کدخبر : 8379 تاریخ انتشار :
A

منتفی شد؛ تا پایان فصل فوتبالی VAR نداریم

منتفی شد؛ تا پایان فصل فوتبالی VAR نداریم

دیدارهای هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر در حالی برگزار شد که باز هم اشتباهات تاثیرگذار داوری روی نتیجه برخی از دیدارها تاثیر زیادی داشت.

به گزارش ورزش 360، در روزهای اخیر بساط بیانیه‌نویسی دوباره در فوتبال ما باب شده و بخصوص دو تیم پرطرفدار پایتخت با بیانیه‌های عجیب و بعضا توهین‌آمیز علیه یکدیگر از خجالت هم درآمده و فضای بسیار زشتی را برای فوتبال ما به وجود آورده‌اند. این در حالی است که لیگ به روزهای حساس و هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و ادامه این روند می‌تواند تنش و جنجال در دیدارهای آینده به‌خصوص در مسابقاتی که قرار است سرخابی‌ها برابر رقبای خود برگزار کنند و تاثیر زیادی در سرنوشت قهرمان فصل خواهد داشت را بیشتر کند.

این در حالی است که بعد از برگزاری دربی برگشت خبری در برخی محافل گوش به گوش پیچید مبنی‌بر اینکه احتمالا تا پایان فصل فوتبالی ایران، در چند دیدار مهم دیگر از جمله بازی‌های پرسپولیس با سپاهان و استقلال با تراکتور یا حتی در بازی فینال جام حذفی از این تکنولوژی دوباره استفاده شود تا اشتباهات داوری نزدیک به صفر شود.  این در صورتی است که از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد دیگر تا پایان فصل جاری فوتبالی کشورمان و در هر دو جام دیگر‌ خبری از VAR نخواهد بود تا کمک‌داور ویدئویی در این فصل به همان دو دیدار رفت و برگشت دربی خلاصه شده باشد.  در این خصوص با وجود آنکه تاج دیروز از برگزاری فصل بعدی با VAR خبر داده بود اما گویا مجوز فیفا برای استفاده از کمک‌داور ویدئویی در فصل جاری به همان دو دیدار دربی خلاصه شده و نه مجوز جدیدی از سوی فیفا صادر شده و نه اقدام جدیدی نیز از سوی فدراسیون فوتبال ایران به این منظور به عمل آمده است.

البته شنیده می‌شود فیفا که مخالف این مدل استفاده مقطعی از سوی فدراسیون ایران است، قرار است به‌زودی ‌تامر دوری‌ از مصر و ‌اسماعیل الحافی‌ از اردن را که مسئول توسعه داوری فیفا در قاره آسیا هستند، برای برگزاری دوره مقدماتی VAR به ایران اعزام کند. همچنین دو مدرس پرتغالی نیز برای آموزش اپراتورهای VAR راهی کشورمان خواهند شد. 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار