کدخبر : 6149 تاریخ انتشار :
A

آمار وحشتناکی که حکم اخراج فرهاد مجیدی را امضا کرد

آمار وحشتناکی که حکم اخراج فرهاد مجیدی را امضا کرد

فرهاد مجیدی روز گذشته از هدایت اتحاد کلباء کنار گذاشته شد تا ماجراجویی او در لیگ امارات به دو فصل هم نرسد.

ورزش 360 - خرداد ۱۴۰۱ درست چند روز بعد از آنکه فرهاد مجیدی یک قهرمانی تاریخی را با استقلال کسب کرده بود از این تیم جدا شد تا به عنوان یک مربی لژیونر راهی لیگ حرفه‌ای امارات شود. این تصمیم فرهاد مجیدی با هر متر و معیاری یک ماجراجویی بزرگ بود. چرا که او تیم قهرمان لیگ ایران را در بهترین شرایط و فصلی بدون شکست رها می‌کرد و راهی لیگی می‌شد که مدیرانش به اتخاذ تصمیمات آنی مشهور بودند و هر گونه عدم موفقیت می‌توانست به اخراج زود هنگام منجر شود.  

به گزارش ورزش 360، با این حال فرهاد مجیدی که در دوران حرفه‌ای فوتبالش هم چهره شناخته شده‌ای در امارات بود تصمیم گرفت این ریسک را انجام داده و راهی لیگ امارات شود. مقصد او تیم تازه راه یافته به سطح یک لیگ امارات یعنی اتحاد کلباء بود. تیمی زردپوش که جاه‌طلبی چندانی نداشت و باقی ماندن در لیگ می‌توانست یک نتیجه خوب برای آن باشد.

فرهاد مجیدی هم البته در اولین فصل حضورش در این تیم توانست این خواسته را برآورده کند و با نمایشی امیدوار کننده هم اتحاد کلباء را در لیگ نگه داشت و هم برای حضور طولانی مدتش در این لیگ برنامه‌ریزی کرد. با این حال فصل دوم حضور فرهاد مجیدی در این لیگ چندان مطابق تصوراتش پیش نرفت و شکست‌های پیاپی موجب شد تا نهایتا او به پایان فصل با اتحاد نرسیده و از کار برکنار شود.

نگاهی به آمار فرهاد مجیدی در این تیم نشان می‌دهد که مدیران اتحاد حق داشتند که چنین تصمیم بگیرند. فرهاد مجیدی در طول یک فصل و نیم اخیر در ۴۱ بازی هدایت اتحاد را بر عهده داشت که آمار ضعیف ۲۹ درصد پیروزی‌ها را ثبت کرد. او در این ۴۱ بازی تنها ۱۲ برد برای اتحاد کسب کرد و در ۱۹ بازی شکست خورد و ۱۰ بازی هم با هدایت او به تساوی کشیده شد. 

همین آمار موجب شد تا فرهاد مجیدی بعد از چند تجربه در استقلال برای اولین بار طعم اخراج را در کارنامه‌اش بچشد. اگرچه همه‌ی مربی‌های اخراج شده به این جمله مورینیو ارجاع می‌دهند که «مربی خوب باید اخراج شود!».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار