کدخبر : 5983 تاریخ انتشار :
A

جواد نکونام چطور در استقلال موفق شد؟

جواد نکونام چطور در استقلال موفق شد؟

استقلال با هدایت جواد نکونام یک بازی مهم و سخت دیگر را هم با پیروزی پشت‌سر گذاشت تا مسیرش برای کسب قهرمانی در این فصل لیگ برتر هموارتر شود.

ورزش 360 - استقلال تهران با شکست سپاهان توانست صدرنشینی‌اش در لیگ برتر را حفظ کند. با این پیروزی آنها تنها یک دیدار مهم دیگر در برابر پرسپولیس دارند و با نتایج کسب کرده در حال حاضر مهم‌ترین شانس قهرمانی هستند.

به گزارش ورزش 360،  اگر ابتدای فصل به هواداران استقلال می‌گفتید که در میانه نیم فصل به یکی از شانس‌های قهرمانی تبدیل می‌شوید باور نمی‌کردند. چرا که استقلال مثل همیشه در این سال‌ها با بی‌ثباتی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کرد. این بی‌ثباتی از کادر مدیریتی باشگاه شروع می‌شود و تا نیمکت تیم بازیکنان ادامه دارد.

 استقلالی‌ها تابستان امسال مثل چند فصل قبل نمی‌دانستند سرمربی‌ تیم‌شان چه کسی است. پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام جواد نکونام سکان هدایت تیم را بر عهده گرفت اما در این میان کادر مدیریتی باشگاه تغییر کرد و علی خطیر به استقلال آمد که از همان ابتدا معلوم بود با جواد نکونام رابطه خوبی ندارد. نکونام بعدها فاش کرد که مدیران استقلال در ابتدای فصل می‌گفتند که استقلال اگر در جایگاه ششم یا هفتم جدول هم قرار بگیرد مناسب است اما آنچه اکنون می‌بینیم چیزی متفاوت از پیش‌بینی مدیران استقلال است.

170966879

اختلافات نکونام و خطیر موجب شد تا استقلال در پنجره تابستانی بازیکن آنچنانی به خدمت نگیرد و نکونام روی شاکله تیمی که از ساپینتو به او ارث رسیده حساب کند. اما این پایان ماجرا نبود. در همان چند هفته ابتدایی چنان درگیری شدیدی میان نکونام و خطیر درگرفت که چهره‌هایی از خارج از باشگاه پادرمیانی کردند تا استقلال روی آرامش ببینید. اگرچه همه می‌دانستند آشتی که به واسطه پادرمیانی علیرضا دبیر و حاج محمود کریمی شکل گرفته بسیار شکننده است. با این حال این وضع آشفته استقلال در ابتدای فصل یک پیام روشن برای هواداران داشت: امسال هم سال حاشیه است و دنبال جام نباشید.

اما به طرز عجیبی تا اینجای فصل که استقلال با چنین مسائلی همچنان دست به گریبان است و شکاف میان نکونام و خطیر باز هم دهن باز کرده استقلال صدرنشین لیگ باقی مانده است. این شاید یکی از اثرات مهم جواد نکونام روی استقلال این فصل باشد. نکونام در این فصل به اندازه کافی حاشیه، درگیری و جنجال ایجاد کرده اما به طرز ماهرانه‌ای نگذاشته این مسائل روی تیمش اثر بگذارد و استقلال نکونام مثل یک ماشین منظم و دقیق هفته به هفته پیش آمده و امتیازات را از آن خود کرده است.

آنها بر خلاف سال‌های قبل در بازی‌های آسان دیگر امتیاز از دست نمی دهند و حالا اینجا و در بازی با سپاهان هم نشان دادند که در بازی‌های سخت هم برنده می‌شوند. استقلال نکونام با این دیسیپلین بالا در میان انبوه حواشی و اتفاقات ناگوار فعلا صدرنشین لیگ ایران است و به نظر نمی‌رسد به زودی این جایگاه را از دست بدهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار