کدخبر : 5370 تاریخ انتشار :
A

صندلی بازی در لیگ ایران؛ دومینو سرمربیان در راه است

صندلی بازی در لیگ ایران؛ دومینو سرمربیان در راه است

به نظر می‌رسد که فرآیند انتخاب سرمربی جدید فولاد خوزستان در حال نهایی‌شدن است و به‌زودی محمد ربیعی سکان‌دار جدید قرمزپوشان اهوازی می‌شود.

 

به گزارش ورزش 360، نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران با یک اتفاق شوکه‌کننده در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز شد؛ جایی‌که بعد از اتمام دیدار ذوب‌آهن اصفهان و ملوان بندرانزلی و برتری یک‌گله ملوانی‌ها، محمد ربیعی در رختکن با شاگردانش در تیم ذوب‌آهن خداحافظی کرد. جالب آنکه در ابتدای فصل بود که ربیعی بعد از آنکه توانست مس رفسنجان را به لیگ برتر برساند و 3 فصل پیاپی در لیگ برتر سکان‌دار این تیم بود، با مدیران این باشگاه برای ادامه همکاری به توافق نرسید و راهی ذوب‌آهن اصفهان شد.

ذوبی‌ها در نیم‌فصل نخست با سرمربیگری ربیعی کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشتند و با کسب 25 امتیاز از 15 مسابقه توانستند در بین 5 تیم برتر جدول رده‌بندی به کار خود پایان بدهند. جالب آنکه در بازار زمستانه هم تیمِ اصفهانی براساس خواسته‌های محمد ربیعی، حضوری فعال داشت و آن‌ها با 6 بازیکن جدید به توافق رسیدند و به نظر می‌رسید که حداقل تا پایان فصل محمد ربیعی در قامت سرمربی ذوب‌آهن اصفهان کارش را پیش ببرد اما او در تصمیمی ناگهانی از سمت خود کناره‌گیری کرد و این استعفا در حالی انجام شد که ربیعی پیشنهادی از فولاد خوزستان دریافت کرده بود.

شکست در مذاکرات با یحیی

مدیران باشگاه فولاد خوزستان که از ابتدای فصل با علیرضا منصوریان و خوان ایگناسیو مارتنیس همکاری داشته‌اند، بعد از قطع همکاری با سرمربی اسپانیایی به دنبال جذب یک سرمربی خوشنام بودند. گزینه اول موردنظر آن‌ها، یحیی گل‌محمدی بود و در این زمینه، مذاکرات با سرمربی سابق پرسپولیس دنبال شد و با وجود توافقات اولیه، در نهایت شرایط برای همکاری فراهم نشد تا با وجود گمانه‌زنی‌های انجام شده، بازگشت یحیی گل‌محمدی به چرخه سرمربیان لیگ برتری در سریع‌ترین زمان ممکن منتفی شود!

یک چراغ سبز، فاصله ربیعی با نیمکت فولاد!

هواداران فولاد تمایل زیادی به استخدام محمد ربیعی در قامت سرمربی جدید تیم‌شان دارند و همین مسئله باعث شد تا مدیران باشگاه اهوازی بعد از ناکامی در زمینه همکاری با یحیی گل‌محمدی به سراغ همکاری با ربیعی بروند. در 2 روز اخیر، مذاکرات به صورت فشرده میان مدیران باشگاه‌های فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان انجام شده که توافقات اولیه در زمینه صدور رضایت‌نامه ربیعی به عمل آمده اما گفته می‌شود هنوز مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن اصفهان چراغ سبز خود را به این انتقال نشان نداده است.

ربیعی شخصاً ابراز تمایل خود برای حضور در فولاد خوزستان را اعلام کرده و حالا گفته می‌شود که حضور یا عدم حضور این سرمربی مستعفی از هدایت ذوب‌آهن، مستقیماً به نظر مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن بستگی دارد. با توجه به جلسات برگزار شده در 2 روز اخیر، به نظر می‌رسد که به‌زودی توافقات در زمینه حضور محمد ربیعی در قامت سرمربی جدید فولاد خوزستان نهایی خواهد شد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، او در کسوت جانشین خوان ایگناسیو مارتینس کار خود را در تیم اهوازی آغاز می‌کند.

سرمربی موفق لیگ یکی در راه اصفهان؟

بازیکنان ذوب‌آهن البته موافق جدایی محمد ربیعی نیستند و شب گذشته در پیام‌های اینستاگرامی نسبت به جدایی سرمربی تیم‌شان واکنش نشان دادند. با این وجود به نظر می‌رسد که ربیعی برای حضور در فولاد، تصمیم نهایی خود را گرفته و مصمم به حضور در این تیم خوزستانی است. همزمان با مذاکرات در زمینه انتقال ربیعی به فولاد، مسئولان باشگاه ذوب‌آهن به دنبال یافتن جایگزینی مناسب برای محمد ربیعی هستند و در این زمینه اولویت نخست آن‌ها، سعید اخباری سرمربی فعلی چادرملو اردکان است.

اخباری که تجربه سرمربیگری در لیگ برتر در قامت سرمربی سایپا تهران را در کارنامه خود دارد، در فصل جاری عملکرد درخشانی در چادرملو اردکان داشته است. نماینده استان یزد با هدایت سعید اخباری توانسته 44 امتیاز از 19 مسابقه به‌دست آورد و مدعی اول رسیدن به لیگ برتر محسوب می‌شود. ضمن آنکه شاگردان اخباری در جام حذفی هم درخشان حاضر شدند و توانستند با شگفتی‌سازی مقابل فولاد در اهواز به پیروزی برسند که این برد زمینه‎‌ساز اخراج خوان ایگناسیو مارتینس شد! با توجه به عملکرد درخشان سعید اخباری در چادرملو، مدیران این باشگاه به جدایی او رضایت نداده‌اند اما تلاش مسئولان باشگاه ذوب‌آهن بر این است که بتوانند این سرمربی جوان را در قامت جانشین محمد ربیعی معرفی کنند و به نظر می‌رسد که در صورت حضور ربیعی در فولاد، انتقال اخباری به ذوب‌آهن هم قریب‌الوقوع خواهد بود تا در روزهای آغازین نیم‌فصل دوم لیگ برتر و لیگ آزادگان، تغییرات غیرمنتظره و جالب‌توجهی روی نیمکت تیم‌های مدعی انجام شود!

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار