کدخبر : 3140 تاریخ انتشار :
A

رکورد ورزشگاه آزادی دست نخورده باقی ماند

رکورد ورزشگاه آزادی دست نخورده باقی ماند

با وجود گذشت ۴۷ سال از فینال جام ملت های آسیا در سال ۱۹۷۶، رکورد تعداد حضور تماشاگران همچنان در اختیار ورزشگاه آزادی است.

به گزارش ورزش 360، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در حالی شامگاه جمعه ۲۲ دی با برگزاری دیدار تیم‌های ملی قطر و لبنان برگزار شد که ورزشگاه لوسیل کشور قطر میزبان این رقابت بود. با وجود میزبانی کشور قطر از این مسابقات، ظرفیت ورزشگاه لوسیل که ۸۹ هزار نفر است پر نشد و با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا ۸۲ هزار و ۴۹۰ نفر از نزدیک شاهد دیدار افتتاحیه جام ملت‌های آسیا بودند.

هیچیک از ورزشگاه‌های کشور قطر دارای ظرفیت ۱۰۰ هزار نفری نیستند و این بدان معناست که رکورد بیشترین تعداد حضور تماشاگران در اختیار ورزشگاه آزادی در تاریخ این مسابقات باقی خواهد ماند. در دیدار تیم‌های ایران و کویت در فینال جام ملت‌های سال ۱۹۷۶ ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند با حساب یک بر صفر حریف خود را شکست دهند تا برای سومین بار بر سکوی نخست آسیا قرار بگیرند، در این بازی ۱۰۰ هزار تماشاگر از نزدیک شاهد قهرمانی ایران بودند که در رکورد مسابقات جام ملت‌های آسیا به ثبت رسید.

تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در گروه C و با تیم‌های فلسطین، هنگ کنگ و امارات متحده عربی همگروه است.

برنامه دیدارهای تیم ملی به شرح زیر است:

* ایران - فلسطین (۲۴ دی - ساعت ۲۱ - ورزشگاه اجوکیشن سیتی)

* ایران - هنگ کنگ (۲۹ دی - ساعت ۲۱ - ورزشگاه خلیفه)

* ایران - امارات (۳ بهمن - ساعت ۱۸:۳۰ - ورزشگاه اجوکیشن سیتی)

منبع مهر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار