کدخبر : 8129 تاریخ انتشار :
A

فرصتی که بی مسئولیتی مدیران از استقلال گرفت

باشگاه استقلال درماجرای پرونده بدهی به سانتاکلارا، دچار خسارتی چند جانبه شد.

به گزارش ورزش 360، پرونده بدهی به باشگاه سانتاکلارا یکی از مشکلات بزرگ استقلال در فصل جاری بود که در نهایت با امضای یک صلحنامه با باشگاه پرتغالی و همکاری فدراسیون فوتبال کشورمان، این گره کور از طریق فیفا و AFC باز شد!بااینحال، این مشکل می‌توانست خیلی راحت‌تر و زودتر برطرف شود و حتی طبق گفته علی خطیر، باشگاه استقلال می‌توانست اصلا با چنین معضل بزرگی روبرو نشود.مدیرعامل باشگاه استقلال امروز در حاشیه جلسه با وزیر ورزش، با اشاره به گرفتاری این باشگاه در ماجرای انتقال قرضی محبی و پرداخت مطالبات باشگاه سانتاکلارا، گفت :... با اینکه فیفا به نفع ما رای داد، متاسفانه باشگاه سانتاکلارا در دادگاه CAS‌ (دادگاه حکمیت ورزش) مدرکی را افشا کرد که بابت انتقال محبی، فیش‌های جعلی برای این باشگاه فرستاده شده بود.

خطیر ادامه داد: این غم انگیز است. 260 هزار دلار پرداخت شده بود و برای 140 هزار یوروی باقی مانده، فیش جعلی رفته بود. الان باید 500 هزار یورو دیگر بدهیم. که 760 هزار یورو می‌شود. در صورتیکه اگر 140 هزار دلار را می‌دادیم، قرارداد بازیکن با استقلال قطعی می‌شد.و‌ی تصریح کرد: سانتاکلارا 760 هزار یورو از ما گرفت. بازیکن را 1 میلیون و 200 هزار یورو به روستوف فروخت. این بازیکن را ما می‌توانستیم بفروشیم. احساس می‌کنم درابتدا بابت انتقال قرضی محبی هم مبلغی پرداخت شده است که دقیقا یادم نیست. با یک اشتباه، تقریبا یک درآمد 1 میلیون و 200 هزار دلاری و همچنین یک بازیکن با کیفیت را از دست دادیم. این‌ها ضررهایی است که در اثر سو مدیریت وارد شده است. ضرری که می‌تواند به خاطر نبود دغدغه و نگاه به یک باشگاه فوتبال وارد شود.

به این ترتیب صحبت‌های مدیرعامل فعلی استقلال نشان می‌دهد در بهترین حالت، غفلت مدیران قبلی، این باشگاه را نه تنها از جذب دائمی یک بازیکن ملی پوش که شاید در فصل جاری می‌توانست تا حد زیادی دغدغه‌های هجومی نکونام را برطرف کند، دور کرد بلکه ضرر مالی زیادی نیز به آبی‌ها وارد کرد.علاوه بر این، بابت ارائه فیش جعلی به طرف پرتغالی، ضرر معنوی بزرگی نیز به فوتبال ایران وارد شد که بدون شک باعث بدبینی حداقل باشگاه سانتاکلارا به ورزش و جامعه ورزشی ایران است.ضمن اینکه تبدیل قرارداد قرضی محبی به دائمی،که تنها با پرداخت 140 هزار دلار انجام می‌شد (اما بابت آن فیش جعلی ارائه شد)، این حسن را برای آبی‌ها داشت که اگر بازیکن به هر دلیلی برای فصل جاری راه جدایی را در پیش گرفت، از طریق ترنسفر او به درآمدی میلیون دلاری برسد و بسیاری از مشکلات خود را برطرف کند.

 

منبع فارس
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار