کدخبر : 4422 تاریخ انتشار :
A

گروکشی فدراسیون علیه لژیونرهای فوتسال

گروکشی فدراسیون علیه لژیونرهای فوتسال

فدراسیون فوتبال ایران برای حضور لژیونر‌های خود در تیم ملی فوتسال به گروکشی متوسل شد.‌

به گزارش ورزش 360، تیم ملی فوتسال ایران از ۲۹ فروردین‌ماه تا ۹ اردیبهشت باید در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ حضور پیدا کند. این دوره از مسابقات، انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ نیز محسوب می‌شود و چهار تیم برتر راهی جام جهانی خواهند شد اما چهار لژیونر ایرانی شاغل در لیگ اسپانیا با مشکلی مواجه شدند که ممکن است با وجود این مشکل، نتوانند در جام ملت‌ها حضور پیدا کنند.  

کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از چندین بار تغییر در زمان برگزاری جام ملت‌ها، در نهایت زمان برگزاری آن را خارج از فیفادی تعیین کرد و از همین‌جا مشکل لژیونرهای ایرانی شروع شد. حسین طیبی، مسلم اولادقباد و سالار آقاپور از تیم مایورکا پالما و سعید احمد عباسی از تیم واین آلبالی چهار بازیکنی هستند که با توجه به همزمانی جام ملت‌های آسیا با لیگ اسپانیا و لیگ قهرمانان فوتسال اروپا، از سوی باشگاه‌های خود مجوز حضور در تیم ملی ایران را ندارند. 

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران نیز چندی پیش اعلام کرده بود فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال باید رایزنی‌های خود را شروع کنند. از این رو کمیته فوتسال در این خصوص نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اسپانیا ارسال کرده بود اما این نامه مشکلی را حل نکرد، چرا‌که آنتونیو وادیلو، سرمربی پالما در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اعلام کرد فدراسیون فوتبال ایران هیچ مکاتبه‌ای را با باشگاه مایورکایی برای در اختیار داشتن سه ستاره ایرانی تیمش نداشته است. چند روز پیش نیز احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال اعلام کرد که با مدیر باشگاه پالما در همین خصوص نشستی آنلاین برگزار کرده و در این نشست قرار بر این شده که این مشکل از سوی باشگاه اسپانیایی بررسی شود.  

در این میان مسلم اولادقباد، سالار آقاپور و سعید احمدعباسی که هنوز به خدمت سربازی نرفته‌اند، با مشکل خروج از کشور نیز مواجه شده‌اند. این سه بازیکن پیش از این به واسطه اینکه برای تیم ملی بازی می‌کنند، از سوی سازمان نظام وظیفه این اجازه را داشتند که در بازه زمانی سه ماهه به اسپانیا سفر کرده و برای تیم‌های باشگاهی خود به میدان بروند و دوباره پس از بازگشت به ایران این اجازه را تمدید کنند، اما حالا این موضوع دستخوش تغییر شده است. 

سازمان نظام وظیفه به لژیونرهای مشمول خدمت سربازی اعلام کرده فدراسیون فوتبال در تماس با آنها عنوان کرده برای دادن اجازه خروج از کشور به این بازیکنان، باید هماهنگی بین سازمان نظام وظیفه و فدراسیون فوتبال وجود داشته باشد. این بدین معنی است که تا مشکل سه لژیونر شاغل در اسپانیا توسط باشگاه‌های اسپانیایی حل نشود، فدراسیون فوتبال نمی‌تواند کاری برای مجوز خروج این بازیکنان انجام دهد.  

پیش از این نیز وحید شمسایی در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود «من به آقاپور، عباسی و اولاد‌قباد که سرباز هستند قبلا گفته‌ام با باشگاه‌های خود صحبت کنید. طیبی آدم حرفه‌ای و دوره‌دیده‌ای است. خودش می‌داند چکار کند. بحث من سه لژیونر دیگر است. آنها نمی‌توانستند از ایران خارج شوند. آنها سربازند و به خاطر اینکه ملی‌پوش بودند سازمان نظام وظیفه برای آنها مجوز سه‌ماهه خروج صادر کرده است.»

با این تفاسیر به نظر می‌رسد که این مشکل جدی‌تر از آن است که بخواهد با یک رایزنی وبیناری و زدن نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اسپانیا حل شود و از طرفی دیگر شمسایی وقت چندانی برای اعلام اسامی نهایی بازیکنان خود ندارد و باید در اسفندماه اسامی ۲۵ بازیکن حاضر در بازی‌های آسیایی را رسما به AFC اعلام کند. 

در پایان باید به این موضوع هم اشاره کنیم که ژاپنی‌ها نیز با این مشکل مواجه بودند که در همان ابتدا، با رایزنی‌های خود توانستند مجوز حضور همه بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی را از باشگاه‌ها دریافت کنند تا با تمام قوا در فکر تکرار عنوان قهرمانی خود در جام ملت‌های آسیا باشند

 

منبع فرهیختگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار