کدخبر : 3154 تاریخ انتشار :
A

معرفی بهترین بازیکن ایران در ادوار مختلف جام ملت‌های آسیا

معرفی بهترین بازیکن ایران در ادوار مختلف جام ملت‌های آسیا

در آستانه اولین بازی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا، نفرات کلیدی و موثر ایران در تاریخ این مسابقات معرفی شده است.

به گزارش ورزش 360، تیم ملی ایران، فردا (یکشنبه) اولین بازی خود در هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا را انجام خواهد داد. ایران با ۳ قهرمانی یکی از پرافتخارترین تیم‌های تاریخ مسابقات است. در ادوار حضور ایران در جام ملت‌های آسیا، برخی از چهره‌ها، نقش موثرتری ایفا کردند. در آغاز این بازی‌ها، رکوردداران تاریخ تیم ملی در جام ملت‌های آسیا مرور شده است که پنجمین قسمت آن به رکوردداران بیشترین پاس گل برای تیم ملی در جام ملت‌های آسیا اختصاص دارد.

بی‌رقیب مثل مهدوی‌کیا

مهدی مهدوی‌کیا رکورددار بیشترین پاس گل در تاریخ تیم ملی است. این بازیکن این عنوان را در جام ملت‌های آسیا هم به خود اختصاص داده است. مهدوی‌کیا که با 17 بازی و 4 دوره حضور در جام ملتها در این زمینه هم رکورددار است، بهترین عملکردش را در سال 2004 به نمایش گذاشت.

این بازیکن در جام ملت‌های آسیا 1996 به عنوان یک بازیکن جوان و پدیده به تیم ملی راه یافت و فرصت زیادی برای بازی پیدا نکرد. جام ملت‌های 2000 برای مهدوی‌کیا به خوبی پیش نرفت و تنها یک پاس گل مقابل لبنان داد. در جام ملت‌های 2004 همه نگاهها به مهدوی‌کیا معطوف شد که 7 پاس گل داد که بیشترین تعداد پاس گلی است که یک بازیکن تیم ملی در یک دوره از جام ملت‌های آسیا داده است. در جام ملت‌های آسیا 2007، مهدوی‌کیا کاپیتان تیم ملی بود و پایان تلخی برایش رقم خورد. این بازیکن در این جام 3 پاس گل دیگر به آمارش اضافه کرد.

4 ستاره در کنار هم

4 ستاره فوتبال ایران با 5 پاس گل در کنار هم در رده دوم بیشترین پاس گل برای تیم ملی قرار دارند که وضعیت حسن روشن کمی متفاوت است. این بازیکن در جام ملت‌های آسیا 1976 و 1980 برای تیم ملی بازی کرد و حداقل 5 پاس گل داده است ولی تصویری از تعدادی از گلهای ایران در آن 2 دوره موجود نیست و مطبوعات آن مقطع هم اشاره‌ای به نام پاسور نکردند و ممکن است تعداد پاس گل روشن بیش از 5 گل باشد.

علی دایی که بهترین گلزن تاریخ ایران در جام ملت‌های آسیاست در پاس گل هم بازیکن متبحری بود و 5 پاس گل در جام ملتها به نام این بازیکن ثبت شد. یکی از شاخص‌ترین تیم‌های ایران در ادوار جام ملتها، تیم ملی سال 1996 بود که در کنار علی دایی، خداداد عزیزی هم نمایش فوق‌العاده‌ای داشت. این بازیکن هم 5 پاس گل داده است. زوج علی دایی و خداداد عزیزی با 5 پاس گل به یکدیگر بهترین زوج ایران در تاریخ جام ملت‌های آسیا به شمار می‌آید.

دیگر بازیکن 5 پاس گله ایران، آندرانیک تیموریان است. اوج درخشش این بازیکن در جام ملت‌های آسیا 2015 بود که تیم ملی 3 بار با ضربات کرنر ارسالی آندو به گل رسید. در بین بازیکنان فعلی تیم ملی، 5 بازیکن سابقه دادن پاس گل در جام ملت‌های آسیا را دارند که مهدی طارمی با 2 پاس آمار بهتری از بقیه دارد. سردار آزمون، مهدی ترابی، سامان قدوس و رامین رضاییان سایر بازیکنانی هستند که در جام ملت‌های آسیا پاس گل داده‌اند و به دنبال بهبود کارنامه خود در این دوره هستند.

منبع فوتبال ۳۶۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار