کدخبر : 8343 تاریخ انتشار :
A

رکوردهای دست نیافتنی رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا

رکوردهای دست نیافتنی رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا

با اینکه کریستیانو این روزها در عربستان بازی می‌کند اما در اروپا همچنان رکوردهایی دارد.

به گزارش ۳۶۰، رونالدو  این روزها با هت‌تریک‌هایش در آسیا رکوردشکنی می‌کند اما همچنان رکوردهایی در لیگ قهرمانان اروپا دارد که به نظر می‌رسد تا چند سال آینده به نام این فوق‌ستاره پرتغالی باقی بماند.

بیشترین گل در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

با توجه به اینکه لیونل مسی و کریم بنزما دیگر در اروپا بازی نمی کنند، رکورد ۱۴۰ گل رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا تا سالیان در اختیار او خواهد ماند.

برای اینکه بازیکنی بتواند به این آمار درخشان برسد، باید در ۱۴ فصل متوالی حداقل ۱۰ گل به ثمر برساند.

ارلینگ هالند و کیلیان امباپه می‌توانند به این رکورد نزدیک شوند؛ اگرچه هر ۲ بازیکن تا رسیدن به این رکورد بیش از ۹۰ گل فاصله دارند.

بیشترین گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا

حتی اگر امباپه و هالند بتوانند به رکورد گلزنی کلی رونالدو نزدیک شوند، برای رسیدن به رکورد گلزنی کریس در مراحل حذفی راه سخت‌تری در پیش دارند.

 رونالدو ۶۷ گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده؛ بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ مسابقات.

بیشترین گل در یک فصل لیگ قهرمانان 

فصل ۲۰۱۳/۱۴ برای کریستیانو رونالدو یک فصل تاریخی بود. او موتور گلزنی تیم کارلو آنچلوتی نام داشت که در نهایت این درخشش سبب اولین قهرمانی ستاره پرتغالی با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شد. طلسم قهرمانی دهم لوس بلانکوس در اروپا هم در این فصل شکست.

در روند فتح جام، او ۱۷ گل به ثمر رساند که بیش از هر بازیکن دیگری در یک دوره لیگ قهرمانان اروپاست. کریم بنزما ۲۰۲۱/۲۲ و روبرت لواندوفسکی ۲۰۱۹/۲۰ به این رکورد نزدیک شده بودند اما در ۱۵ گل متوقف شدند تا این رکورد همچنان جاودان بماند.

گلزنی در ۱۱ بازی متوالی

بین ژوئن ۲۰۱۷ تا آوریل ۲۰۱۸، رونالدو در ۱۱ بازی متوالی لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد. این رکوردی است که کسی به آن نرسیده.

بیشترین بازی در لیگ قهرمانان اروپا

در بین بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال هم به ندرت بازیکنی پیدا می‌شود که در ۲ دهه بتواند در سطح اول فوتبال اروپا بماند و در سال‌های متوالی عملکرد درخشانی را به نمایش بگذارد اما کریس این تداوم شگفت انگیز را داشته. او بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۲،  ۱۸۳ بازی در این رقابت‌ها انجام داده؛ بیش از هر بازیکن دیگری.

۷ کفش طلای لیگ قهرمانان اروپا

ماشین گلزنی پرتغالی ۷ فصل توانسته جایزه کفش طلای لبگ قهرمانان را مال خود کند. مسی با ۶ کفش طلا نزدیک ترین تعقیب کننده اوست. با رفتن ستاره آرژانتینی به آمریکا این رکورد فعلا در دست CR7 خواهد ماند.هالند احتمالاً محتمل ترین بازیکنی است که با توجه به سن و سالش در آینده می‌تواند این رکورد را بشکند. مهاجم سیتی تاکنون ۲ کفش طلای لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده.

منبع: فوتبال ۳۶۰

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار