کدخبر : 4696 تاریخ انتشار :
A
ژنرال با 20 قهرمان آسیا می‌شود؟

امیر قلعه نویی رکورد اسکوچیچ را شکست

امیر قلعه نویی رکورد اسکوچیچ را شکست

با انتخاب قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم ملی از همان ابتدا برخی انتقادها نسبت به این انتخاب صورت گرفت

به گزارش ورزش 360، بعضا کارشناسان نقدهایی را درخصوص انتخاب سرمربی بعد از حضور حدود یک دهه‌ حضور سرمربیان خارجی روی نیمکت تیم ملی مطرح کردند و انتخاب قلعه‌نویی را بازگشت به عقب توصیف می‌کردند؛ نتایج و کارنامه امیر اما نشان می‌دهد او تا به اینجا موفق عمل کرده و می‌تواند با یک دستاورد استثنایی به کار خودش در جام ملت‌ها پایان بدهد.

تیم ملی در آخرین دیدار دوستانه خود پیش از حضور در رقابت‌های جام ملت‌ها برابر اندونزی به پیروزی پرگل رسید. به این ترتیب تا آن زمان و تا قبل از آغاز این رقابت‌ها و با نتیجه‌ای که مقابل اندونزی به دست آمد تیم ملی از زمان حضور قلعه‌نویی به یازدهمین پیروزی خود از سیزده بازی تا قبل از جام دست یافت. دو دیدار دیگر ایران  برابر روسیه و ازبکستان با تساوی به پایان رسیده بود. در ادامه این تیم در مسابقات نیز به عملکرد بسیار خوب خود ادامه داده و بعد از کسب ۴ برد و یک مساوی در مراحل مقدماتی و دو دیدار مرحله حذفی، حالا رکورد شکست‌ناپذیری‌اش به ۱۸ بازی با ۱۵ برد و ۳ مساوی رسیده است. 

نکته قابل توجه اینکه دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق کروات تیم ملی که اتفاقا او هم عملکرد مطلوبی را از خود به جای گذاشت، از همین تعداد مسابقه به ۱۵ برد ۲ مساوی و یک باخت دست پیدا کرد و به کار خود نیز در تیم ملی با این تعداد بازی پایان داد تا قلعه‌نویی در تعداد بازی برابر با سرمربی کروات با رکورد بازی‌های بدون شکست از رکورد اسکوچیچ عبور کرده باشد. گفتنی است اگر سرمربی فعلی تیم ملی بتواند دو دیدار موفق دیگر را هم به این رکورد اضافه کند، آن زمان به احتمال بسیار زیاد با رکورد ۲۰ بازی بدون شکست به‌عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا خواهد کرد. البته در یک حالت این رکورد می‌تواند بدون دستاورد قهرمانی آسیا نیز به ثبت برسد و آن اینکه تیم ملی کشورمان در دیدار فینال در ضربات پنالتی شکست بخورد. در این حالت یک بار دیگر امیر قلعه‌نویی به مانند جام ۲۰۰۷ که در این رقابت‌ها نیز در مرحله یک‌چهارم نهایی در مقابل کره جنوبی با ضربات پنالتی شکست خورد، این بار هم با تکرار این اتفاق، بدون شکست اما بدون کسب جام به کار خود در این تورنمنت پایان بدهد. 

 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار