کدخبر : 7897 تاریخ انتشار :
A

استقلال - مس رفسنجان؛ بوی انتقام می‌آید

استقلال - مس رفسنجان؛ بوی انتقام می‌آید

بازی استقلال مقابل مس ‌رفسنجان را شاید بازی حساس هفته بیست‌ودوم باید دانست.

به گزارش ورزش 360، رقابت دو تیم به‌شدت بوی انتقام می‌دهد و جواد نکونام این بار نمی‌خواهد مقابل شاگردان محرم نویدکیا تسلیم شده و باخت دیگری را تجربه کند. آخرین بازی مس و استقلال مربوط به جام حذفی است، آنجا که استقلال با شکستی ناباورانه مقابل تیم مس خداحافظی زودهنگامی با جام شگفتی‌ها را تجربه کرد. جواد نکونام و شاگردانش که با امید به طلسم نباختن‌هایشان امیدوار به صعود متوالی به فینال جام حذفی بودند خیلی زود توسط محرم نویدکیا و تیمش کنار رفتند تا از آنها کینه گرفته و حالا به فکر انتقام باشند. 

 او برای فوتبال ساخته شده

چیزی که بازی استقلال و مس را نسبت به بازی گذشته در جام حذفی حساس می‌کند اقتداری است که این تیم رفسنجانی با نویدکیا پیدا کرده است. خیلی‌ها فکر می‌کردند این مربی بعد از جدایی از سپاهان نمی‌تواند در تیم دیگری مربیگری کرده یا حداقل موفق باشد اما عملکرد او در تیم مس نشان داد محرم برای فوتبال ساخته شده است. تاثیر قابل توجه و چشمگیر این مربی در عملکرد نارنجی‌پوشان کرمانی چنان مشهود و قابل‌توجه است که این تیم به‌طور کامل متحول شده و از آن مس نیم‌فصل اول هیچ اثری باقی نمانده است. نویدکیا در همین زمان کوتاه در پنج بازی که در لیگ برتر هدایت مس را برعهده داشته نه‌تنها نباخته است بلکه دو برد و سه تساوی در کارنامه دارد که مجموع امتیازات این تیم را تا ۹ امتیاز افزایش داده است. به واقع مسی‌ها جایگاه دهم جدول رده‌بندی را مدیون نتایج محرم هستند و امیدوارند با ادامه این روند از رقبا سبقت گرفته، خود را به نیمه بالایی جدول رسانده و جایگاه خود را تثبیت کنند. این نتایج در کنار شکست استقلال و صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی مقبولیت این مربی را در بین علاقه‌مندان به این تیم بیشتر می‌کند. تیم مس در ادامه رقابت‌های جام حذفی باید مقابل پیکان به میدان برود. با توجه به نتایج پیکان پیش‌بینی می‌شود بازی سختی برای شاگردان نویدکیا نباشد، هرچند جام حذفی جام شگفتی‌ها است و هر نتیجه‌ای ممکن است رقم بخورد. در صورت صعود مس ممکن است شاهد تقابل این تیم با سپاهان در جام حذفی باشیم و بدون شک این بازی می‌تواندی کی از دیگر جذابیت‌های جام شگفتی‌ها باشد. 

این مس متحول

استقلال در جام حذفی مغلوب تیم مس شد و از مسابقات کنار رفت. گل‌های این بازی را محمد مهدی محبی و منتظر محمد به ثمر رساندند و دومین باخت را به شاگردان نکونام در طول این فصل تحمیل کردند. استقلالی‌ها که تا پیش از این فقط در لیگ مقابل سپاهان باخته بودند با توجه به تجربه تلخی که در جام حذفی مقابل مس دارند احتمال تکرار شکست را می‌دهند. نویدکیا به‌خوبی از تیم استقلال و تفکرات نکونام مطلع است از این رو شاید باز هم بتوانند طعم تلخ شکست را به شاگردان نکونام بچشانند. مس رفسنجان با ۲۶ گل خورده یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی را به خود اختصاص داده که سهم محرم نویدکیا از این تعداد فقط چهار گل است. با نگاهی به عملکرد تیم مس طی فصل جاری مشخص است که این تیم با دریافت ۲۲ گل در نیم‌فصل اول از ۱۵ بازی تقریبا در هر بازی حدود 1.5 گل دریافت کرده است. با حضور نویدکیا اما شرایط به نفع مس تغییر کرده و با توجه به پنج بازی گذشته مسی‌ها تقریبا در هر بازی0.8 گل دریافت کردند که رشد چشمگیری به حساب می‌آید. جالب‌تر اینکه مسی‌ها با این مربی موفق به ثمر رساندن ۹ گل در پنج بازی شدند که به معنی میانگین حدود دو گل در هر بازی است. این در حالی است که آنها در نیم‌فصل اول در ۱۵ بازی ۱۳ گل به ثمر رساندند که چیزی معادل کمتر از یک گل در هر بازی است. بدون شک نکونام برای مقابله با تفکرات هجومی محرم نویدکیا مدافعان مستحکم‌تری را به میدان می‌فرستد. او نشان داده در این قبیل بازی‌ها عملکرد دفاعی خوبی از خود به نمایش می‌گذارد اما این بار رودرروی او نویدکیا ایستاده است؛ مربی‌ای که به‌خوبی از پس تیم‌های تدافعی برمی‌آید. او پیش از این نیز در سپاهان نشان داد که نتیجه را فدای کیفیت بازی نمی‌کند. درحالی‌که نکونام در جناح مقابل نباختن و حفظ رکورد خود را بیشتر از بازی زیبا دوست دارد. 

نویدکیا استقلالی‌ها را به‌خط کرد

یکی دیگر از جذابیت‌های بازی دو تیم استقلال و مس حضور استقلالی‌های سابق با رقبای نارنجی است. استقلالی‌ها که در ابتدای فصل مجبور شدند منتظر محمد را به‌عنوان یارقرضی به مس بدهند از حضور این بازیکن در تیم حریف پیش از این صدمه بسیار دیدند. منتظر محمد که علاقه زیادی دارد توانایی‌های خود را به رخ استقلال بکشند در بازی گذشته جام حذفی نیز نسخه تیم نکونام را پیچید و با گلزنی‌هایش باعث حذف این تیم شد. در نتیجه این بازیکن برای رویارویی دوباره مقابل شاگردان نکونام‌ انگیزه زیادی دارد و می‌تواند به مهره‌ای خطرناک تبدیل شود؛ چراکه برای بازگشت به استقلال ابراز تمایل کرده و برای اینکه توانایی‌های خود را به اثبات برساند از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. سجاد شهباززاده نیز به اندازه کافی ‌انگیزه دارد تا مقابل استقلال زهردار ظاهر شود. او نیز در حذف استقلال نقش داشت و برخلاف اینکه در استقلال توانایی خاصی از خود نشان نداد در مس عملکرد خوبی داشت و با استارت‌های هجومی بارها دروازه استقلال را تهدید کرد و حتی در گلزنی هم‌تیمی‌هایش نقش داشت. با این حال او همچنان برای اینکه به استقلالی‌ها ثابت کند کنار گذاشتنش تاوان دارد در صورت حضور در میدان اثرگذار ظاهر می‌شود. 

فرشید باقری نیز که قرار بود در نقل و انتقالات زمستانی به جمع آبی‌پوشان بپیوندد و یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های سرمربی استقلال بود برای اینکه همچنان برای جواد نکونام دلبری کند از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. باقری در جمع مسی‌ها باقی ماند اما با توجه به علاقه‌ای که نکونام به این بازیکن دارند او همچنان شانس بازگشت به استقلال را خواهد داشت. میثم تیموری نیز سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارد. او اما برای استقلالی‌ها هرگز به یک ستاره تبدیل نشد. با این حال ‌انگیزه‌هایش برای بازی مقابل تیم سابق باقی مانده است. تیموری که برای مس بد کار نکرده این بار نیز در صورت حضور مقابل استقلال می‌تواند مهره تاثیرگذاری باشد. از اردوی مسی‌ها این‌طور خبر می‌رسد که محرم نویدکیا قصد دارد از چهار بازیکن سابق استقلالی در ترکیب اصلی خود استفاده کند. پیش از این نیز نویدکیا از این چهار بازیکن در ترکیب خود استفاده کرده از این رو با توجه به ‌انگیزه‌هایی که آنها از بازی مقابل استقلال دارند هیچ بعید نیست که در بازی امروز نیز شاهد حضورشان در ترکیب اصلی تیم مس باشیم. 

بوی انتقام

استقلالی‌ها که در بازی نیم‌فصل اول مقابل مس اقتصادی پیروز شده بودند به‌خوبی می‌دانند مقابل مس محرم نویدکیا به‌راحتی برنده نمی‌شوند. بازی مقابل تیم هجومی محرم نویدکیا با تفکرات دفاعی جواد نکونام کمی سخت به نظر می‌رسد؛ چراکه هر لحظه دروازه تهدید خواهد شد و بوی گل به مشام می‌رسد. با این حال استقلالی‌ها برای شکست مس به اندازه کافی ‌انگیزه دارند. آنها نه‌تنها می‌خواهند پیروزی نیم‌فصل اول را تکرار کنند بلکه به‌شدت علاقه‌مندند تا به‌خاطر حذف زودهنگام‌شان از جام حذفی از شاگردان نویدکیا انتقام بگیرند. محرم قطعا در باد پیروزی جام حذفی نمی‌خوابد؛ چراکه به‌خوبی می‌دانند نکونام برای برنده شدن از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و حتی استاد بازی‌های روانی خارج از مستطیل سبز است. آبی‌ها اخیرا با شکست سپاهان انتقام نتیجه دوررفت را از این تیم زردپوش اصفهانی گرفتند از این رو شاگردان نویدکیا نیز با وجود همه توانایی‌هایی که به دست آوردند باید مقابل تیمی به میدان بروند که برای گرفتن انتقام تا دندان مسلح خواهد بود. 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار