کدخبر : 2581 تاریخ انتشار :
A

این دومین بار برای برانکو ایوانکوویچ است!

این دومین بار برای برانکو ایوانکوویچ است!

جام ملت‌های آسیا 2023 در شرایطی برگزار خواهد شد که 14 مربی، اولین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه خواهند کرد.

به گزارش ورزش 360، مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 از تاریخ 12 ژانویه تا 10 فوریه با حضور 24 تیم در قطر برگزار خواهد شد. نکته جالب اینکه در این بین، 14 مربی اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی قاره آسیا را تجربه می‌کنند و تنها 10 مربی پیش از این هم در این رقابت‌ها حاضر بوده‌اند.

مارکز لوپز، سرمربی اسپانیایی تیم ملی قطر که پس از فسخ قرارداد فدراسیون فوتبال این کشور با کارلوس کی‌روش به صورت موقت به عنوان سرمربی قطر انتخاب شد، برای اولین بار در جام ملت‌ها شرکت می‌کند و خسوس کاساس، دیگر سرمربی اسپانیایی حاضر در جام ملت‌ها که هدایت عراق را بر عهده دارد نیز اولین حضور خود در این مسابقات را تجربه خواهد کرد.

همچنین روبرتو مانچینی و یورگن کلینزمن، دو سرمربی مشهوری که در حال حاضر هدایت تیم‌های ملی عربستان و کره جنوبی را بر عهده دارند نیز پیش از این تجربه حضور در جام ملت‌های آسیا را نداشتند و امسال برای اولین بار پا به این رقابت‌ها خواهند گذاشت.

الکساندر یانکوویچ (سرمربی چین)، ایگور استیماچ (سرمربی کروات هند)، پتر سگرت (سرمربی کروات تاجیکستان)، یورن اندرسن (سرمربی نروژی هنگ کنگ) و مکرم دبوب (سرمربی تونسی فلسطین)، شین تائه یونگ (سرمربی کره‌ای اندونزی)، کیم پان گون (سرمربی کره‌ای مالزی)، حسین عموته (سرمربی مراکشی اردن)، ماستادا ایشی (سرمربی ژاپنی تایلند)، استفان تارکویچ (سرمربی اهل اسلواکی قرقیزستان) هم مربیان دیگری هستند که برای اولین بار تیم‌هایشان را آماده حضور در جام ملت‌های آسیا می‌کنند.

اما در این بین ده مربی نیز هستند که پیش از این هم در جام ملت‌ها حضور داشته‌اند که نام امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران که پیش در جام ملت‌های آسیا 2007 حضور داشت، در این لیست به چشم می‌خورد. همچنین برانکو ایوانکوویچ هم که در‌ جام ملت‌های 2004 روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته بود، امسال به عنوان سرمربی عمان وارد این مسابقات می‌شود.

پائولو بنتو (سرمربی پرتغالی امارات)، هاجیمه موریاسو (سرمربی ژاپن)، فیلیپ تروسیه (سرمربی فرانسوی ویتنام)، خوان آنتونیو (سرمربی اسپانیایی بحرین)، میودراگ رادولوویچ (سرمربی مونته نگرویی لبنان)، گراهام آرنولد (سرمربی استرالیا)، سرکو کاتانچ (سرمربی اسلوونیایی ازبکستان) و هکتور کوپر (سرمربی آرژانتینی سوریه) نیز دیگر مربیانی هستند که پیش از این در جام ملت‌های آسیا حضور داشته‌اند.

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار