کدخبر : 4864 تاریخ انتشار :
A

علیرضا بیرانوند؛ دروازه‌بان بهترین نسل تاریخ بدون جام

علیرضا بیرانوند؛ دروازه‌بان بهترین نسل تاریخ بدون جام

علیرضا بیرانوند بعد از حذف تیم ملی در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا اعلام کرد که این نسل از تیم ملی بهترین نسل تاریخ است!

ورزش 360 - تیم ملی فوتبال ایران یک بار دیگر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا حذف شد تا حسرت دستیابی ایرانی‌ها به جام این رقابت‌ها از نیم قرن عبور کند و به ۵۲ سال برسد.

به گزارش ورزش 360،  تیم ملی فوتبال ایران در این رقابت‌ها ۶ بازی انجام داد که برخی از آنها بسیار انتقاد برانگیز بود. از جمله‌ی این موارد می‌توان به نمایش ضعیف تیم ملی در برابر هنگ‌کنگ و سوریه اشاره کرد. اما پیروزی تیم ملی در برابر ژاپن موجب شد تا بسیاری ایران را شانس اول قهرمانی در نیمه نهایی بدانند. 

اما شاگردان امیر قلعه در نیمه نهایی مغلوب تیم قطر شدند و از جام ملت‌ها حذف شدند. با این حساب احتمالا می‌توان گفت که تیم ملی تنها در یک بازی برابر ژاپن نمایشی قابل قبول داشت و در برابر تیم‌هایی چون سوریه و قطر نمایشی بسیار ضعیف و ناامید کننده داشت.

پیروزی در برابر ژاپن هم از آن اتفاقاتی بود که بعد از سال‌ها رخ داد و بسیاری از وب‌سایت‌های ایرانی از آن با صفت «پیروزی تاریخی» یاد کردند. همه این عوامل در کنار هم نشان می‌دهد که تیم ملی فوتبال ایران نمایشی ضعیف در جام ملت‌های آسیا داشته و نتوانسته انتظارات فوتبال دوستان ایرانی را برآورده کند.

در جام جهانی هم وضعیت چنین بود و ایران شکست سنگینی در برابر انگلیس تحمل کرد و از سوی دیگر با شکست برابر آمریکا بار دیگر رویای صعودش از دور گروهی به شکست انجامید.

در چنین شرایطی علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی که با آمار پایین کلین شیتش در این بازی‌ها یکی از عوامل نتایج ضعیف تیم ملی است می‌گوید که این نسل بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران است.

او در این زمینه گفت: «هر بازی شرایط خودش را دارد. ما می‌دانستیم که اگر پیروز شویم، بعد از ۴۷ سال تاریخ‌سازی می‌کنیم. با قاطعیت می‌گویم این نسل بهترین نسل تاریخ ماست. هیچ تیمی در این ۱۰ تا ۱۲ سال اینقدر یک دل نبود. مطمئنم تا یکی دو ماه این اتفاق را فراموش نمی‌کنم. بعضی وقت‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد که تمرکز از دست می‌رود».

اظهارات بیرانوند هم به این دلیل که از فروتنی و احترام به نسل‌های درخشان قبلی به دور است با واکنش‌های زیادی مواجه شده و هم به این جهت که این نسل همچنان یک نسل بی‌دستاورد است. در حالی که ایران چند قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و عبور عدد دوری ایرانی‌ها از جام از نیم قرن گذشته چگونه دروازه‌بان یک نسل بی‌جام و دستاورد می‌گوید که آنها بهترین نسل تاریخ هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار