کدخبر : 2587 تاریخ انتشار :
A

۲۱ لژیونر؛ ترکیب ترسناک مهم‌ترین رقیب ایران در جام ملت‌ها

۲۱ لژیونر؛ ترکیب ترسناک مهم‌ترین رقیب ایران در جام ملت‌ها

تا چند روز دیگر رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در قطر آغاز می‌شود و غول‌های آسیایی برای فتح قدیمی‌ترین رقابت‌های جام ملت‌های جهان به میدان می‌روند.

ورزش 360 - همه تیم‌های آسیایی حالا ستاره‌های‌شان را از لیگ‌های اروپایی فراخوانده‌اند و قرار است حداقل دو هفته در قطر برای فتح جام قهرمانی آسیا با هم مبارزه کنند. مثل بیشتر دوره‌ها همه از شانس بالای ایران و ژاپن به عنوان دو قدرت غرب و شرق آسیا صحبت می‌کنند. 

به گزارش ورزش 360، ژاپن تیمی است که چهار سال پیش ما را از دور رقابت‌ها حذف کرد و البته خودش هم به قهرمانی نرسید اما همیشه جدی‌ترین رقیب ما برای قهرمانی در آسیا بود. آنها حالا با چهار قهرمانی پرافتخارترین تیم آسیا هستند و در این دوره از رقابت‌ها هم با فراخواندن همه ستاره‌های‌شان برای کسب جام پنجم دندان تیز کرده‌اند.

در آسیا البته عربستان، کره جنوبی و استرالیا هم جز مدعیان هستند اما به صورت سنتی رقابت برای قهرمانی در این بازی‌ها بین ایران و ژاپن تعریف شده است. دو تیمی که یکی سه و دیگری چهار عنوان قهرمانی دارد. البته بر خلاف ایران که در چهار دهه گذشته قهرمانی کسب نکرده ژاپنی‌ها همه‌ی قهرمانی‌های‌شان را در همین دوران کسب کرده‌اند. هر دوی این حقایق نشان می‌دهد که ایران و ژاپن انگیزه زیادی برای قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها دارند.

این را می‌توان از ترکیبی که هاجیمه موریاسو برای قطر انتخاب کرده هم فهمید. حضور ۲۱ لژیونر در ترکیب این تیم نشان می‌دهد که ژاپن قرار است در شرایطی متفاوت و با انگیزه‌هایی بالا به این رقابت‌ها پا بگذارد. آنها در جام جهانی گذشته عملکرد درخشانی داشتند و بعد از آن هم نتایج جالب و عجیبی در رقابت‌های دوستانه کسب کرده‌اند و خودشان را به کلاس جهانی رسانده‌اند.

نگاهی به بازیکنان اردوی ژاپن هم این مسئله را تایید می‌کند. کائورو میتوما ستاره‌ی برایتون در لیگ برتر، تاکه فوسا کوبو از رئال سوسیداد، دایزان مائدا و رئو هاتاته از سلتیک، تاکهیرو تومیاسو مدافع قابل اعتماد آرسنال، واتارو اندو بازیکن تازه پیوسته به لیورپول و چندین و چند ستاره دیگر از لیگ‌های آلمان، هلند، بلژیک و فرانسه بازیکنانی هستند که ترکیب ترسناک ژاپن را در جام ملت‌های ۲۰۲۴ می‌سازند. برای درک بهتر از وضعیت ترکیب ژاپن بد نیست بدانید که آنها دایچی کامادا  از لاتزیو و کیوگو فوروهاشی از سلتیک را با خود به قطر نمی‌ورند.

با این ترکیب باید آنها را احتمالا مهم‌ترین و سرسخت‌ترین رقیب برای کسب جام بدانیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار