کدخبر : 3771 تاریخ انتشار :
A

قلعه‌نویی ترکیب تیم ملی را دگرگون می‌کند؟

قلعه‌نویی ترکیب تیم ملی را دگرگون می‌کند؟

تیم ملی فوتبال ایران احتمالا برای تقابل با امارات با تغییراتی در ترکیب اصلی به میدان می‌آید.

به گزارش ورزش 360، تیم ملی فوتبال ایران در سومین و آخرین بازی دور گروهی خود در جام ملت‌های آسیا باید به مصاف امارات برود. جدالی پراهمیت برای تعیین تیم صدرنشین گروه سوم که مسیر هر 2 تیم در ادامه مسابقات را مشخص می‌کند. پس از برد شکننده برابر هنگ‌کنگ به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی برای مصاف با پسران زاید، مجددا تغییراتی را در بین 11 بازیکن اصلی خود ایجاد کند. اتفاقی که پس از دیدار اول به وقوع پیوست و تیم ملی با پنج جا‌به‌جایی روانه پیکار با هنگ‌کنگ شد.

سردار سرانجام به ترکیب اصلی می‌آید؟

کریم انصاری‌فرد و شهریار مغانلو، به ترتیب برابر فلسطین و هنگ‌کنگ مهاجمان نوک تیم ملی بودند. هر 2 نفر نمایش نسبتا خوبی داشتند. کریم اولین گل ایران در هجدهمین دوره جام ملت‌ها را به ثمر رساند و مغانلو هم اگر بدشانس نبود می‌توانست اولین گلش در این تورنمنت را بزند. با این وجود حضور سردار آزمون در ترکیب اصلی به زهر خط حمله می‌افزاید. بازیکنی که می‌تواند به واسطه هماهنگی بالایی که با مهدی طارمی دارد، مسیر را برای درخشش شماره 9 کم‌فروغ ایران در این جام فراهم کند. حالا باید دید آیا آزمون به شرایطی رسیده که بتواند نخستین حضور فیکس خود را تجربه کند یا خیر. فراموش نکنیم که او در جدال با فلسطین، در قامت بازیکن تعویضی به میدان آمد و موفق شد گلزنی کند.

سعید و احسان بازمی‌گردند

میلاد محمدی در دیدار با هنگ‌کنک نمایش پرنوسانی داشت. در برخی از دقایق جزو معدود بازیکنان خوب بود و موفق به ارسال پاس گل برای مهدی قایدی هم شد اما در چند دوئل با اورتون کامارگو کم آورد و حتی در یک صحنه، نزدیک بود دروازه خودی را باز کند. با این اوصاف به نظر می‌رسد برای دیدار با امارات، بار دیگر احسان حاج‌صفی به ترکیب اصلی بازگردد. در میانه میدان هم اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، سعید عزت‌اللهی در جمع 11 بازیکن ابتدایی جای خود را بازپس‌خواهد گرفت. سعید در مصاف با هنگ‌کنگ روی نیمکت نشست و جای خود را به روزبه چشمی داد اما شرایط آن‌طور که انتظار می‌رفت برای بازیکن باتجربه استقلال پیش نرفت. 

کدام بازیکن زوج محمدحسین می‌شود؟

شجاع خلیل‌زاده در بازی اول و مجید حسینی در دیدار دوم به دلیل مصدومیت نتوانستند بازی را به اتمام برسانند و تعویض شدند. حالا برای رویارویی با امارات مشخص نیست کدام بازیکن قرار است زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان باشد. اطلاع دقیقی از میزان مصدومیت 2 بازیکن مذکور نیست و اگر آن‌ها به هر دلیلی شرایط حضور در ترکیب را نداشته باشند، روزبه چشمی و سامان فلاح تنها گزینه‌های روی میز هستند. چشمی در دقایق پایانی دیدار با هنگ‌کنگ در این پست به کار گرفته شد و باید دید آیا بازهم به او اعتماد می‌شود یا سامان فلاح، در ترکیب اصلی جایی برای خود دست‌وپا‌می‌کند. بازیکنی که نسبت به دعوتش انتقادات زیادی وجود داشت.

جهانبخش را مقابل امارات می‌بینیم؟

دیگر بازیکن مصدوم ایران برابر هنگ‌کنگ، علیرضا جهانبخش بود. بازیکنی که نقشی مهم در ترکیب تیم ملی دارد و در مراحل حذفی به حضورش نیاز است. به همین خاطر اگر مشکل این بازیکن جدی باشد، بعید است امیر قلعه‌نویی روی او ریسک کند و باید درصدی را به بازی نکردنش مقابل امارات اختصاص بدهیم. در این شرایط بازیکنانی چون علی قلی‌زاده، محمد محبی و مهدی ترابی می‌توانند وارد زمین شوند که به جز قلی‌زاده، 2 مهره دیگر پست اصلی‌شان وینگر چپ است. با ذکر این نکته که مهدی ترابی هم به دلیل مصدومیت نتوانسته هنوز در جام هجدهم به میدان برود. البته که بازیکنان دیگری سابقه بازی در پست وینگر راست را داشته‌اند و ممکن است شاهد حضور بازیکن متفاوتی در این پست باشیم.

در کنار همه این گمانه‌زنی‌ها نباید احتمال تغییرات غیرمنتظره را منتفی بدانیم. ایران صعودش به مرحله بعدی را مسجل کرده و ممکن است مجددا به نفراتی استراحت داده شود یا به واسطه استراتژی خاصی که در قبال دیدار با امارات اتخاذ خواهد شد، جا‌به‌جایی‌هایی در بین 11 بازیکن اصلی صورت بگیرد.

منبع فوتبال 360
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار