باشگاهی قرارداد بسته که فوتبال هلند و اروپا به کسف استعدادهای ناب معروف است.

به گزارش ورزش ۳۶۰، این مربی ۳۵ ساله برای قبول پیشنهاد باشگاه هلندی، سمتش در نیس فرانسه را تنها پس از یک سال ترک کرد. او در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ به نیس پیوست و موفق شد این تیم را که یک فصل قبل از او به مقام نهم رسیده بود، به رتبه پنجم جدول برساند.

فاریولی در دانشگاه فلسفه و بعدها علوم ورزشی خواند. او از سال 2009 تا 2011  کارش را به‌عنوان مربی دروازه‌بانان در قطر شروع کرد. پس از آن مربی دروازه‌بان‌های فورتیس یوونتوس و لوچس شد، فاریولی با آکادمی آسپایر، در تیم زیر 16 سال قطر نیز به عنوان مربی حضور داشت.

چندی بعد روبرتو دزربی برای بازگشت به ایتالیا به سراغ او رفت و در فصل 18-2017 در تیم بنونتو مربی دروازه بان بود. او از 2018 تا 2020 دزربی را در ساسولو دنبال کرد. فاریولی اولین حضور خود را به عنوان دستیار مربی در باشگاه سوپر لیگ ترکیه آلانیا اسپور برای فصل 2020-21 انجام داد، جایی که این تیم شروعی چشمگیر داشت و آنها به صدر لیگ هم نزدیک شدند.

در 21 مارس 2021 این مربی به عنوان سرمربی فاتح کاراگومروک، دیگر باشگاه سوپر لیگ ترکیه منصوب شد. در 31 سالگی، او جوانترین مربی فوتبال در یک لیگ حرفه ای در اروپا در زمان امضای قراردادش بود. او تیم فاتح کاراگومروک را در 12 دسامبر 2021 ترک کرد. در 31 دسامبر 2021، او یک بار دیگر به باشگاه سابق خود آلانیا اسپور پیوست، اما این بار به عنوان سرمربی.

در 30 ژوئن 2023، فاریولی به عنوان سرمربی به تیم فرانسوی نیس پیوست و قراردادی دو ساله امضا کرد. در سپتامبر همان سال، او مجوز UEFA Pro خود را دریافت کرد.

فاریولی حالا با قراردادی سه ساله با باشگاه هلندی آژاکس امضا کرده تا سرمربی جدید آنها در لیگ فصل بعد باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار