کدخبر : 2723 تاریخ انتشار :
A

قطر از امیر قلعه‌نویی پادشاه می‌سازد؟

قطر از امیر قلعه‌نویی پادشاه می‌سازد؟

امیر قلعه‌نویی برای دومین بار در زندگی‌اش به نیمکت تیم ملی فوتبال رسیده و برای دومین‌بار باید ایران را در یک جام ملت‌ها هدایت کند. چالشی که احتمالا مهم‌ترین فراز زندگی حرفه‌ای او است.

ورزش 360 - امیر قلعه‌نویی وقتی سال ۲۰۰۷ وقتی هدایت ایران در جام ملت‌ها را بر عهده گرفته بود در اوج دوران محبوبیتش قرار داشت. یک مربی جوان که پس از سه سال درخشان در استقلال نهایتا این تیم را به قهرمانی رسانده بود و خودش را به عنوان یک چهره‌ی جوان و بهترین محصول لیگ ایران به تیم ملی رسانده بود.

به گزارش ورزش 360، حضور امیر قلعه‌نویی در جام ملت‌ها اما بسیار کوتاه بود و خیلی زود تیم پرستاره ایران از این رقابت‌ها حذف شد. آنها در مسابقات سال ۲۰۰۷ که در مالزی برگزار می‌شد در یک چهارم نهایی برابر کره جنوبی حذف شدند و این پایان راه امیر قلعه‌نویی در تیم ملی بود که ۱۷ بار روی نیمکت تیم ملی نشست.

شکست در جام ملت‌ها اگرچه جایگاه امیر قلعه‌نویی را به عنوان گران‌ترین مربی لیگ ایران در آن دوران کمی تنزل داد و او را از پایتخت به کرمان و نیمکت تیم مس رساند اما پایان کار او نشد. امیر قلعه‌نویی خیلی زود خودش را احیا کرد و به سپاهان و استقلال و تراکتور رفت و قهرمانی‌  کسب کرد و نامش را در فهرست پر افتخارترین مربی‌های لیگ ایران درج کرد. 

او بعد از دوران پرشکوهش در لیگ ایران و بعد از دومین بازگشت به سپاهان وقتی دستش از جام دور ماند به گل‌گهر سیرجان پیوست. خیلی‌ها گمان می‌کردند این آغاز دوران افول قلعه‌نویی است اما او از گل‌گهر هم تیمی مدعی ساخت و در بلبشوی تصمیم‌گیری برای نیمکت تیم ملی ایران بعد از جام جهانی قطر برای بار دوم به کمپ تیم ملی فراخوانده شد. به این ترتیب احتمالا آخرین چالش دوران مربی‌گری امیر قلعه‌نویی و مهم‌ترین آنها آغاز شده است.

شرایط او برای هدایت تیم ملی ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۴ متفاوت از سال ۲۰۰۷ است. هم او پخته‌تر شده است و هم دستش در تیم ملی بازتر است. ستاره‌های زیادی در تیم قلعه‌نویی حضور دارند که حضوری جهانی و موثر در تیم‌های باشگاهی‌شان دارند. تعداد این ستاره‌ها هم زیاد و قابل توجه است و بیشتر آن‌ها نظیر مهدی طارمی، سردار آزمون و سامان قدوس در اوج دوران پختگی قرار دارند. 

ترکیب پر ستاره تیم ملی در کنار انتظار طولانی مدت ایرانی‌ها برای تکراری قهرمانی آسیا موجب شده تا امیر قلعه‌نویی به نقطه‌ی اوج دوران حرفه‌ای‌اش برسد. آنچه در قطر رقم می‌خورد می‌تواند بزرگترین اتفاق کارنامه‌ی او باشد. یا با قهرمانی به یک نام فراموش نشدنی در فوتبال ایران تبدیل می‌شود یا با ناکامی به پایان دوران پرشور حرفه‌ای می‌رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار