کدخبر : 24296 تاریخ انتشار :
A

رونمایی از ورژن جدید استقلال؛ شماتیک پیتسو موسیمانه

رونمایی از ورژن جدید استقلال؛ شماتیک پیتسو موسیمانه

با انتخاب پیتسو موسیمانه به عنوان سرمربی استقلال امید‌ها به تحول در ترکیب تیم افزایش یافته است.

به گزارش ورزش 360، پیتسو موسیمانه مرد آفریقایی تاکنون هدایت شش تیم را بر عهده داشته و در کارنامه مربیگری او، تنوع تاکتیکی بسیاری موج می‌زند. نگاهی به ترکیب تیم‌های تحت هدایت موسیمانه اما مشخص می‌کند که این مربی علاقه زیادی به استفاده از سیستم ۱-۳-۲-۴ دارد. 

سیستمی که در آن تعادلی نسبی بین فاز هجومی و دفاعی برقرار است و نقش مدافعان کناری چه در حملات و چه کارهای دفاعی بسیار تعیین‌کننده خواهد بود. به علاوه حضور دو هافبک وسط که یکی از آنها نقش تخریبی داشته و دیگری به عنوان پخش کننده توپ و طراح حملات از اهمیت زیادی برخوردار است. این در حالی است که بعد از جدایی علی کریمی از استقلال، خلا وجود یک هافبک طراح کارآمد در این تیم همچنان حس می‌شود و بیشتر هافبک‌های میانی آبی‌پوشان در بحث بازیسازی چندان موفق نبوده‌اند.

در ابتدای فصل جواد نکونام تیم را با یک تغییر بزرگ راهی مسابقات کرد تا استقلال بر خلاف لیگ بیست و چهارم با چهار مدافع به مصاف رقبای برود. تغییر ارنجی که البته نتیجه چندان مثبتی به همراه نداشت تا آبی‌ها خیلی زود به شیوه قدیمی خود در استفاده از سیستم سه دفاعه برگردند. نکته مهم اما در استفاده از این سیستم که موسیمانه و کادرش حتما باید فکری به حال آن داشته باشند، میل هجومی بیش از حد رضائیان است. رامین یکی از تاثیرگذارترین‌های استقلال بوده و نقش به سزایی در گل‌های تیم ایفا کرده؛ اما ایراد کار آنجاست که نفوذهای بیش از حد او در اکثر مواقع کار دست خط دفاع می‌دهد و فضای خالی پشت سر رضائیان، به یک پاشنه آشیل بزرگ تبدیل می‌شود. 

با این وجود جناب پیتسو نشان داده که از انتخاب تاکتیک‌ متفاوت ترسی ندارد و در بسیاری از مسابقات، او از سیستم‌هایی مثل ۲-۴-۴ لوزی یا متقارن استفاده کرده. حتی گاها دیده شده تیم تحت هدایت موسیمانه برای ارائه بازی هجومی‌تر با چینش ۳-۳-۴ روبه‌روی حریف قرار گرفته است. سیستم‌هایی که در آنها داشتن یک بازیکن آزاد با ویژگی‌های تکنیکی و بازیسازی، بسیار کارآمد خواهد بود که مربی آفریقایی در این زمینه می‌تواند نیم نگاهی به ماشاریپوف داشته باشد. با در نظر گرفتن تمامی این موارد ممکن است موسیمانه در بازی‌های ابتدایی دستی به ترکیب تیم نزند تا بعد از حاصل شدن آشنایی بیشتر با بازیکنان، تحولات تاکتیکی مدنظر او در اسکواد استقلال اعمال شود. به حال هر حال جا افتادن تغییرات بزرگ در بدنه فنی تیم زمان بر است و این نکته قطعا از دید مربی اهل آفریقای جنوبی دور نخواهد ماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ورزش ۳۶۰ هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
ارسال نظر

پربیننده ترین
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    آخرین اخبار