کدخبر : 24509 تاریخ انتشار :
A

به بهانه تقابل استقلال و النصر؛ شکستن رکورد پله با فرار آنجلو از مرگ

به بهانه تقابل استقلال و النصر؛ شکستن رکورد پله با فرار آنجلو از مرگ

ستاره برزیلی فوتبال النصر عربستان زندگی پرچالشی را تجربه کرده و حتی با دیدن یکی از ستاره های فوتبال این کشور اشک ریخت.

به گزارش ورزش 360، حضور ستارگان بزرگ فوتبال جهان در لیگ کشورهای عربی موجب شده تا سطح فوتبال باشگاهی آسیا بیش از پیش باشد تا جایی که اکنون لیگ‌های فوتبال قطر، امارات و عربستان سعودی مملو از بازیکنانی است که در پایان سال‌های زندگی ورزشی خود قرار دارند. برخی از این بازیکنان نیز در اوج دوران فوتبال خود هستند و بیشتر برای درآمدزایی و بهره‌گیری از دلارهای نفتی به حاشیه خلیج فارس آمدند.

اما داستان زندگی برخی از این ستاره‌ها بسیار جذاب و خواندنی است یکی از این بازیکنان آنجلو گابریل برزیلی است که داستان زندگی وی در مسیر رسیدن به فوتبال حرفه‌ای بسیار جذاب و خواندنی است و حتی در آکادمی باشگاه سانتوس به خاطر ابتلا به مننژیت تا آستانه مرگ پیش رفته است. او از یک خانواده کشاورز به جهان فوتبال معرفی و در ۹ سالگی مجبور شد هزار کیلومتر دورتر از والدین در آکادمی فوتبال زندگی کند و در میان رعب و وحشت از آدم رباهای برزیلی به یک استعداد ناب تبدیل شود.

والدین وی در دوران کودکی متوجه استعداد او شدند و تمام فشارهای ناشی از دوری کودک را پذیرفتند تا او بتواند در جهان فوتبال به یک نام شناخته شده تبدیل شود. شاید آنجلو مثل پله، ریوادو، رونالدو و جادوگران پرتعداد دنیای توپ تبدیل به یک فوق ستاره در فوتبال جهان تبدیل نشد اما با بازی در سن ۱۵ سالگی برای سانتوس رکورد پله نامدار را شکست و در ادامه توانست تقابلی هم با نیمار داشته باشد نیماری که وی با دیدن او در دوره نوجوانی اشک شوق می‌ریخت.

رکوردشکنی او و عبور از پله در حالی بود که وی چند هفته پیش از این رکوردشکنی دچار بیماری مننژیت شد و ترس از مرگ موجب شده بود تا این نوجوان ۱۵ ساله استرس فراوانی را تجربه کند. وی در خصوص این استرس می‌گوید: حتی نور اتاق را نمی‌توانستم ببینم و با کمک پدر و مادرم به زندگی برگشتم.

گابریل در باشگاه سانتوس تست‌های یک هفته‌ای فوتبال را یک روزه پشت سر گذاشت تا گام در مسیر حرفه‌ای شدن بگذارد. او نظاره گر این بود که والدینش هر چند هفته یکبار مسیر یک هزار کیلومتری را طی می کنند و به دیدنش می‌آیند او به خوبی از مشکلات اقتصادی خانواده‌ها در کشور برزیل آگاه بود و سرانجام با ابزار فوتبال تمام بدهی خانواده خود را پرداخت کرد.

ستاره فوتبال النصر اگر امروز در ترکیب این تیم قرار گیرد ممکن است به عصای دست استفانو پیولی برای عبور از استقلال تبدیل شود استقلالی که برای تیم‌های عربی نامی آشناست و بزرگان فوتبال عربستان بارها در برابر قهرمان سال‌های دور آسیا طعم تلخ شکست را چشیدند.

منبع ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار