کدخبر : 3899 تاریخ انتشار :
A

امیر قلعه نویی امیدوار به تکرار ملبورن و دوحه

امیر قلعه نویی امیدوار به تکرار ملبورن و دوحه

تیم ملی ایران در تمام ادوار جام ملت‌های آسیا تنها در ۵ حضور از ۱۴ دوره، موفق به پیروزی در تمام بازی‌های مرحله گروهی شده است.

به گزارش ورزش 360، تیم ملی کشورمان ایران امشب در شرایطی به مصاف تیم ملی امارات می‌رود که قصد دارد بتواند با آمار پیروزی های صد در صدی در مرحله گروهی صدرنشین شود و راهی مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شود.

این اتفاق در شرایطی دنبال می‌شود که در طی ۱۴ دوره حضور تیم ملی فوتبال ایران در ادوار جام ملت‌های آسیا تنها ۵ بار موفق شده در مرحله گروهی با آمار ۱۰۰ درصدی راهی مرحله حذفی شود.

نخستین بار در سال ۱۹۶۸ تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با کسب ۴ برد از ۴ بازی در شرایطی که مسابقات در یک گروه ۵ تیمه برگزار می‌شد، قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.

در دوره بعدی مسابقات در سال ۱۹۷۲، ایران با کسب دو برد در جدال با عراق و تایلند راهی مرحله نیمه نهایی شد و پس از آن در سال ۱۹۷۶ بار دیگر این اتفاق در جدال با عراق و یمن جنوبی تکرار شد تا سه دوره نخست حضور تیم ملی ایران پیروزی‌های پی در پی در مرحله گروهی جشن گرفته شود.

بعد از آن اگر چه ایران در برخی از دوره‌ها بدون شکست صعود می‌کرد اما برای صعود با آمار سه پیروزی در مرحله گروهی تا سال ۲۰۱۱ صبر کرد. ایران در طی دوره متوالی در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ با پیروزی در تمامی بازی های مرحله گروهی صعود به مرحله حذفی را جشن گرفت.

لازم به ذکر است که تیم ملی ایران در دوران مرحله گروهی تنها سه شکست تجربه کرده که این شکست‌ها مربوط به سال های ۱۹۸۸، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۶ مربوط می‌شود و غیر از آن سفید پوشان ایرانی هیچوقت در مرحله گروهی متحمل شکست نشدند.

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار