کدخبر : 24682 تاریخ انتشار :
A

کنایه مدیرعامل سابق استقلال به علی‌عسگری

کنایه مدیرعامل سابق استقلال به علی‌عسگری

حجت کریمی، مدیرعامل سابق استقلال، در پی صحبت‌های عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس هلدینگ خلیج فارس، نکات جالبی را مطرح می‌کند.

به گزارش ورزش 360، حجت کریمی که مدت کوتاهی عهده‌دار مدیریت عامل استقلال بود و با دو مدیرعامل به عنوان عضو هیئت مدیره کار کرده و تنها قهرمانی استقلال در این سال‌ها نیز در همین دوره با مدیریت مصطفی آجورلو به دست آمده است، در واکنش به صحبت‌های منتشر شده از علی عسکری در مجمع هلدینگ خلیج فارس می‌گوید: در این یکی دو روز هر جا که می‌روم صحبت از حرف‌های آقای علی عسکری و نظر ایشان درباره نحوه دریافت حق پخش است که البته صحبت‌های ایشان دو قسمت دارد؛ یکی آن بخش که می‌گویند قبلا به عنوان رئیس صداوسیما حق پخش را پرداخت نمی‌کرده و دوم اینکه می‌گوید ۸۰-۹۰ درصد هزینه استقلال از حق پخش به دست خواهد آمد.

کریمی در ادامه می‌گوید: در مورد اول که واقعاً باعث جلب توجه همه هواداران استقلال شده، یک مسئله قابل ذکر و شاید اخلاقی این باشد که نباید منافع کوتاه مدت خودمان را به منافع بلند مدتی که در نهایت نفع عمومی دارد و آن نفع ممکن است به خود ما هم برسد، فدا کنیم. من شاهد بودم در دوره آقای آجورلو تلاش زیادی برای دریافت حق پخش از صداوسیما شد، اما این مسئله هرگز به سرانجام نرسید، حتی در یک دربی دوربین‌های باشگاه استقلال را به داخل ورزشگاه آزادی راه ندادند تا مبادا تصویربرداری بازی از سمت باشگاه انجام شود. در هر صورت باز هم خوشحالم که این حرف از زبان یکی از رؤسای مطرح صداوسیما در سال‌های اخیر مطرح می‌شود و امیدوارم با در نظر گرفتن اینکه آقای علی عسکری همچنان هم بخشی از خانواده صداوسیما به حساب می‌آیند، این گره بزرگ تاریخی در فوتبال ایران باز بشود.

کریمی در ادامه گفت: یک نکته در صحبت‌های آقای علی عسکری هم وجود داشت که ایشان گفتند ۸۰- ۹۰ درصد هزینه استقلال از طریق حق پخش تامین خواهد شد که فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی رخ بدهد و این مسئله کمی خوشبینانه است، چون در گزارش‌های مربوط به باشگاه‌‌های خارجی فکر می‌کنم حق پخش نهایتاً ۴۰-۵۰ درصد هزینه‌های سالیانه یک باشگاه را پوشش می‌دهد که البته با توجه به اینکه این بحث در ایران هنوز جا نیفتاده و مربوط به برنامه هفتم و مراجع بالا دستی است، بعید می‌دانم که حتی در صورت تحقق هم چنین اتفاقی بیفتد. البته خوب است که هلدینگ خلیج فارس وارد این بحث شده چون به عنوان یک شرکت خصوصی قدرتمند، آنها می‌توانند در این مسیر ورود کنند و بدعتی را در فوتبال ایران بگذارند که اگر این اتفاق بیفتد یک تحول تاریخی خواهد بود و به نظر من حتی فراتر از مباحثی که مربوط به نتیجه گرفتن استقلال مطرح می‌شود، آن وقت باید از خدمات گروهی که در حال حاضر استقلال اداره می‌کنند گفت. اگرچه آنها در امور مختلف هنوز توفیقی کسب نکرده‌اند.

کریمی در ادامه عنوان کرد: در همین جا می‌خواستم از آقای سهراب بختیاری‌زاده هم تشکر کنم که واقعاً در این مدت چیزی را پیش ما به نمایش گذاشت و آن همان موضوعی است که همیشه در ذهنمان دنبال کرده‌ایم، اینکه یک پیشکسوت استقلالی واقعی چطور باید رفتار کند و فراتر از پست و مقام و جایگاه همیشه به تیمش علاقه داشته باشد. سهراب وقتی که در بیرون بود هرگز علیه استقلال و مربیانش حرفی نزده بود و امروز هم که در این موقعیت سخت قرار داشت، ندیدم که رفتار اشتباهی از او سر بزند و حرف نابجایی بگوید و کسی را زیر سوال ببرد و حتی بهانه‌ای بیاورد، اگرچه فکر می‌کنم می‌شد استقلال در این سه بازی نتایج بهتری هم بگیرد تا دوران این سرمربی در استقلال شیرین‌تر بشود. اما به هر حال حالا همه نگاه‌ها معطوف به سرمربی جدید است و امیدوارم ایشان در کارشان موفق باشند. برای سهراب هم سخت بود که به عنوان یک مربی موفق بتواند نتیجه خاصی بگیرد، چرا که به هر حال وقتی شما وقتی شما با عنوان موقت در جایی کار می‌کنید، آن اتوریته لازم را ندارید و بعضی از تصمیم‌ها را نمی‌توانید بگیرید.

کریمی در پایان حرف‌هایش گفت: من هم به عنوان یک استقلالی امیدوار به تغییر شرایط هستم و اگر مربی جدید این کیفیت را داشته باشد و باشگاه نیز با او همراه داشته باشد، حتما اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. البته این موضوع برای من جالب بود که در نهایت دیدیم صرفا موضوع مالی و باز بودن دست مالک یا مالکین در امر پول خرج کردن برای موفقیت یک تیم کافی نیست و این مدیریت در باشگاه است که حرف اول را می‌زند. به نظر من گروه جدید مدیریتی استقلال تا اینجا نمره قبول نگرفته‌اند ولی با گذشت زمان امیدوارم که از آنها نام نیکی به جا بماند و به عنوان یک گروه موفق از آنها در استقلال یاد بشود. اگرچه همان‌طور که دیدم بازیکن استقلال در شبکه آنتن می‌گفتند متاسفانه به دلایل مختلف ما از رقیب مستقیم‌مان عقب افتاده‌ایم و آنها از هر حیث شرایط بهتری از استقلال دارند و باشگاه استقلال برای بلند شدن و برگشتن به جایگاه تاریخی نیازمند سرمایه گذاری جدی در زیرساخت‌ها و تصمیم‌گیری‌های جدید و ورود افکار تازه و ایستادن پای برنامه‌هاست. بدون آنکه بخواهم از فردی اسم بیاورم، باید از آقایان شهریاری و علی عسکری سوال کرد آیا باشگاه در این مدت اخیر در مسیری حرکت کرده که چنین امیدواری‌ای را برای هواداران به ارمغان بیاورد؟ فکر نمی‌کنم کسی به این سوال پاسخ مثبت بدهد، حتی خود این عزیزان!

 

 

منبع ورزش3
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار