کدخبر : 5423 تاریخ انتشار :
A

استقلال و نگرانی بزرگ؛ عدم تمرکز کامل

استقلال و نگرانی بزرگ؛ عدم تمرکز کامل

تیم فوتبال استقلال درحالی خود را برای دیدار با ملوان از هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر آماده می‌کند که حواشی زیادی پیرامون اختلافات سرمربی و مدیرعامل باشگاه وجود دارد.

به گزارش ورزش 360، هر چقدر هم نکونام روی مسائل فنی و بازیکنانی که در اختیار دارد، در مستطیل سبز و در چهارچوب تاکتیک و روش‌های بازی احاطه داشته باشد، این امر هم نیاز است تا آنها از لحاظ روحی و روانی هم دغدغه‌ای جز تفکر روی تمرینات و دیدارهای خود نداشته باشند. این در صورتی است که از بابت اتفاقات اخیر شاید این ادعا پربیراه نباشد که بازیکنان استقلال امروز به واسطه مسائل مرتبط با مدیریت باشگاه، بیشتر حواس‌شان معطوف به بیرون از زمین باشد تا بازی‌های پیش رو.

تفاوت معنادار واریزی بین فیکس‌ها و ذخیره‌ها 

چندی پیش خبری مبنی‌بر پرداخت بخش دیگری از مطالبات استقلالی‌ها منتشر شد تا این امیدواری ایجاد شود بازیکنان این تیم با‌ انگیزه‌ای فراتر دور برگشت لیگ برتر را آغاز خواهند کرد. اما در این خصوص نوشتیم که این واریزی‌ها درحالی صورت گرفت که اولا با وجود وعده‌هایی مبنی‌بر واریزی 10 درصدی، این اتفاق محقق نشد. این درحالی است که با رفتاری شبیه به آنچه که پیش از این، قبل از بازی با شمس آذر رخ داده و اعتراض بازیکنان و نگرانی کادرفنی را در آن مقطع زمانی در پی داشت، این بار نیز از سوی باشگاه درصدهای متفاوتی به بازیکنان پرداخت شده و حتی برای برخی اصلا واریزی وجود نداشته تا این موضوع در آستانه بازی با نفت آبادان یک بار دیگر اعتراض و گلایه استقلالی‌ها را در پی داشته باشد.

حالا اما اطلاعات جدیدتری رسیده مبنی‌بر اینکه مدیریت باشگاه مشخصا در واریزی برای بازیکنان استقلال، در اقدامی عجیب و نامتوازن، پرداختی بیشتری را برای بازیکنان ذخیره نسبت به اصلی‌ها لحاظ کرده است. حال اینکه این اتفاق با چه هدفی طی 48 ساعت مانده به دیدار دوم آبی‌ها در نیم‌فصل دوم انجام می‌شود، سوالی است که خطیر بهتر از هر کس دیگری می‌تواند پاسخگوی آن باشد.

پروژه تخریب مربی و بازیکن با چه اهدافی؟

طی روزهای اخیر درباره غیبت هاشمی‌نسب در تمرینات و دیدار اخیر استقلال و همچنین برخوردهای عجیب با امید حامدی‌فر هافبک جوان آبی‌ها اخبار زیادی منتشر شد. این‌طور شنیده می‌شود که آنها به خاطر اختلافات مالی و بر هم خوردن توافقات قبلی، شدیدترین درگیری‌ها را با علی خطیر داشته‌اند، این در صورتی است که به نظر می‌رسد مدیریت استقلال، دو مهره‌ای را هدف قرار داده که این روزها می‌توانند عصای دست سرمربی تیم برای رسیدن به موفقیت به شمار بروند. 

درباره هاشمی‌نسب از زمانی که به جمع استقلالی‌ها اضافه شده، براساس خصوصیات اخلاقی که دارد به خوبی توانسته نقش واسط بین کادر و بازیکنان را ایفا کرده و به‌طور کلی به زعم تمام استقلالی‌ها این چهره محبوب حلقه اتحاد آبی‌ها به شمار می‌رود. بعد از بازی با نفت آبادان نیز برخی از بازیکنان به خلأ این مربی در تمرینات و بازی‌ها اشاره کرده و با اشاره به آنچه که نوشته شد در این خصوص خواستار اضافه شدن هرچه سریع‌تر هاشمی‌نسب به اردوی تیم شدند. 

از سوی دیگر از تمرینات خبر می‌رسد حامدی‌فر برای دومین روز پیاپی با این تیم تمرین نکرده و این در صورتی است که همراهی این بازیکن در سفر به انزلی الزامی تلقی می‌شود؛ چرا که احتمالا این فرصت برای همراهی حامدی‌فر در دیدار با ملوان پیش خواهد آمد.

برای این بازی دشوار، نکونام رضاوند را در اختیار ندارد و از سوی دیگر ماشاریپوف نیز برای همراهی تیم در میانه میدان هنوز به هماهنگی کامل با سایرین نرسیده است. در سوی دیگر نیک‌نفس به تازگی از لیست خروج، به اردو بازگشته و در غیاب سعید مهری که نیم‌فصل از این تیم جدا شد، باز هم احتمال بازی چشمی در مرکز خط دفاعی وجود دارد و به همین دلیل برای این دیدار حامدی‌فر می‌تواند کمک حال تیمش باشد. همه اینها درحالی است که به خاطر اتفاقات اخیر و مصدومیتی که از جانب حامدی‌فر برای یامگا پیش آمد، هیچ‌کس به اندازه امید از ‌انگیزه‌ای سرشار برای جبران اتفاق پیش آمده با پیراهن استقلال برخوردار نیست.

این بازیکن به دلیلی که به آن اشاره شد روزهای سخت و پرفراز و نشیبی را سپری کرده و به نظر می‌رسد در چنین وضعیتی که بازیکن از لحاظ روحی و روانی از شرایط پایداری برخوردار نیست، کشمکش‌های اخیر به بهانه مسائل مالی نیز نمی‌تواند بدون هدف دنبال شود!

 انفعال باشگاه درباره اتفاقات داوری بازی با نفت

استقلال در دیدار اخیر خود برابر صنعت نفت آبادان درحالی به یک برد اقتصادی قناعت کرد که داور این دیدار تعداد زیادی از استقلالی‌ها را با کارت زرد جریمه کرد تا ضمن دست به عصا کردن این تعداد در جریان این بازی، احتمال محرومیت آنها را در بازی‌های بعدی افزایش دهد. نکته قابل توجه اینکه از پیش از این بازی در فضای مجازی به خوبی مشخص بود که انتخاب حسن اکرمی به مذاق استقلالی‌ها خوش نیامده است و آنها با ارجاع به دیدارهای قبلی که این داور علیه آبی‌ها سوت‌هایی را زده بود، به انتخاب او واکنش نشان دادند. با این حال عملکرد این داور و دادن کارت‌هایی که به زعم استقلالی‌ها بی‌مورد بودند، برخلاف کادر فنی تیم، هیچ‌گاه مورد توجه باشگاه و مقاماتش قرار نگرفت تا جایی که آنها در اقدامی عجیب به این نحوه قضاوت اکرمی و کارت‌های بی‌موردش در فضای رسمی باشگاه واکنش و اعتراضی نشان نداده و ترجیح دادند تا در این خصوص موضع انفعالی در پیش بگیرند.

تیم به هم زدن فقط با مصاحبه ممکن است؟

در گذشته هم به نکته مهمی اشاره کردیم که درحالی برخی از نزدیکان علی خطیر از عدم رویارویی و واکنش نشان ندادن مدیرعامل استقلال به صحبت‌های نکونام به‌عنوان اتفاقی بزرگ یاد کرده و از آن، این تعبیر را دارند که خطیر نمی‌خواهد با عکس‌العمل‌هایش تیم را به حاشیه ببرد که به نظر می‌رسد برخی رفتارهای تیم به‌هم زن، نیازی به واکنش رسانه‌ای و مصاحبه کردن نداشته و سیگنال‌هایی در جهت تضعیف منافع تیم و احتمالا شکست در میدان از برخی اقدامات و رفتارها کاملا مشخص است. شاید هم جواد به درستی گفته بود که «قطعا دوست ندارند من نتیجه بگیرم و اگر شهامت داشته باشند می‌توانند بگویند بله ما نمی‌خواهیم نکونام نتیجه بگیرد.»

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار