کدخبر : 5372 تاریخ انتشار :
A

حریف ساحلی بازان ایران در جام جهانی مشخص شد

حریف ساحلی بازان ایران در جام جهانی مشخص شد

صعود تیم‌های ایران و تاهیتی از گروه B جام جهانی فوتبال ساحلی 2024 قطعی شده است.

به گزارش ورزش 360، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران شب گذشته در دومین بازی‌اش در مرحله گروهی جام جهانی فوتبال ساحلی که در دوبی برگزار می‌شود با نتیجه 6 بر 3 تیم ملی آرژانتین را شکست داد. 

این دومین پیروزی ایران در مرحله گروهی مسابقات و در گروه B بود. ایران روز پنج‌شنبه در مهیج‌ترین بازی جام تا اینجا پس از تساوی 6 بر 6 در وقت‌های معمولی و اضافی موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر یک اسپانیا را شکست داد.

تیم ملی ایران با دو پیروزی توانست 4 امتیاز کسب کند. همان طور که می‌دانید در فوتبال ساحلی پیروزی در ضربات پنالتی فقط یک امتیاز برای تیم برنده دارد. ایران یک امتیاز از بازی با اسپانیا و 3 امتیاز از بازی با آرژانتین گرفت.

در دیگر بازی این گروه هم تیم تاهیتی موفق شد با نتیجه 5 بر 3 از سد اسپانیا عبور کند. تاهیتی در بازی اول هم با نتیجه 4 بر 3 آرژانتین را شکست داده بود. به این ترتیب تیم تاهیتی با 6 امتیاز در صدر گروه قرار گرفت.

نتایج بازی‌های این گروه به شکلی رقم خورد که صعود تیم‌های تاهیتی و ایران از گروه قطعی شده است. اسپانیا و آرژانتین هم به صورت قطعی حذف شده‌اند. به این ترتیب بازی روز آخرِ تیم‌های آرژانتین و اسپانیا تشریفاتی شده است و تاثیری در سرنوشت این دو تیم ندارد.

اما بازی ایران و تاهیتی که ساعت 20:30 روز دوشنبه برگزار می‌شود برای تعیین تیم‌های اول و دوم گروه مهم است. تاهیتی حتی در صورت شکست در ضربات پنالتی مقابل ایران هم در صدر باقی می‌ماند. اما ایران اگر می‌خواهد صدرنشین شود باید قبل از این که بازی به ضربات پنالتی برود پیروز شود و بازی را برد تمام کند.

اما نکته جالب این است که قبل از برگزاری بازی‌های روز آخر مرحله گروهی هم تکلیف حریف ایران در مرحله حذفی تا حدودی مشخص شده است. تیم‌های صعود کننده از این گروه باید با تیم‌هایی که از گروه A صعود می‌کنند بازی کنند.

در گروه A ایتالیا با 6 امتیاز اول است و امارات متحده عربی با 5 امتیاز دوم است. رقیب ایران در مرحله بعدی قطعا یکی از این دو تیم خواهد بود. اگر ترتیب تیم‌های صعود کننده از این دو گروه تغییر نکند ایران در مرحله بعدی باید با ایتالیا بازی کند.

البته که برای ایران بازی با امارات بهتر است و ایرانی‌ها ترجیح می‌دهند حریف‌شان در مرحله بعدی یک تیم آسیایی باشد. چون ایتالیا تیم پرقدرت‌تری است.

به این ترتیب ایران باید در گروهش اول شود تا با حریف دلخواهش بازی کند. صدرنشینی هم جز با پیروزی مقابل تاهیتی به دست نمی‌آید. تاهیتی البته تیم پرقدرتی است اما بچه‌های ایران توان شکست دادن این تیم را هم دارند.

منبع فوتبالی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار