کدخبر : 4528 تاریخ انتشار :
A
کلید پیروزی مقابل ژاپن دست خودمان بود

قلعه نویی کاری کرد که برانکو و کی‌روش نکردند!

قلعه نویی کاری کرد که برانکو و کی‌روش نکردند!

زنده یاد منصور پورحیدری آخرین سرمربی داخلی بود که تیم ملی ایران را مقابل ژاپن هدایت کرد.

به گزارش ورزش 360، شاهکار تیم ملی ایران در نیمه دوم منجر به یک صعود شیرین به نیمه نهایی جام ملت های آسیا شد. این اتفاق در حالی رخ داد که تیم ملی آخرین باری که با مربی ایرانی راهی جام ملت ها شد، در مرحله یک چهارم نهایی از مسابقات حذف شده بود. 

تیم ملی‌ایران در حالی با سرمربی ایرانی خود از سد ژاپن گذشت که در چهار مصاف قبلی در جام ملت ها مقابل ژاپنی ها حتی موفق به گلزنی هم نشده بود اما این بار با یک کامبک و با نتیجه دو بر یک از سد سامورایی ها گذشت.

در این بین کارلوس کی‌روش مربی‌پرتغالی دو مرتبه مقابل ژاپنی ها قرار گرفته که یک بار در جام ملت های ۲۰۱۹ با نتیجه سر بر صفر شکست خورده و یک بار در ورزشگاه آزادی در مصاف دوستانه با آن ها به تساوی یک بر یک رسیده است.

 پیش از کارلوس کی‌روش نیز سه مرتبه برانکو ایوانکوویچ تیم ملی کشورمان را مقابل سامورایی ها هدایت کرده که حاصل آن ۱ برد، ۱ تساوی و ۱ شکست بوده است. مساوی برانکو مقابل ژاپنی ها نیز در جام ملت های ۲۰۰۴ رقم خورده بود.

اما آخرین باری که ایران با سرمربی داخلی به مصاف ژاپن رفته، ۲۴ سال پیش یعنی شهریور ماه ۱۳۷۸ بود که زنده یاد منصور پورحیدری وظیفه هدایت تیم ملی را عهده دار بود. آن بازی دوستانه در ورزشگاه یوکوهاما ژاپن برگزار شد و در نهایت دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. علی دایی زننده تنها گل تیم ملی ایران در آن بازی بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار