کدخبر : 7127 تاریخ انتشار :
A

مقایسه استقلال نازیبای نکونام با استقلال زیبای ساپینتو

مقایسه استقلال نازیبای نکونام با استقلال زیبای ساپینتو

آبی‌پوشان پایتخت نسبت به فصل گذشته در زمینه نتیجه‌گیری توانسته‌اند موفق‌تر عمل کنند.

به گزارش ورزش 360، جواد نکونام این روزها در مظان‌اتهام قرار گرفته و بسیاری او و تیمش را به ارائه «فوتبال نازیبا» متهم می‌کنند. فارغ از درست بودن یا نبودن این گزاره، آنچه به نظر مهم‌تر از سبک بازی تیم‌ها است، چگونگی روند نتیجه‌گیری‌شان است. در طول سالیان گذشته، مرور آمار و ارقام تیم‌های قهرمان در فوتبال ایران نشان می‌دهد که در اختیار داشتن ساختار دفاعی قدرتمند می‌تواند امید تیم‌ها برای رسیدن به جام قهرمانی را بیش از پیش افزایش بدهد و ساختار دفاعی قدرتمند نسبت به ساختار تهاجمی پرمهره در اولویت است.

استقلالِ نکونام، متخصص بردهای اقتصادی

آبی‌پوشان پایتخت در فصل جاری توانسته‌اند 13 بار با کسب پیروزی به کار خود برابر رقبا پایان بدهند که بررسی کارنامه شاگردان جواد نکونام نشان می‌دهد که آن‌ها در 8 مسابقه با برتری یک‌گله کار خود را به پایان رسانده‌اند و توانسته‌اند با 8 برد یک بر صفر، 24 امتیاز ارزشمند را در مسیر حضور در کورس قهرمانی و صدر جدول لیگ بیست‌وسوم به‌دست آورند که رکورد جالب‌توجهی محسوب می‌شود. هر چند که در کارنامه استقلالِ فصل جاری، برد 3گله مقابل صنعت‌نفت، برتری 3 بر 2 برابر هوادار و پیروزی 4گله مقابل نساجی هم دیده می‌شود اما آنچه مشهود است اینکه آبی‌ها صدرنشین خود را مرهون بردهای اقتصادی‌شان هستند.

6 امتیاز جلوتر از استقلالِ تهاجمی سا پینتو!

استقلالی‌ها در شرایطی در فصل جاری متهم به ارائه نمایش‌های تدافعی و فوتبال نازیبا هستند که آبی‌پوشان پایتخت در فصل گذشته با هدایت ریکاردو سا پینتو، نمایش‌های سراسر تهاجمی از خود به جای گذاشتند و حتی بردهای تاریخی 6گله و 7گله هم به‌دست آوردند اما با این وجود، دست‌شان از رسیدن به جام قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی کوتاه ماند. آبی‌پوشان پایتخت در فصل گذشته، در 21 مسابقه موفق به کسب 40 امتیاز شده بودند اما حالا در فصل جاری، از 21 بازی 46 امتیاز به‌دست آورده‌اند تا هم 2 پله نسبت لیگ بیست‌ودوم موقعیت خود را در جدول بهبود بخشند و هم اینکه 6 امتیاز بیشتر کسب کرده باشند

دربی‌نباز مثل جواد نکونام

آبی‌ها در فصل گذشته با هدایت ریکاردو سا پینتو در 3 مسابقه داربی در لیگ برتر و جام حذفی به میدان رفتند که ماحصل آن، یک تساوی 2-2 و 2 شکست، یک بر صفر و 2 بر یک بود. در فصل جاری، شرایط برای آبی‌ها در داربی متفاوت پیش رفته است؛ به‌طوری‌که آن‌ها در داربی رفت برابر پرسپولیس با تساوی 1-1 کار خود را به پایان بردند و در بازی برگشت هم نبرد 2 تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا از حیث موفقیت در مسابقه داربی هم نکونام از سا پینتو عملکرد بهتری را از خود به جای بگذارد.

رقابت مویرگی تیمِ نکونام و ساپینتو در فاز تهاجمی

آبی‌پوشان پایتخت فصل گذشته تا پایان هفته بیست‌ویکم موفق به‌ثبت 29 گل شده بودند که در فصل جاری آن‌ها توانسته‌اند در 21 مسابقه، 28 گل بزنند که این آمار نشان از برتری نامحسوس تیمِ ساپینتو نسبت به تیمِ نکونام دارد. اما شرایط در فاز دفاعی متفاوت است؛ به‌طوری‌که استقلالی‌ها در فصل جاری تنها 10 گل در 21 مسابقه دریافت کرده‌اند اما در فصل گذشته، 16 بار دروازه آبی‌ها فرو ریخته بود تا از این حیث، ساختار دفاعی مستحکم‌تری از سوی نکونام برای استقلال ساخته شده باشد. با توجه به مجموع آمار و ارقام به‌ثبت رسیده، به نظر می‌رسد که آبی‌پوشان پایتخت در فصل جاری و در شرایطی‌که به ارائه فوتبال نازیبا متهم هستند، بیش از پیش به کسب عنوان قهرمانی نزدیک شده‌اند و برخلاف فصل گذشته، دور از کورس قهرمانی کار خود را پیش نمی‌برند تا با این اوصاف شرایط به سود جواد نکونام پیش برود.

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار