کدخبر : 4778 تاریخ انتشار :
A

یک‌سوم تیم ملی در قطر بودند!

یک‌سوم تیم ملی در قطر بودند!

حدود یک‌سوم از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران تجربه بازی در لیگ ستارگان قطر را دارند و با فضای فوتبال این کشور آشنایی ویژه‌ای دارند.

به گزارش ورزش 360، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 18:30 دقیقه در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باید به مصاف قطرِ میزبان برود. تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی در شرایطی برای شکستن طلسم 48 ساله رو در روی مدافع عنوان قهرمانی قرار می‌گیرد که هشت بازیکن تیم ملی سابقه بازی در لیگ قطر را دارند و یک بازیکن در حال حاضر، عضو لیگ ستارگان است.

از سعید و رامین تا مهدی و کریم

همان‌طور که اشاره شد هشت بازیکن تیم ملی سابقه حضور در لیگ ستارگان را دارند. شجاع خلیل‌زاده سه سال عضو تیم الاهلی بود. سعید عزت‌اللهی در سال 2022 به صورت قرضی در الغرافه آندره‌آ استراماچونی عضویت داشت. مهدی طارمی نیز پیش از حضور در پرتغال، یک فصل برای زردوآبی‌ها به میدان رفت. کریم انصاری‌فرد در فصل 2020-2019 مهاجم تیم السیلیه بود و برابر شهرخودرو در مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا پنالتی خود را از دست داد. محمدحسین کنعانی‌زادگان حدفاصل سال 2021 تا 2023 برای الاهلی به میدان رفت و با شجاع زوج خط دفاعی را تشکیل داده بود. روزبه چشمی هم مدتی در فوتبال قطر توپ زد و لباس تیم ام صلال را بر تن کرد. مهدی ترابی دوران ناموفقی را در العربی پشت سر گذاشت و نتوانست در این تیم عملکرد مورد انتظاری را در فصل 2021-2020 داشته باشد. نهایتا نوبت به رامین رضاییان می‌رسد. رامین در کنار امید برای سه تیم قطری بازی کرد و از این حیث رکورددار است. فول‌بک تیم ملی فوتبال ایران 2 سال برای الشحانیه به میدان رفت. در ادامه سر از تیم قدرتمند الدحیل درآورد اما حضورش دوام نداشت و نهایتا به تیم السیلیه پیوست تا مجموعا حدود چهار سال در لیگ ستارگان بازی کرده باشد.

امید، تنها بازیکن حاضر در لیگ ستارگان و شاگرد سابق تن‌تن

امید ابراهیمی، تنها بازیکن ایرانی حاضر در لیگ ستارگان قطر است. هافبک 36 ساله تیم ملی ابتدا در فصل 2019-2018 برای تیم الاهلی بازی کرد. او پس از حضوری کوتاه در تیم یوپن بلژیک بازهم به جمع سفیدوسبزها بازگشت و یک فصل دیگر برای آن‌ها توپ زد. الوکره، مقصد بعدی امید بود. او در حضور 2 ساله‌اش شاگرد تن‌تن مارکس، سرمربی کنونی تیم ملی قطر بود و از ابتدای این فصل به عضویت الشمال درآمده است. 

باید دید حضور این بازیکنان چه تاثیری در جریان بازی برابر قطر خواهد داشت. بدون شک آشنایی با جو این کشور و همچنین برخی از بازیکنان تیم ملی قطر می‌تواند یک امتیاز ویژه برای امیر قلعه‌نویی باشد. جالب است که سرمربی تیم ملی نیز در دهه 60 به مدت یک فصل برای تیم السد بازی کرد.

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار