کدخبر : 5019 تاریخ انتشار :
A

نیم فصل دوم رسید ولی بازهم VAR نه!

نیم فصل دوم رسید ولی بازهم VAR نه!

نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر از بیست و پنجم بهمن آغاز خواهد شد و تیم‌ها می‌بایست از دو روز دیگر به مصاف رقبای خود بروند.

به گزارش ورزش 360، در این میان برخی تیم‌های لیگ برتری در فصل نقل و انتقالات موفق عمل کردند و برخی نتوانستند عملکرد قابل توجهی از خود نشان دهند. یکی از ناموفق‌ترین‌ها البته نه یک تیم، بلکه فدراسیون بود! 

از فصل ۹۷-۹۸ و دوره پیشین ریاست مهدی تاج، صحبت از تجهیز ورزشگاه‌ها به تکنولوژی کمک داور ویدیویی یا همان VAR به میان آمد. تلاش‌های رییس فدراسیون وقت از بدو مطرح شدن این مساله تا به امروز، همچنان بی فایده بوده است. 

بزرگترین دستاورد فدراسیون فوتبال ایران در زمینه VAR تجهیز ورزشگاه آزادی به این تکنولوژی در دربی ۱۰۲ بود. جایی که به زعم اغلب اهالی فوتبال، چنین تصمیمی یکپارچگی لیگ را از میان برد. 

مهدی تاج از زمان بازگشت به فدراسیون بعد از عزل عزیزی خادم، هربار وعده‌های جدیدی برای تجهیز ورزشگاه ها به VAR داد. همه این وعده‌ها هم یک جمله مشترک را در خود جای می‌دادند: فصل بعد. 

فصل بعد هم می‌رسید و خبری از VAR نبود. پس این جمله شکل دیگری پیدا می‌کرد: نیم فصل دوم. 

حالا مدت زیادی از نشستن دوباره مهدی تاج بر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال می‌گذرد‌. آخرین به روزرسانی‌ها توسط فدراسیون بر این مساله دلالت دارد که صحبت‌ها با یک شرکت تامین کننده انجام شده و کارها در مراحل پایانی است اما مدیران که بازهم وعده نیم فصل دوم را داده بود، این بار هم نتوانست VAR را به لیگ بیست و سوم برساند. 

این در حالی است که به زعم کارشناسان، نبود VAR در لیگ ایران، ضربه مهلکی به فوتبال ما در حوزه ملی هم خواهد زد. 

باید دید فدراسیون وقت برای به حداقل رساندن این ضربات، پیش از آغاز لیگ بیست و چهارم تمهیدی خواهد  اندیشید یا خیر.

با عملی کردن این وعده که تا کنون بی سرانجام بوده، قطعا فشار. یادی از روی‌ دوش تاج برداشته خواهد شد.

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار