کدخبر : 5011 تاریخ انتشار :
A

تمام شکست‌های تیم ملی فوتبال ایران در ادوار جام ملتها

تمام شکست‌های تیم ملی فوتبال ایران در ادوار جام ملتها

از نهمین باخت تیم ملی در جام ملتهای آسیا برابر قطر رونمایی شد؛ شکستی که برای هفتمین بار جلوی حضورمان در فینال را گرفت.

به گزارش ورزش 360، قطر، ششمین تیمی است که توانسته در تاریخ این بازیها، تیم ملی را در جریان بازی شکست بدهد. درمجموع تیم ملی تا به حال 15 بار در جام ملتها شکست خورده که 6 مرتبه‌اش در ضربات پنالتی بوده و به عنوان مساوی در جدول بازیها درج می‌شود.

* کویت/ 1980/ نیمه‌نهایی

رونمایی از اولین شکست تیم ملی در تاریخ جام ملتهای آسیا بعد از 17 بازی بدون باخت شامل 15 برد و 2 مساوی. تیم ملی چند روز بعد از شروع جنگ برابر میزبان قرار گرفت و با شکست 2 یک (با تک گل حسین فرکی) برای اولین بار به فینال نرسید.

* کره جنوبی/ 1988/ گروهی

سرمربی و کادر فنی تیم ملی معتقد بودند رویارویی با عربستان در نیمه‌نهایی، ساده‌تر از بازی با چین است پس تیم ملی با ترکیب دومش در آخرین بازی مرحله گروهی برابر کره جنوبی قرار گرفت و با 3 گل شکست خورد.

* عربستان/ 1988/ نیمه‌نهایی

آنچه درباره تیم ملی فکر می‌شد دقیقا برعکس رقم خورد. تیم ملی در نیمه‌نهایی برابر عربستان قرار گرفت و مغلوب تک گل ماجد عبدالله در همان نیمه اول شد. در این بازی، عابدزاده توانست ضربه پنالتی این بازیکن را در نیمه دوم مهار کند.

* ژاپن/ 1992/ گروهی

تیم ملی در روز آخر مرحله گروهی برابر ژاپن قرار گرفت. تیمِ پروین با یک مساوی صعود می‌کرد ولی تک گل کازویوشی میورا در دقیقه 87، اولین و آخرین حذف تیم ملی در این مرحله را رقم زد آنهم درحالیکه وقتی داور، سوت پایان را زد تنها 8 بازیکن در زمین داشتیم.

* عراق/ 1996/ گروهی

تیم مایلی‌کهن جام را با باخت برابر دشمن قدیمی استارت زد. تیم ملی در اولین بازی مرحله گروهی برابر عراق قرار گرفت و 2 یک باخت. تک گل تیم ملی را علی دایی در دقیقه 90 و از روی نقطه پنالتی زد. این، آخرین باخت تیم ملی در مرحله گروهی است.

* کره جنوبی/ 2000/ یک‌چهارم

بعد از بردن لبنان و عراق و تساوی برابر تایلند در مرحله گروهی، تیم ملی در یک‌چهارم طبق معمول برابر کره جنوبی قرار گرفت. با سوپرگل باقری، جلو افتادیم ولی گل دقیقه 90، بازی را مساوی و به وقت اضافه برد و مغلوب گل طلایی دقیقه 99 شدیم.

* کره جنوبی/ 2011/ یک‌چهارم

تیم ملی با بردن هر 3 بازی مرحله گروهی برابر عراق، کره شمالی و امارات بازهم برابر کره جنوبی قرار گرفت و به جمع 4 تیم برتر نرسید. تک گل این بازی را در دقیقه 105 یون بیت گارام زد تا پایان دوران قطبی در تیم ملی رقم بخورد.

* ژاپن/ 2019/ نیمه‌نهایی

با ثبت 5 کلین‌شیت در 5 بازی، وارد بازی نیمه‌نهایی برابر ژاپن شدیم. اوضاع تا حوالی دقیقه 55 خوب بود ولی اشتباه 5 بازیکن تیم ملی و هجوم‌شان به سمت داور، مقاومت‌مان را شکست و تیم ملی درنهایت 3 صفر شکست خورد.

* قطر/ 2023/ نیمه‌نهایی

گل اول بازی را دقیقه 3 زدیم ولی قطر به بازی برگشت و در همان نیمه اول، 2 یک جلو افتاد. دقیقه 6 نیمه دوم، بازی را مساوی کردیم ولی درحالیکه خوب بازی می‌کردیم، گل دقیقه 82 معز علی، همه چیز را خراب کرد و نهمین باخت تیم ملی را در جام ملتها رقم زد.

* در ضربات پنالتی

کار تیم ملی برای تعیین برنده، 9 بار به ضربات پنالتی کشیده شده و در این ضیافت، 6 ناکامی برای‌مان رقم خورده است. تیم ملی فقط 3 بار توانسته رقبایش را در پنالتی شکست بدهد (چین در رده‌بندی جام ملتهای 1988، کویت در رده‌بندی جام ملتهای 1996 و سوریه در یک‌هشتم جام ملتهای 2023). باخت‌های مان در پنالتی، اینگونه رقم خورده است: 2 بار به عربستان (نیمه‌نهایی 1984 و 1996)، کویت (رده‌بندی 1984)، چین (نیمه‌نهایی 2004)، عراق (یک‌چهارم 2015) و کره جنوبی (یک‌چهارم 2007).

منبع فوتبالی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار