کدخبر : 24390 تاریخ انتشار :
A

استقلال؛ از هم‌گسیخته!

استقلال؛ از هم‌گسیخته!

آسیب‌پذیری دفاع استقلال پیش از دیدار حساس برابر النصر و کریستیانو رونالدو در نقطه اوج قرار دارد.

به گزارش ورزش 360، بازی، ۱۱ گل خورده! این آمار تیمی است که در فصل گذشته با تنها ۱۵ گل خورده برترین خط دفاعی لیگ را در اختیار داشت و عبور از مدافعان آن کار هر حریفی نبود. حالا اما شرایط به گونه‌ای رقم خورده که استقلال همچنان در حسرت ثبت یک ‌کلین‌شیت مانده و مشخص نیست این طلسم دقیقا در چه زمانی شکسته می‌شود.

ذوب‌آهن در مصاف با استقلال تنها ۳ ضربه در چارچوب داشت اما همین تعداد شوت وارد دروازه آبی‌ها شد. اینکه چرا خط دفاعی استقلال به این درجه از افت عملکرد رسیده دلایل خود را دارد که نیازمند کارشناسی است؛ اما می‌توان مهمترین عامل این اتفاق را آشفتگی و نبود ساختار مناسب دفاعی معرفی کرد.

از طرفی نمی‌توان ایراد چندانی به چینش اسکواد استقلال گرفت‌. چرا که سیستم دفاعی آبی‌ها در فصل گذشته هم به همین شکل بود و در نهایت نیز کمترین گل خورده به این تیم اختصاص پیدا کرد. پس نمی‌شود سیستمی که آن آمار فوق‌العاده را برای نکونام رقم زده بود، به یکباره ناکارآمد باشد و دست تیم را در پوست گردو بگذارد. 

وضعیت تیمی استقلال هم به شکلی است که در کمتر دقایقی از بازی، ساختاری منظم از خط دفاعی آبی‌ها می‌بینیم. آشفتگی در بین مدافعان موج می‌زند و هر رقیبی با حداقل فشار روی دروازه و با چند پاس مختصر، به راحتی موقعیت ایجاد می‌کند. در واقع نکته مهم این است که استقلال بر خلاف فصل گذشته، در بازی بدون توپ که زمانی یکی از نکات قوتش محسوب می‌شد، فوق‌العاده نیست و همین باعث شده تا فضاها به راحتی در اختیار مهاجمان رقیب قرار بگیرد. 

پیتسو ماسیمونه، سرمربی جدید استقلال نیز نشان داده که علاقه ویژه‌ای به استفاده از چهار مدافع و سبک بازی نتیجه‌گرا دارد. مربی آفریقایی به خوبی می‌داند که تیم او برای گرفتن نتیجه نیازمند تحولی عظیم در سازماندهی دفاعی است. تحولی که باید دید می‌تواند به اوضاع آشفته دفاعی تیم سر و سامان دهد یا اینکه در بر همان برداشته سابق خواهد چرخید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار