کدخبر : 3045 تاریخ انتشار :
A

نقش جهان با چه تغییراتی تایید AFC را گرفته؟

نقش جهان با چه تغییراتی تایید AFC را گرفته؟

سرانجام کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که سپاهان اصفهان می‌تواند در ورزشگاه نقش جهان میزبان تیم الهلال عربستان باشد. موضوعی که در ایران جزئیات زیادی از آن منتشر نشده است.

ورزش 360 - سپاهان اصفهان فصلی پرحاشیه را در لیگ قهرمانان آسیا پشت سر گذاشته است. این تیم به عنوان یکی از نماینده‌های ایران در این دوره از رقابت‌ها آماده می‌شد تا اولین میزبانی از تیم‌های عربستانی در اصفهان را بعد از ازسر گرفتن روابط دیپلماتیک دو کشور را به نحو شایسته‌ای برگزار کند. 

به گزارش ورزش 360، اما درست روزی که ورزشگاه نقش پر از تماشاگر بود و هوادارن سپاهان می‌خواستند بعد از سال‌ها در برابر حریف عربستانی قدرتمنایی کنند باز برگزار نشد. نه تنها بازی در آن روز برگزار نشد که سپاهان هم در آن دیدار با نتیجه ۳-۰ بازنده اعلام شد تا مسیر صعودش با چالش‌هایی روبرو باشد. 

ماجرا به نصب سردیس‌های سردار قاسم سلیمانی در کنار پیست تارتان ورزشگاه باز می‌گردد. موضوعی که از سوی مسئولان تیم الاتحاد حضور یک نماد سیاسی در زمین مسابقه تشخیص داده شد و با رای کنفدراسیون فوتبال آسیا سپاهان نقره داغ شد. زردپوشان اصفهانی نه تنها بازی با الاتحاد را واگذار کردند که تا پایان دور گروهی از میزبانی در نقش جهان محروم شدند.

با پایان دور گرو.هی و حذف پرسپولیس و نساجی سپاهان به تنها نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شد. با توجه به حضور چهار تیم عربستانی در این مرحله احتمال زیادی وجود داشت که سپاهان با یک حریف عربستانی روبرو شود که از قضا با قوی‌ترین انها یعنی الهلال قرار است بازی کند.

بعد از مشخص شدن قرعه‌ی دیدار با الهلال همچنان یک سوال مهم درباره شرایط میزبانی سپاهان وجود داشت. این تیم قرار است در چه زمینی از الهلال میزبانی کند؟ 

در ایران و پس از ماجرای بازی سپاهان و الاتحاد مسئولان سیاسی زیادی اظهارنظر کردند که در همه صحبت‌ها یک نکته مشهود بود. سردیس های سردار سلیمانی از ورزشگاه نقش جهان برداشته نمی شود. برای نمونه محسن منصوری، معاون اجرائی رئیس‌جمهور شنبه ۱۸ آذرماه در دانشگاه علم و صنعت در ویژه‌برنامه گرامیداشت روز دانشجو و شهدای ۱۶ آذر درباره تندیس سردار سلیمانی در ورزشگاه سپاهان گفت: «تصمیم برنداشتن تندیس حاج قاسم تصمیم بسیار درستی بود و دیدید که تا آخرین لحظه این تندیس برداشته نشد و نخواهد شد؛ چراکه ما همیشه پایبند ارزش‌های خودمان هستیم و کوتاه نخواهیم آمد».

با این حال روز گذشته خبری منتشر شد که جزئیات زیادی از آن به رسانه‌ها درز نکرده و موجب گمانه‌زنی‌های تازه‌ای شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته اعلام کرده بود که تیم سپاهان می‌تواند در ورزشگاه نقش جهان میزبان الهلال عربستان باشد. این موضوع در کنار شرط قبلی این کنفدراسیون برای برطرف کردن ایرادات ورزشگاه موجب سلب میزبانی از سپاهان شده بود این سوال‌ را ایجاد می‌کند که نقش جهان با چه تغییراتی توانسته رضایت مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی را کسب کند؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار