کدخبر : 24504 تاریخ انتشار :
A

النصر، مجمع‌الجزایر ستارگان جهانی برابر استقلال

النصر، مجمع‌الجزایر ستارگان جهانی برابر استقلال

استقلال در سومین بازی مرحله گروهی لیگ نخبگان، از النصر عربستان در دبی میزبانی می‌کند. تیم عربستانی، کلکسیونی از ستاره‌های خارجی را دارد که در صدرشان، رونالدوی پرتغالی است.

به گزارش ورزش 360، آنها بخصوص در فاز هجومی با رونالدو، مانه، تالیسکا و اوتاویو شرایط بسیار خوبی دارند و در دوران کوتاه حضور پیولی روی نیمکت، 12 گل در 5 بازی زده‌اند. اوضاع دفاعی هم با حضور بنتو، درون دروازه و لاپورت اسپانیایی عالی است: 2 گل خورده در همین بازه زمانی.

* کریستیانو رونالدو

مهاجم 39 ساله پرتغالی که جز جام جهانی، افتخار دیگری در دنیای فوتبال وجود ندارد که کسب کند. بهترین گلزن بازیهای ملی تاریخ است با زدن 133 گل در 215 بازی برابر برزیلِ اروپا. آمار درخشانی هم در پیراهن النصر دارد: 66 گل و 18 پاس گل در 73 بازی. ویترین افتخارات سی آر سون با سابقه پوشیدن پیراهن اسپورتینگ، یونایتد، رئال مادرید و یوونتوس کاملا پر است: 2 لالیگا، 3 لیگ برتر، 2 سری آ، 2 کوپا دل‌ری، یک FAکاپ، یک کوپا ایتالیا، یک سوپرکاپ پرتغال، 2 سوپرکاپ اسپانیا، 2 قهرمانی جام اتحادیه، 2 سوپرکاپ ایتالیا، 5 لیگ قهرمانان اروپا، 3 سوپرکاپ اروپا، 3 جام جهانی باشگاه‌ها، یک یورو، یک لیگ ملتهای اروپا و 5 توپ طلا.

* سادیو مانه

یکی از اضلاع مثلث هجومی طلسم‌شکن لیورپول با سابقه زدن 45 گل در 110 بازی ملی برای سنگال. مانه 32 ساله با ترک بایرن مونیخ راهی النصر شد. او سابقه قهرمانی جام ملتهای آفریقا و 2 بار مرد سال قاره سیاه شدن را دارد. مانه در 57 بازی برای تیم عربستانی، 23 گل زده و 16 پاس گل داده است. او با لیورپول، فاتح همه جام‌های ممکن شد: لیگ برتر، جام حذفی، جام اتحادیه، لیگ قهرمانان، سوپرکاپ اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها. فتح بوندسلیگا و سوپرکاپ آلمان هم زمان عضویت در بایرن رقم خورد.

* مارسلو بروزوویچ

یکی از ستون‌های دوران طلایی اینتر، این هافبک 31 ساله کروات بود. او پس از ترک دینامو زاگرب، 261 بازی برای نراتزوری انجام داد و قهرمان سری آ، کوپا ایتالیا (2 بار) و سوپرکاپ ایتالیا (2 بار) شد و در فینال لیگ قهرمانان و لیگ اروپا هم برای اینتر بازی کرد. 

بروزوویچ در 99 بازی ملی 7 گل برای کرواسی زده و با آنها، دومی و سومی جام جهانی و نایب‌قهرمانی لیگ ملتهای اروپا را تجربه کرده است. او به عنوان یک هافبک دفاعی، 6 گل برای النصر در 49 بازی زده و 12 پاس گل هم داده است.

* آنجلو گابریل

یکی از استعدادهای فوتبال برزیل که در 19 سالگی و در ازای 23 میلیون یورو راهی النصر شد. گابریل بعد از بازی برای سانتوس به چلسی رفت. 

بدون بازی در این تیم به استراسبورگ قرض داده شد و درنهایت به عربستان آمد. یک گل در 5 بازی برای النصر زده است.

* بنتو

دروازه‌بان اصلی النصر است؛ گلر 25 ساله‌ای که 2 بازی ملی برای برزیل انجام داده و النصر، او را از پارانائنزه خریده است. 

بنتو در 6 بازی برای تیم جدیدش، 3 بار کلین‌شیت کرده و 3 گل خورده است. النصر با حضور او درون دروازه، هرگز بیشتر از یک گل در یک بازی نخورده است.

* محمد سیماکان

یکی از جدیدترین خریدهای النصر، سیماکان فرانسوی است. مدافع 24 ساله‌ای که با ترک لایپزیش راهی عربستان شد. 

او با تیم آلمانی‌اش، 2 بار قهرمان جام حذفی و یک بار فاتح سوپرکاپ شد. سیماکان 4 بازی برای النصر انجام داده است.

* وسلی

یک برزیلی 19 ساله دیگر که با قراردادی 4 ساله از کورینتیانس راهی النصر شده است. 

این مهاجم در 4 بازی برای تیم جدیدش هنوز گل نزده است.

* اوتاویو

همبازی سابق مهدی طارمی در پورتو که با مبلغ گزاف 60 میلیون یورو به النصر پیوست. این وینگر 29 ساله متولد برزیل، 3 گل در 21 بازی ملی برای پرتغال زده است. اوتاویو با پورتو، قهرمان لیگ، جام حذفی و سوپرکاپ پرتغال شد. او در 55 بازی برای النصر 11 گل زده و 9 پاس گل داده است.

* اندرسون تالیسکا

یکی از بهترین بازیکنان النصر، این برزیلی 30 ساله است که در پست وینگر بازی می‌کند. تالیسکا، آمار درخشانی در النصر دارد: 71 گل و 10 پاس گل در 95 بازی. النصر او را با 10 میلیون دلار از گوانگژو خرید. تالیسکا سابقه بازی برای بنفیکا (2 قهرمانی لیگ و 2 قهرمانی جام حذفی) و بشیکتاش (یک قهرمانی لیگ) را دارد. نکته عجیب درباره تالیسکا، دعوت نشدنش به تیم ملی برزیل و عدد صفری است که جلوی بازیهای ملی‌اش، خودنمایی می‌کند.

* آیمریک لاپورت

مدافع 30 ساله اسپانیایی که با ماتادورها فاتح یورو 2024 و لیگ ملتهای 2023 شده است. لاپورت که یک گل در 38 بازی ملی زده با بیلبائو، فاتح سوپرکاپ اسپانیا شد. 

ویترین افتخارات او اما در پیراهن سیتی، پر و پیمان شد: 5 قهرمانی لیگ برتر، 2 قهرمانی جام حذفی، 3 قهرمانی جام اتحادیه، یک سوپرکاپ انگلیس (کامیونیتی شیلد)، یک لیگ قهرمانان و یک سوپرکاپ اروپا. النصر او را در ازای 23.6 میلیون پوند از سیتی جذب کرد. او برای النصر 4 گل در 33 بازی زده و یک پاس گل هم داده است.

* استفانو پیولی

  روی نیمکت النصر، یک ایتالیایی 58 ساله به نام استفانو پیولی حضور دارد. مردی که سابقه هدایت میلان (240 بازی)، اینتر (27 بازی)، لاتسیو (91 بازی) و فیورنتینا (74 بازی) را دارد. پیولی با روسونری فاتح سری آ شده است. النصر با پیولی 5 برد در 5 بازی دارد به علاوه زدن 12 گل و خوردن تنها 2 گل. پیولی به عنوان بازیکن هم صاحب یکی از ویژه‌ترین رکوردهای ایتالیاست: قهرمان سری سی با پارما، قهرمان سری بی با فیورنتینا و قهرمان سری آ با یوونتوس.

* داخلی‌ها

  بازیکنان بومی النصر هم نام‌های مشهوری هستند. نواف بوشال که در مرکز زمین بازی می‌کند، علی لجامی که مدافع است و یکی از بازیکنان ملی پوش این تیم و البته 2 ستاره به نام‌های سلطان الغنام و عبدالرحمان غریب.

منبع فوتبالی
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار