کدخبر : 6012 تاریخ انتشار :
A

اوج ترافیک در چپ؛ پرسپولیس 1-3-2-4 می‌شود

اوج ترافیک در چپ؛ پرسپولیس 1-3-2-4 می‌شود

پرسپولیس در نیم‌فصل اول وحید امیری را برای مدت طولانی در اختیار نداشت و از این‌رو مهدی ترابی و امید عالیشاه برای بازی در نقش وینگر چپ رقابت داشتند.

به گزارش ورزش 360، پرسپولیس در نیم‌فصل اول وحید امیری را برای مدت طولانی در اختیار نداشت و از این‌رو مهدی ترابی و امید عالیشاه برای بازی در نقش وینگر چپ رقابت داشتند. البته بعضا یحیی گل‌محمدی از عالیشاه در نقش مهاجم یا پشت مهاجم هم بازی می‌گرفت. اما در شرایط فعلی هم امیری به تمرینات برگشته و هم اینکه اورونوف قرار است در این پست با نفرات نامبرده رقابت کند. در همین راستا اوسمار در نظر دارد مهدی ترابی را به جناح راست ببرد تا سعید صادقی برای این پست بدون رقیب نباشد.

در این میان اورونوف هم توانایی بازی در هر دو جناح را دارد. اما در پست دفاع چپ نیز عبدالکریم، علی نعمتی و محمدمهدی احمدی رقابت خواهند داشت که دست اوسمار را برای انتخاب بازیکن ایده‌آلش در این پست را کاملا باز خواهد گذاشت. درواقع جناح چپ پرسپولیس که در نیم‌فصل اول به نوعی پاشنه آشیل این تیم بود در شرایط فعلی چه از لحاظ دفاعی و چه تهاجمی به بهترین شکل تقویت شده است.

البته پرسپولیس در لیست بزرگسالان فعلی خود فقط عیسی آل‌کثیر را در خط حمله به‌عنوان یک مهاجم تخصصی در اختیار دارد که این امر در نوع خودش عجیب است. تا آمدن مهره جدید در این پست وحید امیری قرار است رقیب اصلی آل‌کثیر و درواقع بازیکن ذخیره او باشد. امیری به خاطر ماه‌ها دوری از میادین به خاطر کشیدگی عضله فعلا باید با احتیاط بازی کند و از این‌رو در هر مسابقه 15 تا 20 دقیقه فرصت بازی نصیبش خواهد شد. به همین دلیل احتمال می‌رود امروز او همچنان به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی میدان شود و این بار جای عیسی را بگیرد. ناگفته نماند امیری نیم‌فصل دوم فصل پیش یکی از هافبک‌های میانی تیمش بود که نمایش خیلی خوبی داشت.

مربی برزیلی پرسپولیس بعد از اینکه جانشین یحیی گل‌محمدی شد تصمیم گرفت به نوعی تغییر تاکتیکی دهد. به این شکل که سرخپوشان برخلاف نیم‌فصل اول که 2-4-4 بازی می‌کردند، در نیم‌فصل دوم با سیستم 1-3-2-4 آرایش شده‌اند.

همان سیستم مورد علاقه برانکو ایوانکوویچ که در پرسپولیس به خوبی جواب داد. اوسمار در این سیستم در بازی با تراکتور از هر دو هافبک دفاعی‌اش (ریگی و رفیعی) استفاده کرد تا کمربند خط میانی تیمش را محکم کند. او حالا محمد خدابنده‌لو را هم برای این پست در اختیار دارد.

بازیکنی که در مقایسه با دو رقیبش تکنیک نسبتا بهتری دارد و توانایی خوبی در امر بازیسازی دارد. کاری که احمد نوراللهی در زمان حضورش در پرسپولیس زیر نظر برانکو انجام می‌داد. با این تفاسیر باید گفت پرسپولیس در سه پست دفاع چپ، وینگر چپ و هافبک میانی خیلی خوب تقویت شده و می‌تواند از هر دو جناح و همچنین عمق، حریفانش را به بهترین شکل تحت فشار قرار دهد.

 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار